Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Odpojení EGR na E61 N53 530i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
daikatana79
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 11.02.2018 09:01

Odpojení EGR na E61 N53 530i

#1 Příspěvek od daikatana79 »

Zdravím,

našel by se tu někdo z Prahy nebo okolí, kdo zvládne odpojit/zaslepit EGR na E61 N53 530i? Převážně mi jde o SW. Předpokládám, že když EGR jen zaslepím, tak bude buď svítit kontrolka motoru, nebo spadne do nouzáku.

Díky
er2171
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.09.2017 06:58

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#2 Příspěvek od er2171 »

daikatana79 píše:Zdravím,

našel by se tu někdo z Prahy nebo okolí, kdo zvládne odpojit/zaslepit EGR na E61 N53 530i? Převážně mi jde o SW. Předpokládám, že když EGR jen zaslepím, tak bude buď svítit kontrolka motoru, nebo spadne do nouzáku.

Díky
Ja by som sa len chcel opytat, ze ku comu by to bolo dobre? Uplne seriozne
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3940
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#3 Příspěvek od pavproch »

Mám N53B30 v 3er (MY2011, EUR5) , nalítáno skoro 250tis km, z toho posledních více než 100tis km se zaslepeným EGR (plechová clona/vložka s 1mm dírkou v sání EGR) a.... nemá to ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ vliv na nic co se týče chování auta, přes ME ale bez úplatku neprojdu. Fčíl budu generálkovat a přitem ten EGR zase odblinduju.

Tožtak no, z praxe.

EDIT: do nouzáku to nepadá, na SW sem VŮBEC nešahal.

EDIT2: přes ME neprojdu protože kdesyk v readiness tabulce se objevuje zapsaná nesprávná hodnota, změřené hodnoty emisí jsou OK
daikatana79
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 11.02.2018 09:01

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#4 Příspěvek od daikatana79 »

Nejde mi ani tak o chování auta, jako o to, aby mi nelítal bordel, kterej tam nemá co dělat, zpátky do motoru. Rád bych, aby to nějakou dobu vydrželo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#5 Příspěvek od JaraX »

nemá co dělat? to si myslíš jako že to udělali omylem ten EGR jo?
daikatana79
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 11.02.2018 09:01

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#6 Příspěvek od daikatana79 »

Udělali to převážně pro to, aby naoko snížili emise, určitě ne proto, že chtěli vylepšit učinnost motoru, nebo čehokoliv jinýho.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#7 Příspěvek od JaraX »

dobře, jsem rád že jsi chytřejší než inženýři v BMW. přeji pěkné pečené NOx katy :)
daikatana79
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: ned 11.02.2018 09:01

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#8 Příspěvek od daikatana79 »

pavproch píše:Mám N53B30 v 3er (MY2011, EUR5) , nalítáno skoro 250tis km, z toho posledních více než 100tis km se zaslepeným EGR (plechová clona/vložka s 1mm dírkou v sání EGR) a.... nemá to ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ vliv na nic co se týče chování auta, přes ME ale bez úplatku neprojdu. Fčíl budu generálkovat a přitem ten EGR zase odblinduju.
Díky za odpověď. Zkusím to jen zaslepit a před STK zase vyhodit. Ani žádná kontrolka motoru nevyskočila?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: Odpojení EGR na E61 N53 530i

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

daikatana79 - přeji hezkou zábavu při zaslepování, je k tomu "bezva" přístup a ještě hezčí následky.

Úplně seriózně => EGR ventil přivádí do sání výfukové plyny, které snižují teplotu hoření a to je u přímovstřiku pracující s velmi chudou směsí důležité. Chudá směs hoří pomaleji a vznikají vyšší teploty než při spalování homogení směsi. A při těch vyšších teplotách vzniká i větší množství oxidů dusíku (NOx), které potom musí pohltit a zredukovat katalyzátory dusíku. A když ta teplota spalování překročí určitou hranici, tak to jako první odnesou COx katalyzátory na svodech - prostě vyhoří. Jejich zbytky pokračují ve směru výfukových plynů a ucpou ty dusíkové katíky.

http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_1_3.jpg - vyhořel komplet
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/HCOx_k ... yl_4_6.jpg - vyhořel jen z části a zbytky v NOx katu vypadají takto
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt1.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _cutt2.jpg
http://vs31.sweb.cz/Katy_01_2018/Blocke ... _Enjoy.jpg - takže ten Nox katík to přežil. Více je popsáno zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033

Na EGR ventil jsem ani nesahal, ale budu muset prověřit, jestli není náhodou ucpaný. Zatím ještě nechápu, proč k tomu vyhoření COx katů došlo. Injektory jsou pravidelně kontrolovány v JET servisu, ale jednou zblblo vysokotlaké čerpadlo. Ještě existuje teorie o zblblých lambdách, ale to jsem nestačil na slovenském fóru přečíst.
:!:
Odpovědět