Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Označení typů motorů E46

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Skylake
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2018 22:32

Označení typů motorů E46

#1 Příspěvek od Skylake »

Zdravím, mám dotaz ohledně označení motorizací E46. Vím, že benzínové motory nesou označení i, například 330i a dieselové d, například 320d. Není mi však jasné, proč některé auta mají označení například 328ci, dále pak xd, xi, cd apod. Co označují konkrétně písmena x nebo c? Teprve začínám a sbírám zkušenosti. Předem děkuji za odpovědi:)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Označení typů motorů E46

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

http://www.bmwarchiv.de/e-code/e46-4.html

X => AWD (All Wheel Drive) nebo také 4WD, případně notoricky známé 4x4. Jedná se o obecnou zkratku pro pohon všech kol, přičemž je na konkrétním výrobci automobilu, jaký systém pohonu použije. Může se jednat o pohon stálý, pohon připojitelný automaticky, pohon připojitelný ručně. Všechny systémy a jejich řešení by vydaly na samostatnou sérii článků. U automobilek se dále setkáváme s různými obchodními názvy. Namátkou třeba 4Motion u Volkswagenu, 4Matic u Mercedesu-Benz, xDrive u BMW, Symmetrical AWD u Subaru nebo quattro u Audi.

C - jako coupe nebo taky compact = auto bez kufru https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_Compact
:D
Skylake
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2018 22:32

Re: Označení typů motorů E46

#3 Příspěvek od Skylake »

Paráda, díky moc. Jsem zase o něco chytřejší :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Označení typů motorů E46

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

starML píše:C - jako coupe nebo taky compact = auto bez kufru https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_Compact
:D
Ale kdež, Compact je "ti", např. 325ti.
"c" = coupe.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Skylake
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2018 22:32

Re: Označení typů motorů E46

#5 Příspěvek od Skylake »

Aha, takže ještě "ti". Jsou ještě nějaká další označení? Pokud ano, co znamenají?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Označení typů motorů E46

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To jste podle mě uvedli obchodní označení. Pak je označení řady jako 3, 5 atd. a pak modelové generace např. E46, E90 (to se dělí dál na modelový rok) :) V názvu čtu označení typů motorů tak to je třeba M54B25, nebo M57B30 žejo, všechno jest po různu k načtení zděs ;) : https://cs.wikipedia.org/wiki/BMW
Skylake
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2018 22:32

Re: Označení typů motorů E46

#7 Příspěvek od Skylake »

Dobře, tak já ještě upřesním otázku. Zajímá mě pouze konkrétní vůz - E46. Vím, že jsou číselná označení podle řady a motoru, například BMW E46 330i je benzín z 3. řady, má 3l objem motoru... Zajímají mě právě ta označení C, X, když mám třeba označení E46 318(c)i. Označení X a C a Ti už byla vysvětlena výše, ale moje otázka zní, jestli je více takových písmenných označení a co znamenají. Díky :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Označení typů motorů E46

#8 Příspěvek od JaraX »

jaká to je kastle poznáš z fotky,
nejprve si ujasni jaký chceš model.

E46 se dělala jako
sedan - bez nějakých přídavných označení
coupe - bývá často ci, cd ale někdy taky bez označení
cabrio - C bývá velké, Ci, Cd, někdy i malé ci a cd
kombík - označení touring
hatchback - compact
i - benzín
d - ropa
g- plyn
h - vodík
a - automat

dřívější modely měl i převodovku označenou v modelu, resp A jako automat,
např. 323iAT - sedan, 2,5 litr se sníženým výkonem, benzín, automat, kombík

pro tebe jako pro kupce je duležité aby auto z fotek mělo kastli jakou chceš, a dle fotek výbavu co chceš, dále pak je od prodejce třeba zjistit posledních znaku VIN čisla, přes VIN decoder si pak vypíšeš výbavu a zjistíš to přesně auto má a jeslti tě prodejce v něčem nešidí.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Označení typů motorů E46

#9 Příspěvek od laik »

Tak, 323 nemá obsah 2300ccm, tak jako u novějších je u 3litru třeba x40i(d) nebo x50 a není to 4 nebo 5ti litr, jen pořád nafoukaný 3litr.
Pokaždý poslední dvě čísla nekorespondují s obsahem.
Skylake
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2018 22:32

Re: Označení typů motorů E46

#10 Příspěvek od Skylake »

Tak to je mi jasné, že to tak není u všech modelů, zajímá mě hlavně E46, kterou bych jednou moc rád chtěl vlastnit :D Co myslíte, je lepší jít u E46 do benzínu nebo do nafty? Já zastávám teorii, že nafta patří do kamen a já osobně bych šel asi do benzínu, ale rád si přečtu i ostatní názory.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Označení typů motorů E46

#11 Příspěvek od JaraX »

určitě benzín, ještě navíc v dnešní době kdy se s naftou už moc nikam nepodíváš.
a v kombinaci s LPG mužeš jezdit za ještě mnohem mín než s naftou
jinak si myslím že nafta/benzín bez LPG vyjde finančě na stejno, ale ten benzín tě bude 100x víc bavit.
Skylake
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2018 22:32

