Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Odpojení EGR na E61 N53 530i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned 11.02.2018 09:01
Odpojení EGR na E61 N53 530i
Zdravím,
našel by se tu někdo z Prahy nebo okolí, kdo zvládne odpojit/zaslepit EGR na E61 N53 530i? Převážně mi jde o SW. Předpokládám, že když EGR jen zaslepím, tak bude buď svítit kontrolka motoru, nebo spadne do nouzáku.
Díky
našel by se tu někdo z Prahy nebo okolí, kdo zvládne odpojit/zaslepit EGR na E61 N53 530i? Převážně mi jde o SW. Předpokládám, že když EGR jen zaslepím, tak bude buď svítit kontrolka motoru, nebo spadne do nouzáku.
Díky
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
Ja by som sa len chcel opytat, ze ku comu by to bolo dobre? Uplne serioznedaikatana79 píše:Zdravím,
našel by se tu někdo z Prahy nebo okolí, kdo zvládne odpojit/zaslepit EGR na E61 N53 530i? Převážně mi jde o SW. Předpokládám, že když EGR jen zaslepím, tak bude buď svítit kontrolka motoru, nebo spadne do nouzáku.
Díky
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3940
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
Mám N53B30 v 3er (MY2011, EUR5) , nalítáno skoro 250tis km, z toho posledních více než 100tis km se zaslepeným EGR (plechová clona/vložka s 1mm dírkou v sání EGR) a.... nemá to ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ vliv na nic co se týče chování auta, přes ME ale bez úplatku neprojdu. Fčíl budu generálkovat a přitem ten EGR zase odblinduju.
Tožtak no, z praxe.
EDIT: do nouzáku to nepadá, na SW sem VŮBEC nešahal.
EDIT2: přes ME neprojdu protože kdesyk v readiness tabulce se objevuje zapsaná nesprávná hodnota, změřené hodnoty emisí jsou OK
Tožtak no, z praxe.
EDIT: do nouzáku to nepadá, na SW sem VŮBEC nešahal.
EDIT2: přes ME neprojdu protože kdesyk v readiness tabulce se objevuje zapsaná nesprávná hodnota, změřené hodnoty emisí jsou OK
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned 11.02.2018 09:01
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
Nejde mi ani tak o chování auta, jako o to, aby mi nelítal bordel, kterej tam nemá co dělat, zpátky do motoru. Rád bych, aby to nějakou dobu vydrželo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
nemá co dělat? to si myslíš jako že to udělali omylem ten EGR jo?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned 11.02.2018 09:01
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
Udělali to převážně pro to, aby naoko snížili emise, určitě ne proto, že chtěli vylepšit učinnost motoru, nebo čehokoliv jinýho.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
dobře, jsem rád že jsi chytřejší než inženýři v BMW. přeji pěkné pečené NOx katy 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned 11.02.2018 09:01
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
Díky za odpověď. Zkusím to jen zaslepit a před STK zase vyhodit. Ani žádná kontrolka motoru nevyskočila?pavproch píše:Mám N53B30 v 3er (MY2011, EUR5) , nalítáno skoro 250tis km, z toho posledních více než 100tis km se zaslepeným EGR (plechová clona/vložka s 1mm dírkou v sání EGR) a.... nemá to ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ vliv na nic co se týče chování auta, přes ME ale bez úplatku neprojdu. Fčíl budu generálkovat a přitem ten EGR zase odblinduju.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i
daikatana79 - přeji hezkou zábavu při zaslepování, je k tomu "bezva" přístup a ještě hezčí následky.
Úplně seriózně => EGR ventil přivádí do sání výfukové plyny, které snižují teplotu hoření a to je u přímovstřiku pracující s velmi chudou směsí důležité. Chudá směs hoří pomaleji a vznikají vyšší teploty než při spalování homogení směsi. A při těch vyšších teplotách vzniká i větší množství oxidů dusíku (NOx), které potom musí pohltit a zredukovat katalyzátory dusíku. A když ta teplota spalování překročí určitou hranici, tak to jako první odnesou COx katalyzátory na svodech - prostě vyhoří. Jejich zbytky pokračují ve směru výfukových plynů a ucpou ty dusíkové katíky.
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_1_3.jpg - vyhořel komplet
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_4_6.jpg - vyhořel jen z části a zbytky v NOx katu vypadají takto
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt2.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _Enjoy.jpg - takže ten Nox katík to přežil. Více je popsáno zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033
Na EGR ventil jsem ani nesahal, ale budu muset prověřit, jestli není náhodou ucpaný. Zatím ještě nechápu, proč k tomu vyhoření COx katů došlo. Injektory jsou pravidelně kontrolovány v JET servisu, ale jednou zblblo vysokotlaké čerpadlo. Ještě existuje teorie o zblblých lambdách, ale to jsem nestačil na slovenském fóru přečíst.

Úplně seriózně => EGR ventil přivádí do sání výfukové plyny, které snižují teplotu hoření a to je u přímovstřiku pracující s velmi chudou směsí důležité. Chudá směs hoří pomaleji a vznikají vyšší teploty než při spalování homogení směsi. A při těch vyšších teplotách vzniká i větší množství oxidů dusíku (NOx), které potom musí pohltit a zredukovat katalyzátory dusíku. A když ta teplota spalování překročí určitou hranici, tak to jako první odnesou COx katalyzátory na svodech - prostě vyhoří. Jejich zbytky pokračují ve směru výfukových plynů a ucpou ty dusíkové katíky.
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_1_3.jpg - vyhořel komplet
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_4_6.jpg - vyhořel jen z části a zbytky v NOx katu vypadají takto
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt2.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _Enjoy.jpg - takže ten Nox katík to přežil. Více je popsáno zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033
Na EGR ventil jsem ani nesahal, ale budu muset prověřit, jestli není náhodou ucpaný. Zatím ještě nechápu, proč k tomu vyhoření COx katů došlo. Injektory jsou pravidelně kontrolovány v JET servisu, ale jednou zblblo vysokotlaké čerpadlo. Ještě existuje teorie o zblblých lambdách, ale to jsem nestačil na slovenském fóru přečíst.
