Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2381 Příspěvek od Itchythefirst »

Arnie_one píše:Vyloženě když jsem jel s O3 (1,4) s tím CNG je to strašná mrtvola, ten motor se normálně udusil, možná velikost vs výkon motoru, nevím, každopádně co si pamatuju 1,6MPi LPG vs G-TEC O3 tak jednoznačně pocitově je o dobrých 20% na tom sakra líp O2 1,6 MPi LPG.
Navíc ten tlak v nádrži 10x větší to není dobrej pocit.
Souhlasim, ale podle me za to nemuze CNG jako takove, ale "eko" naladeni auta ;-) Je to jako ten "uzasny fix na emise", co vydalo VW. Z normalne jedouciho auta se stala neskutecna lemra :-)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2382 Příspěvek od laik »

To, že to plní několik hodin by mi nevadilo. Každý den bych tam nacvrkal pár litrů na lítačku okolo komínu. Ale myslel jsem, že když to plní celou noc, tak je to jen nějaká bedýnka za pár tisíc, kterou doma zapojíš za sporák :? za levný plyn....jediná to výhoda viz JaraX nade ať to neopisuju.
Za ty prachy jsem čekal větší terno. To raděj budu jezdit tankovat i 20 km LPG někam ;) levnějc.
Pořád se dá pod 14 ikdyž je benál přes 30 kaček.
Už zbývá jen otázka spolehlivosti a komplikovanosti zařízení jak ve voze, tak doma.

Povolení dnes potřebuješ i na blbý chodník nebo plot, studnu, retenčku apod. s vyjímkou zahradního domku do 25 m2 při zachvání odstupů od hranice pozemku. Nějaká nádrž na dvorku :shock: ...to by snad ani nešlo.
1) povolení od sousedů - jedině, že by měli auta na CNG :lol: .......
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2383 Příspěvek od laik »

A kolik vůbec je tlak LPG v nádrži?
Když je horko, asi to plynuje víc, bo o poznání míň natankuju, ikdyž je to u jedné čerpačky.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2384 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Myslím že se to orientačně dá brát, za mě v pohodě. 1,3atmosfer pri hodne letni teplote, v zime je to jine, proto se toho vejde vic to je ale jasne.
U CNG je to mezi 20-25 atmosferama :) takze asi tak
Obrázek
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44
Obrázek
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2385 Příspěvek od Don »

CNG vybuchy u tech Touranu byly dany spatnou serii nadrzi a byla na to svolavacka.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2386 Příspěvek od kurevtor »

tohle je docela zajimavy info pro plynovy laiky jako jsem ja... vzdycky kdyz jsem videl podobnou zpravu na netu tak jsem mel za to, ze to boucha LPG, a ono CNG... :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2387 Příspěvek od JaraX »

LPG boucha jinak, ale ne nádrže, u LPG obyvkle někdo dá nádrž přímo do kabiny auta, nějaké kombíky atd, pak to uchází a lidi to neřeší, no a jednoho dne tam někdo nečím škrtne a je to.
plynová bomba se vždy odvětrá mímo auto, nedej bože když je to kombík, SUV, hatch atd. , dále pak pokud citím v autě pořád plyn, tak je to třeba řešit a nebo alespon pořidit nálepku no smoking :D
nejhorší jsou samodomo přestavby, přestavba co splnuje co má je určitě bezpečnější než benzín.

jinak tankovací tlak LPG je 10-15 bar, kolik přesně je v nádrži nevím, ale určite ne 1,5 baru, spíš třeba tak 4-5 barů odhadem, reduktor v pohodě nastavíš na 2 bary i když tam není žadny čerpadlo.

Zemní plyn je k čerpací stanici přiveden potrubím z normální plynové sítě – takové, která slouží pro všeobecně používané rozvody do domácností a podniků. Pro tankování do vozidla je stlačen na cca 250 – 300 bar speciální kompresorovou jednotkou se zásobníky tlaku.

K vlastnímu výdeji je zapotřebí speciálního výdejního stojanu, který je velmi podobný stojanu na benzín nebo diesel. Celý systém si představme jako velký kompresor na pneumatiky, ovšem s 10x větším „hustícím“ tlakem a plynem namísto vzduchu.

Jiné je to v případě méně rozšířeného LNG – zemní plyn v kapalné formě (LNG – Liquefied Natural Gas). Plyn je podchlazen ve speciální výrobní jednotce a ještě více stlačen než CNG, aby ho nádrže vozidla pojmuly co nejvíce.

Takto tekutý produkt se pak musí převážet na místo spotřeby. Používá se zejména v dálkové kamionové dopravě (USA), v lodní dopravě a první pokusy byly učiněny i v dopravě letecké.


