LPG boucha jinak, ale ne nádrže, u LPG obyvkle někdo dá nádrž přímo do kabiny auta, nějaké kombíky atd, pak to uchází a lidi to neřeší, no a jednoho dne tam někdo nečím škrtne a je to.
plynová bomba se vždy odvětrá mímo auto, nedej bože když je to kombík, SUV, hatch atd. , dále pak pokud citím v autě pořád plyn, tak je to třeba řešit a nebo alespon pořidit nálepku no smoking

nejhorší jsou samodomo přestavby, přestavba co splnuje co má je určitě bezpečnější než benzín.
jinak tankovací tlak LPG je 10-15 bar, kolik přesně je v nádrži nevím, ale určite ne 1,5 baru, spíš třeba tak 4-5 barů odhadem, reduktor v pohodě nastavíš na 2 bary i když tam není žadny čerpadlo.
Zemní plyn je k čerpací stanici přiveden potrubím z normální plynové sítě – takové, která slouží pro všeobecně používané rozvody do domácností a podniků. Pro tankování do vozidla je stlačen na cca 250 – 300 bar speciální kompresorovou jednotkou se zásobníky tlaku.
K vlastnímu výdeji je zapotřebí speciálního výdejního stojanu, který je velmi podobný stojanu na benzín nebo diesel. Celý systém si představme jako velký kompresor na pneumatiky, ovšem s 10x větším „hustícím“ tlakem a plynem namísto vzduchu.
Jiné je to v případě méně rozšířeného LNG – zemní plyn v kapalné formě (LNG – Liquefied Natural Gas). Plyn je podchlazen ve speciální výrobní jednotce a ještě více stlačen než CNG, aby ho nádrže vozidla pojmuly co nejvíce.
Takto tekutý produkt se pak musí převážet na místo spotřeby. Používá se zejména v dálkové kamionové dopravě (USA), v lodní dopravě a první pokusy byly učiněny i v dopravě letecké.
Domácí plnička CNG stojí kolem 150 000 Kč. Pořizovací investici dostanete zpátky, teprve až najezdíte velkou vzdálenost. Když počítáme s úsporou 0,3 Kč/km, vložené peníze ušetříte za 500 000 kilometrů. „Domácí plnička CNG“ se tedy může vyplatit například firmě, která vytíží několik vozů nebo vysokozdvižných vozíků na stlačený zemní plyn. Osobní automobil natankuje zhruba za 3 hodiny, ovšem aktuálně v tuzemsku seženeme i pomalejší, nebo rychlejší verze.
Především tlakové nádrže na CNG podléhajjí nejpřísnějším bezpečnostním předpisům a testům (např. tlakování na 600 bar, provozní tlak je přitom max. 250 bar)
V případě havárie jsou tlakové láhve odtlakovány prostřednictvím bezpečnostního ventilu a nemůže dojít k roztržení láhve výbuchem ani v případě požáru. Teplota vzplanutí u jednotlivých paliv hovoří take ve prospěch zemního plynu - je 650 st. C, zatímco u LPG je to 450 st. C a 250 - 340 st. C u nafty, resp. benzínu.
spíš by mě zajímalo jak se řeší spotřební dan z CNG při tankování doma z řádu? jestli se to na základě počítadla pak doplácí?
Spotřební daň z CNG:
2007–2011 sazba 0 Kč/t (0 Kč/m³);
2012–2014 sazba 500 Kč/t (0,36 Kč/m³);
2015–2017 sazba 1 000 Kč/t (0,7 Kč/m³);
2018–2019 sazba 2 000 Kč/t (1,4 Kč/m³);
od 2020 - sazba 3 355 Kč/t (2,36 Kč/m³), resp. minimální úroveň dle EU.[4]