Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Označení typů motorů E46
Označení typů motorů E46
Zdravím, mám dotaz ohledně označení motorizací E46. Vím, že benzínové motory nesou označení i, například 330i a dieselové d, například 320d. Není mi však jasné, proč některé auta mají označení například 328ci, dále pak xd, xi, cd apod. Co označují konkrétně písmena x nebo c? Teprve začínám a sbírám zkušenosti. Předem děkuji za odpovědi:)
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Označení typů motorů E46
http://www.bmwarchiv.de/e-code/e46-4.html
X => AWD (All Wheel Drive) nebo také 4WD, případně notoricky známé 4x4. Jedná se o obecnou zkratku pro pohon všech kol, přičemž je na konkrétním výrobci automobilu, jaký systém pohonu použije. Může se jednat o pohon stálý, pohon připojitelný automaticky, pohon připojitelný ručně. Všechny systémy a jejich řešení by vydaly na samostatnou sérii článků. U automobilek se dále setkáváme s různými obchodními názvy. Namátkou třeba 4Motion u Volkswagenu, 4Matic u Mercedesu-Benz, xDrive u BMW, Symmetrical AWD u Subaru nebo quattro u Audi.
C - jako coupe nebo taky compact = auto bez kufru https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_Compact

X => AWD (All Wheel Drive) nebo také 4WD, případně notoricky známé 4x4. Jedná se o obecnou zkratku pro pohon všech kol, přičemž je na konkrétním výrobci automobilu, jaký systém pohonu použije. Může se jednat o pohon stálý, pohon připojitelný automaticky, pohon připojitelný ručně. Všechny systémy a jejich řešení by vydaly na samostatnou sérii článků. U automobilek se dále setkáváme s různými obchodními názvy. Namátkou třeba 4Motion u Volkswagenu, 4Matic u Mercedesu-Benz, xDrive u BMW, Symmetrical AWD u Subaru nebo quattro u Audi.
C - jako coupe nebo taky compact = auto bez kufru https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_Compact

Re: Označení typů motorů E46
Paráda, díky moc. Jsem zase o něco chytřejší 

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Označení typů motorů E46
Ale kdež, Compact je "ti", např. 325ti.starML píše:C - jako coupe nebo taky compact = auto bez kufru https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_Compact
"c" = coupe.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Označení typů motorů E46
Aha, takže ještě "ti". Jsou ještě nějaká další označení? Pokud ano, co znamenají?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Označení typů motorů E46
To jste podle mě uvedli obchodní označení. Pak je označení řady jako 3, 5 atd. a pak modelové generace např. E46, E90 (to se dělí dál na modelový rok)
V názvu čtu označení typů motorů tak to je třeba M54B25, nebo M57B30 žejo, všechno jest po různu k načtení zděs
: https://cs.wikipedia.org/wiki/BMW


Re: Označení typů motorů E46
Dobře, tak já ještě upřesním otázku. Zajímá mě pouze konkrétní vůz - E46. Vím, že jsou číselná označení podle řady a motoru, například BMW E46 330i je benzín z 3. řady, má 3l objem motoru... Zajímají mě právě ta označení C, X, když mám třeba označení E46 318(c)i. Označení X a C a Ti už byla vysvětlena výše, ale moje otázka zní, jestli je více takových písmenných označení a co znamenají. Díky 

Re: Označení typů motorů E46
jaká to je kastle poznáš z fotky,
nejprve si ujasni jaký chceš model.
E46 se dělala jako
sedan - bez nějakých přídavných označení
coupe - bývá často ci, cd ale někdy taky bez označení
cabrio - C bývá velké, Ci, Cd, někdy i malé ci a cd
kombík - označení touring
hatchback - compact
i - benzín
d - ropa
g- plyn
h - vodík
a - automat
dřívější modely měl i převodovku označenou v modelu, resp A jako automat,
např. 323iAT - sedan, 2,5 litr se sníženým výkonem, benzín, automat, kombík
pro tebe jako pro kupce je duležité aby auto z fotek mělo kastli jakou chceš, a dle fotek výbavu co chceš, dále pak je od prodejce třeba zjistit posledních znaku VIN čisla, přes VIN decoder si pak vypíšeš výbavu a zjistíš to přesně auto má a jeslti tě prodejce v něčem nešidí.
nejprve si ujasni jaký chceš model.
E46 se dělala jako
sedan - bez nějakých přídavných označení
coupe - bývá často ci, cd ale někdy taky bez označení
cabrio - C bývá velké, Ci, Cd, někdy i malé ci a cd
kombík - označení touring
hatchback - compact
i - benzín
d - ropa
g- plyn
h - vodík
a - automat
dřívější modely měl i převodovku označenou v modelu, resp A jako automat,
např. 323iAT - sedan, 2,5 litr se sníženým výkonem, benzín, automat, kombík
pro tebe jako pro kupce je duležité aby auto z fotek mělo kastli jakou chceš, a dle fotek výbavu co chceš, dále pak je od prodejce třeba zjistit posledních znaku VIN čisla, přes VIN decoder si pak vypíšeš výbavu a zjistíš to přesně auto má a jeslti tě prodejce v něčem nešidí.
Re: Označení typů motorů E46
Tak, 323 nemá obsah 2300ccm, tak jako u novějších je u 3litru třeba x40i(d) nebo x50 a není to 4 nebo 5ti litr, jen pořád nafoukaný 3litr.
Pokaždý poslední dvě čísla nekorespondují s obsahem.
Pokaždý poslední dvě čísla nekorespondují s obsahem.
Re: Označení typů motorů E46
Tak to je mi jasné, že to tak není u všech modelů, zajímá mě hlavně E46, kterou bych jednou moc rád chtěl vlastnit
Co myslíte, je lepší jít u E46 do benzínu nebo do nafty? Já zastávám teorii, že nafta patří do kamen a já osobně bych šel asi do benzínu, ale rád si přečtu i ostatní názory.