Domácí plnička CNG stojí kolem 150 000 Kč. Pořizovací investici dostanete zpátky, teprve až najezdíte velkou vzdálenost. Když počítáme s úsporou 0,3 Kč/km, vložené peníze ušetříte za 500 000 kilometrů. „Domácí plnička CNG“ se tedy může vyplatit například firmě, která vytíží několik vozů nebo vysokozdvižných vozíků na stlačený zemní plyn. Osobní automobil natankuje zhruba za 3 hodiny, ovšem aktuálně v tuzemsku seženeme i pomalejší, nebo rychlejší verze.

Především tlakové nádrže na CNG podléhajjí nejpřísnějším bezpečnostním předpisům a testům (např. tlakování na 600 bar, provozní tlak je přitom max. 250 bar)

V případě havárie jsou tlakové láhve odtlakovány prostřednictvím bezpečnostního ventilu a nemůže dojít k roztržení láhve výbuchem ani v případě požáru. Teplota vzplanutí u jednotlivých paliv hovoří take ve prospěch zemního plynu - je 650 st. C, zatímco u LPG je to 450 st. C a 250 - 340 st. C u nafty, resp. benzínu.



spíš by mě zajímalo jak se řeší spotřební dan z CNG při tankování doma z řádu? jestli se to na základě počítadla pak doplácí?
Spotřební daň z CNG:

2007–2011 sazba 0 Kč/t (0 Kč/m³);
2012–2014 sazba 500 Kč/t (0,36 Kč/m³);
2015–2017 sazba 1 000 Kč/t (0,7 Kč/m³);
2018–2019 sazba 2 000 Kč/t (1,4 Kč/m³);
od 2020 - sazba 3 355 Kč/t (2,36 Kč/m³), resp. minimální úroveň dle EU.[4]
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2388 Příspěvek od JaraX »

oni v tom VW prostě neumí nic dobře
v případě některých modelů továrních zástaveb VW group je prokázána výrobní vada CNG vozidel. Konkrétní šarže modelů VW Caddy/Passat/Touran byly navrženy a vyrobeny tak, že mezi kovovým (ocelovým) zásobníkem a objímkou, držící zásobník na místě, dochází ke galvanické korozi. Důsledkem této koroze bylo zeslabení pláště tlakového zásobníku a v některých případech také jeho roztržení během tankování (tlak v nádrži může běžně dosáhnout hodnot přes 200 bar). V několika případech byly tyto nehody smrtelné. Automobilka spustila u dotčených vozidel svolávací akci a čerpací stanice v některých státech zavedly preventivní opatření:
před zahájením tankování musí řidič CNG vozidla u obsluhy identifikovat typ a model vozidla, u dotčených modelů se pak musí prokázat protokolem o provedené opravě vadného tlakového zásobníku CNG
na výdejních stojanech je snížen plnící tlak z dřívějších hodnot 220 bar na 180 až 200 bar. Toto opatření má mj. za následek pokles maximální možné kapacity naplnění. Např. u zásobníku vozidel s max. kapacitou 15 kg je po snížení tlaku možné naplnit zásobník jen na 13 až 14 kg. Dalším důsledkem je snížení už tak omezeného dojezdu čistě na CNG.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2389 Příspěvek od Filozof »

když výbuch LPG tak pořádnej ... a nejlépe celé benzínky :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=ljMy8XyFU5A

z tohodle by mělo vítr celé město ... asi pusobení dalších veličin a látek.

https://www.youtube.com/watch?v=WMKdDUvoV0k
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2390 Příspěvek od vlastnemec »

Tankovat z řádu plyn nesmíš, když jsem o tom uvažoval já tak plnička v rozumné kvalitě byla cca 70tis.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2391 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Jarax: moc pekny srovnani, tohle by melo byt nekde nahore at si lidi udelaj vlastni obrazek a ty nafofilove konecne drzej hubu .....
E53 - M62TUB44
E70 - N62B48
E85 - M54B30
E63 - N62B44
Obrázek
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2392 Příspěvek od laik »

vlastnemec píše:Tankovat z řádu plyn nesmíš, když jsem o tom uvažoval já tak plnička v rozumné kvalitě byla cca 70tis.
Takže je to k ničemu, tankovat u pumpy. Akorát po vyčerpávající Jardově zprávě bych měl asi bobky z CNG, ikdyž jezdím na LPG a nebojím se.
No aspoň mě nebude hlodat myšlenka, jestli by nebylo lepší mít doma plničku. Teď je CNG hodně vidět a já si myslel, že to je nějaká pokročilejší/levnější technologie alternativního pohonu.
Děkuji
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2393 Příspěvek od Filozof »

Kluci ted je velkej HIT BMW i3.
Tady jeden borec říkal že jich pár ojetých dovezl a jdou celkem na dračku. Hlavně model co má i benzínovou nádrž pak je dojezd kolem 500km elektro plus benzín.

Takže defakto i3 si koupíte za 350-450k a máte ještě 85procent kapacitu baterii pokud to nemá 5kilo nalítané.