Re: Označení typů motorů E46

#12 Příspěvek od Skylake »

Souhlasím. Navíc mě ta nafta neláká už jen díky přísnějším podmínkám pro dieselové motory na STK spojené s filtrem pevných částic, zvlášť když nejstarší E46 ročník 98 mají už 20 let. Zkrátka předností benzínu by se asi našlo i více. Každopádně by mě zajímalo, jaký objem motorů, když se budeme bavit o benzínu, by se dal doporučit. Je jasné, že z hlediska maximálního výkonu, největší objem, ale které benzinové motory jsou u E46 nejspolehlivější?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Označení typů motorů E46

#13 Příspěvek od JaraX »

nejlepší jsou motory M52 323i, 328i, s tím že 323i je spíš na pohodové svezení a 328i už i jede :)
o něco horší jsou motory M54 325i a 330i, s tím že 325i je o dost lepší jak 330i ve spolehlivosti a 330i má zase lepší poměr výkon/spotřeba.
320i jak M52, tak M54 nebrat, jedou čtyřválec a žerou jak šestiválec.
Skylake
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 16.03.2018 22:32

Re: Označení typů motorů E46

#14 Příspěvek od Skylake »

Ano, o 328i jsem uvažoval, také mě to přišlo jako nejlepší volba. Jinak další věc, která by mě zajímala je předfacelift a facelift model. Prodělala E46 faceliftem i zásadnější změny nebo se jedná pouze o výraz ve tváři a zadní světlomety? Četl jsem i článek, že E46 do roku 2001 měly problém se zadní nápravou, která se námahou rozlomila. Na tento problém určitě nechci narazit a už teď vím, že se budu rozhodovat pouze mezi sedanem a kupéčkem (kombika nepotřebuji), jakým ročníkům je lepší se vyvarovat? Od roku 2001 je jak u kupé, tak u sedanu problém se zadní nápravou opraven nebo je tam nějaký háček?
Uživatelský avatar
Misa Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3383
Registrován: pát 01.10.2004 00:00
Bydliště: Praha východ

Re: Označení typů motorů E46

#15 Příspěvek od Misa Moderátor »

Diskuzí, jestli nafta nebo benzín, jsou tu už stovky, v tomhle konkrétním případě bych chtěla především říct, že se bavíme o autě starém cca 12 - 19 let, takže mnohem víc bude záležet na konkrétním kusu a jeho historii, než na všeobecných radách. I nejvychvalovanější motor se může stát pastí, pokud se k tomu za ty roky majitelé nechovali tak, jak měli ...
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
jzk
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

Re: Označení typů motorů E46

#16 Příspěvek od jzk »

Totic píše:... a pak modelové generace např. E46, E90 (to se dělí dál na modelový rok)
Jestli myslíš E90, E91, E92 tak to není modelový rok ale typ karoserie.
E90 sedan
E91 kombi
E92 coupe
E93 cabrio
Přiznám že nemám moc přehled jaké jsou kódy v případě dalších modelů, znám zpaměti jen tyhle. Pro starší řady (E30/36/46 E39/34, E38 a další starší) se tohle dělelní značení nepoužívalo. A u těch úplně nových nevím jestli se stále ještě používá :)
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: Označení typů motorů E46

#17 Příspěvek od paca »

Skylake píše: zajímá mě hlavně E46, kterou bych jednou moc rád chtěl vlastnit :D
hele, ale spěchej než se všechny e46tky rozpadnou :)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Označení typů motorů E46

#18 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

jzk píše:
Totic píše:... a pak modelové generace např. E46, E90 (to se dělí dál na modelový rok)
Jestli myslíš E90, E91, E92 tak to není modelový rok ale typ karoserie.
E90 sedan
E91 kombi
E92 coupe
E93 cabrio
Přiznám že nemám moc přehled jaké jsou kódy v případě dalších modelů, znám zpaměti jen tyhle. Pro starší řady (E30/36/46 E39/34, E38 a další starší) se tohle dělelní značení nepoužívalo. A u těch úplně nových nevím jestli se stále ještě používá :)
Já psal, že to je modelová generace a modelový rok je zkrátka ročník :)
To je dobře, že se to začalo rozlišovat i podle karoserie. E39 to znělo dost nejasně, ani u E36, E46 když je "model deletion" (bez označení modelu) nezjistíte bez VIN a fotky víc.
anaru
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

Re: Označení typů motorů E46

#19 Příspěvek od anaru »

JaraX píše:nejlepší jsou motory M52 323i, 328i, s tím že 323i je spíš na pohodové svezení a 328i už i jede :)
o něco horší jsou motory M54 325i a 330i, s tím že 325i je o dost lepší jak 330i ve spolehlivosti a 330i má zase lepší poměr výkon/spotřeba.
320i jak M52, tak M54 nebrat, jedou čtyřválec a žerou jak šestiválec.
Jaraxi, proc je m54 325i o moc spolehlivejsi nez ten 330i.?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Označení typů motorů E46

#20 Příspěvek od JaraX »

jelikož se mu kroutí blok, žere olej, často dochází i ke ztrátám komprese atd a trpí víc i na těsnění hlav.

a Mentuli měl stejný názor

http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-v ... -propasti/
Odpovědět