Re: Označení typů motorů E46
určitě benzín, ještě navíc v dnešní době kdy se s naftou už moc nikam nepodíváš.
a v kombinaci s LPG mužeš jezdit za ještě mnohem mín než s naftou
jinak si myslím že nafta/benzín bez LPG vyjde finančě na stejno, ale ten benzín tě bude 100x víc bavit.
a v kombinaci s LPG mužeš jezdit za ještě mnohem mín než s naftou
jinak si myslím že nafta/benzín bez LPG vyjde finančě na stejno, ale ten benzín tě bude 100x víc bavit.
Re: Označení typů motorů E46
Souhlasím. Navíc mě ta nafta neláká už jen díky přísnějším podmínkám pro dieselové motory na STK spojené s filtrem pevných částic, zvlášť když nejstarší E46 ročník 98 mají už 20 let. Zkrátka předností benzínu by se asi našlo i více. Každopádně by mě zajímalo, jaký objem motorů, když se budeme bavit o benzínu, by se dal doporučit. Je jasné, že z hlediska maximálního výkonu, největší objem, ale které benzinové motory jsou u E46 nejspolehlivější?
Re: Označení typů motorů E46
nejlepší jsou motory M52 323i, 328i, s tím že 323i je spíš na pohodové svezení a 328i už i jede 
o něco horší jsou motory M54 325i a 330i, s tím že 325i je o dost lepší jak 330i ve spolehlivosti a 330i má zase lepší poměr výkon/spotřeba.
320i jak M52, tak M54 nebrat, jedou čtyřválec a žerou jak šestiválec.

o něco horší jsou motory M54 325i a 330i, s tím že 325i je o dost lepší jak 330i ve spolehlivosti a 330i má zase lepší poměr výkon/spotřeba.
320i jak M52, tak M54 nebrat, jedou čtyřválec a žerou jak šestiválec.
Re: Označení typů motorů E46
Ano, o 328i jsem uvažoval, také mě to přišlo jako nejlepší volba. Jinak další věc, která by mě zajímala je předfacelift a facelift model. Prodělala E46 faceliftem i zásadnější změny nebo se jedná pouze o výraz ve tváři a zadní světlomety? Četl jsem i článek, že E46 do roku 2001 měly problém se zadní nápravou, která se námahou rozlomila. Na tento problém určitě nechci narazit a už teď vím, že se budu rozhodovat pouze mezi sedanem a kupéčkem (kombika nepotřebuji), jakým ročníkům je lepší se vyvarovat? Od roku 2001 je jak u kupé, tak u sedanu problém se zadní nápravou opraven nebo je tam nějaký háček?
Re: Označení typů motorů E46
Diskuzí, jestli nafta nebo benzín, jsou tu už stovky, v tomhle konkrétním případě bych chtěla především říct, že se bavíme o autě starém cca 12 - 19 let, takže mnohem víc bude záležet na konkrétním kusu a jeho historii, než na všeobecných radách. I nejvychvalovanější motor se může stát pastí, pokud se k tomu za ty roky majitelé nechovali tak, jak měli ...
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
ex E36 316iCompact
Re: Označení typů motorů E46
Jestli myslíš E90, E91, E92 tak to není modelový rok ale typ karoserie.Totic píše:... a pak modelové generace např. E46, E90 (to se dělí dál na modelový rok)
E90 sedan
E91 kombi
E92 coupe
E93 cabrio
Přiznám že nemám moc přehled jaké jsou kódy v případě dalších modelů, znám zpaměti jen tyhle. Pro starší řady (E30/36/46 E39/34, E38 a další starší) se tohle dělelní značení nepoužívalo. A u těch úplně nových nevím jestli se stále ještě používá

Re: Označení typů motorů E46
hele, ale spěchej než se všechny e46tky rozpadnouSkylake píše: zajímá mě hlavně E46, kterou bych jednou moc rád chtěl vlastnit![]()

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Označení typů motorů E46
Já psal, že to je modelová generace a modelový rok je zkrátka ročníkjzk píše:Jestli myslíš E90, E91, E92 tak to není modelový rok ale typ karoserie.Totic píše:... a pak modelové generace např. E46, E90 (to se dělí dál na modelový rok)
E90 sedan
E91 kombi
E92 coupe
E93 cabrio
Přiznám že nemám moc přehled jaké jsou kódy v případě dalších modelů, znám zpaměti jen tyhle. Pro starší řady (E30/36/46 E39/34, E38 a další starší) se tohle dělelní značení nepoužívalo. A u těch úplně nových nevím jestli se stále ještě používá

To je dobře, že se to začalo rozlišovat i podle karoserie. E39 to znělo dost nejasně, ani u E36, E46 když je "model deletion" (bez označení modelu) nezjistíte bez VIN a fotky víc.
Re: Označení typů motorů E46
Jaraxi, proc je m54 325i o moc spolehlivejsi nez ten 330i.?JaraX píše:nejlepší jsou motory M52 323i, 328i, s tím že 323i je spíš na pohodové svezení a 328i už i jede
o něco horší jsou motory M54 325i a 330i, s tím že 325i je o dost lepší jak 330i ve spolehlivosti a 330i má zase lepší poměr výkon/spotřeba.
320i jak M52, tak M54 nebrat, jedou čtyřválec a žerou jak šestiválec.
Re: Označení typů motorů E46
jelikož se mu kroutí blok, žere olej, často dochází i ke ztrátám komprese atd a trpí víc i na těsnění hlav.
a Mentuli měl stejný názor
http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/
a Mentuli měl stejný názor
http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/