Tak, horka jsou tady tak si ukážeme jak si doplnit klimatizaci aby zase foukala ledově pokud už nefouká jako kdysi. Autoservisy si za to berou veliký peníze protože většina lidi si myslí že na to potřebuješ bůh ví jaký zařízení a bojí se toho. U nás v Plzni dofouknutí stojí kolem 3000 + 5 korun za gram plynu, někde víc, někde mín, my jsme chytrý a doplníme si to za 500.

Před tím než začneme si k tomu něco řekneme.
1) Únik plynu ze systému je normální, časem trochu unikne - když ho musíš doplňovat každej rok tak je někde špatný těsnění.
2) Důvodů proč klimatizace nefouká ledově může být několik kromě málo plynu, například špatnej větrák, expanzní ventil, kompresor, špinavej chladič nebo odpařovač (kterej ukážu jak se čistí později), špatný čidlo teploty v autě atd...
3) Vypouštět plyn z klimatizace úmyslně do atmosféry je zakázaný podle zákona!
Postup:
1) Nejdřív budeme muset shenat plechovku s plynem R134a. Na trhu je jich několik ale většinou jsou k dostání jenom v USA. Nejopulárnější jsou A/C Pro a Arctic Freeze. Tady v ČR se mi podařilo sehnat Arctic Freeze jenom v jenom eObchodu (http://www.rommar.cz). Tady je odkaz: https://www.rommar.cz/kondicioner-pro-z ... ace-v11714
Na doplnění klimatizace bude bohatě stačit 340g, ale prodávají tam i větší plechovky. Hadičku si potom necháme a v budoucnu koupíme jenom samostatnou plechovku s R134a.
2) Nejlepší je to dělat když je venku polojasno a kolem 20°C a se studeným motorem. Nastartujeme motor, pokuď máš automatickou klimatizaci tak vypneš automatickej režim, zapneš foukáni do oblyčeje, na nohy i nahoru. Dáš větrák naplno, zpaneš klimatizaci, nastavíš nejnižší teplotu, dáš nasáváni zvenku a otevřeš v autě všechny okna.

3) Teď se podívame jestli se točí kompresor klimatizace kterej se nachází zleva dole. Měl by se točit a chvílema zapínat a vypínat, to je normální. Když se netočí možná bude stačit dofouknout plyn, a nebo je tam jinej problém.
Před tím než začneš si vem rukavice, brýle a košili na dlouhej rukáv protože kdyby to na tebe vychlístlo, může ti to způsobit omrzliny, můžeš oslepnout atd...
4) Nasadíme hadičku na nízko tlakovej ventil. (Není třeba se bát, vysokotlakovej ventil je větší a nebude tam pasovat).

5) (Měřák je z Ameriky a je v librách na čtvereční palec). Zde je tabulka kde je napsaný jakej by tam měl bejt tlak při různých teplotách. Tak že při 20°C by tlak měl bejt mezi 35 - 40psi.

Tak že rafička by měla bejt stabilní někde mezi 0 psi a 55 psi, podle toho jaká je teplota venku. Čili v zeleným nebo modrým poli pokud to budeme dělat při 20°C. Může se stát že rafička bude v žlutým poli 45 - 60 psi, což znamená že je systém přelakovanej pokud je venku 20°C. Když je venku nad 30°C tak to žlutý pole neznamená že je systém přetlakovanej a rafička by byla až v červeným poli.

Když se rafička dostane do červenýho pole, okamžitě jí odpoj a vypni klimatizaci. Pravděpodobně ti nejde větrák nebo máš rozbytej expanzivní ventil. Nepouštěj jí do tý doby než se závada odstraní nebo zničíš kompresor a vyhledej profesionální pomoc.
Když je systém přetlakovnej, neupouštěj plyn do atmosféry a vyhledej profesionální pomoc!
6) Když je tlak na 0, nebo moc nízkej v srovnání s venkovní teplotou, dofoukneš ho tím že zmáčkneš na spoušť u tý plechovky, měrák přestane měřit a budeš každých 10 vteřin obracet plechovku hlavou dolu a zase zpátky aby se tam taky dostal olej který je na dně. Dopouštěj plyn v intervalech 30 vteřin, pusť spoušť a kontroluj tlak aby jsi nepřetlakoval systém.
Když to bylo prázdný může se stát že se rozběhne kompresor. Plyn přídáme jenom do potřebnýho tlaku, nikdy víc. Víc plynu než tam má bejt neuděla vzduch ledovějším!
7) Pak to odpojíš, zašroubuješ čepičku a je to.
Vyhledávaní úniků
Prodává se i verze Artic Freeze ve který je UV barvivo a UV baterka. Pokud tam máš nějakej velkej únik plynu, doplníš to tím a s pomocí UV baterky uvidíš kde je únik a ušetříš na drahý diagnostice v servisu.

No a to je všechno, udržujte svůj automobil, aby vám dělal radost ještě mnoho let.