Myslím si že by to bylo fajn auto jako druhé do rodiny. Na lítačku po městě a okolí zadarmo skoro a na dlouhé cesty a dovolené v 7er.

Ono se ten vícenáklad vrátí kdo hodně jezdí a bude mít i3 aspoň 5-7let a 150tis km tak se mu vyplatí jak nějaká fabie do města.
Navíc parkování je zadarmo často a jsou všude stojany na 2-4auta elektro ihned u vchodu co tak pozoruji.

Počítám bude v budoucnu i 7er na elektro/benzín stím že by to mohlo 350-400km na elektro dát a dalších 400km na benzín. něco ted vymýšleli 740e nebo jak ale je to asi hybrid ještě.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2394 Příspěvek od JaraX »

no ale dej a druhé auto do rodiny pul milionu, tam pak nějaké šetření rychlé ztrácí význam když to spadne za rok 100k a víc na ceně,najedeš 10k s usporou 1kč km takže ročně ušetříš 10k a prodělá 90k, to si myslím že e65 745i za 80k je lepší druhé auto do rodiny, ta mě ročně prostě nikdy 100k stát nebude a když by měla, půjde okamžitě na díly
ale nevědět co s prachama tak i3 jako druhé auto koupím,ale určitě ne abych šetřil.
navíc to jezdí za 1kč km, a to se s LPG u malýho auta taky dostaneš.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2395 Příspěvek od kurevtor »

ach jo ty vole no to me poser :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zaprvy, ukaz nam prosim Filozofe nejakou i3 za 350 tisic. Nebo staci nejaka i za tech 450 tisic.

Zadruhy, kdo ze sedmickaru by jako dobrovolne presedl do i3? :shock: No fuj ty vole. i3 = Nissan Cube s logem BMW a s hadrovejma sedackama a na galuskach. Fakt vyhra.

Ale jinak sis hezky zaspekuloval no. Mit i3 5-7 let se podle tebe vyplati oproti fabii do mesta. Ty mas fakt dost :shock:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2396 Příspěvek od JaraX »

kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2397 Příspěvek od kurevtor »

jo ja taky. Hned bych ji prodal pod cenou za 590 tisic jako nejlevnejsi i3 v CR a sel hrat automaty.

Diky za napad Filozofe :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2398 Příspěvek od Filozof »

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 23082.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 74959.html

dají se sehnat kolem 4kil nevidím v tom problém.
Jak říkám pokud vemete 5aut i3 z firmy za 350k a máte kontakty tady je za 450-500k střelíte obratem... ale to se týká prodejců co se tím živí ve velkém.

Třeba známá brala 12x alfa romeo v plné palbě po 280k a lidé ji za 360k líbali ruce otočila to hned. Ale to jsou lidé co prodávají auta jako pekař rohlíky.

Věřím že i běžným lidem co nejsou z oboru se podaří kolem 4kil i3 sehnat pokud hledají pořádně.

Mě se líbí REX I3 ale ten je drahej zatím. A v čr je to předražené tady se to nevyplatí vubec kupovat.

I pro mě je to drahé a raději bych vzal 3er na úsporné ježdění.

K tomu jak padá cena i3. Zase tak rychle nepadá tak klídek. A spousty lidí zde mají 2-3 auta ... a někdo i novou fabii za kterou dá např 3kila tak se Kurevtore uklidni ikdyž máš jinej názor nemusíš tady rozhazovat rukama a hrát si na rudocha. :lol:
Spousta lidí spousta pohledů. Já třeba o člověku co má několik aut a i3 vím a je spokojenej.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2399 Příspěvek od laik »

No ještě štěstí, že nedělají iX5 ;)
To bych měl dydylema
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: e65 vs e60 - rádce při koupi

#2400 Příspěvek od Filozof »

Mě osobně by zajímal rozdíl 550i v manuálu mpaket vs 750i (750il) pokud se nebavíme o komfortu a výbavě ani LPG.

Prostě pocit z jízdy 550ka vs 750ka - surové data zrychlení a radost z jízdy bude u 550i o něco lepší. Komfort a výbava zase u 7er dominuje.

V manuálu bude jistě 550ka dravější jak 750i a navíc ostřeji a rychleji reagovat v zatáčkách a celkově o 300kg lehčí ujede i 750ce v pohodě. Ne o moc ale ujede.
Jak ve zrychlení tak ve vyšších rychlostech by měla mít 550i navrch hlavně v manuálu.
Je tu rozdíl ve váze a navíc manuál vs automat bude dost znát alespoň 0,5-1s rozdíl. Plus váha klidně 1,2-1,5sekundy bych si tipnul ve zrychlení ve prospěch 550i.
S automatem bude 550ka taky rychlejší ale tipuji už jen o 0,5s což normálně člověk moc nepostřehne ale i tak měla by bejt posouzena fakta a né dohady že DD u 7er to vše dožene v zatáčkách.
Odpovědět