Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

///M760Li

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: ///M760Li

#21 Příspěvek od laik »

Třeba se stane zázrak a někdo vymyslí systém pro přímovstřik
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: ///M760Li

#22 Příspěvek od JaraX »

je dávno vymyšlenej, ale stojí nesmysl, je to strašně složité a nefeektivní
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: ///M760Li

#23 Příspěvek od laik »

Co ten nesmysl obnáší třeba na V8 ?
A není šance, že časem půjde cena dolů? Nebo je to tak složitý, že je vlastně dole.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: ///M760Li

#24 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Já si mylsím, že přímovstřik LPG je nevýhodnej protože mixuješ LPG/benzín, abys nepoškodil vstřiky (zkušenější opraví) potom teda asi ztrácí smysl to plynovat. Jestli by jsi tedy teoreticky jel do 2000 ot/min na LPG možná, ale nevím, jak přesně tehcnicky to je, ale určitě třeba ve 4,5 už pujde jen benál.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: ///M760Li

#25 Příspěvek od pGb »

Doufám že to nepopíšu špatně ....

PŘÍMÝ VSTŘIK + LPG do sání
U přímého vstřiku jde o to, že vstřikovač paliva je umístěn přímo ve spalovací komoře tudíž je velmi namáhán. Proto se chladí protékajícím palivem a počet otáček motoru nemá takový vliv(to že motor běží na méně otáček ho nezachrání). Jde tam o to, že jednou za X cyklů se pošle dávka benzínu skrze benzínový vstřikovač, který se tímto ochladí a neupeče. Svíčky měníme po 40-50tkm (alespoň já tedy) a teoreticky i přímé vstřikovače, pokud by se nepoužil chladící cyklus, nebo možná i dříve. Dalším velkým problémem je synchronizace paliva kdy palivo musí dorazit ve všech cyklech (jak na lpg tak u benzín) ve stejnou dobu, protože jeho cesta je díky tomu že se vstřikuje do sání mnohem delší v porovnání se vstřikem přímo do válce. Když se nad tím zamyslíte tak dávka paliva se musí vstříknout dříve, nežli dorazí signál od benzínové vstřikovače do lpg jednotky, aby se dala kompenzovat vzdálenost a v tom je ta magie. Většina přímovstřikových systémů je odladěna pro přesně konkrétní motor a nikdo nebude ladit tento systém pro NEmasový motor.

PŘÍMÝ VSTŘIK + Kapalné lpg
Ještě lze vstřikovat kapalné lpg přímo, to tom moc nevím jak funguje (a už vůbec ne v kombinaci s přímovstřikem). Ale vím že tam je drahé čerpadlo které vytváří tlak a to nemívalo dlouhou životnost. Kde a jak se vstřikuje nevím.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: ///M760Li

#26 Příspěvek od JaraX »

vstřik plynného LPG u přímovstřiku je nejčastější volba, díky dražším komponentům to stojí o pár tisíc až desítek tisíc víc jak normální LPG a nevýhody.
- nutnost pořád vstřikovat benzín
- složitost
- snížená efektivita při jízdě na LPG (prostě tam není ta uspora daná přimovstříkem)
uspora pak nebude 50% ale jen cca 33%, pokud taková 740i F01 žere průměrně 9, vychází to 2,7kč km, na LPG pak cca 1,782kč, uspora je tedy 9hal na km. pří ceně instalace cca 50 tisíc = návratnost 56 tisíc km, když se nic nepokazí.
dále je třeba počítat s tím že F01 je už tak poruchová technika, všechny motory jsou tam poruchové a montáží LPG se to jen zhorší a já bych do toho ani nešel, do seroucích se motorů dávat LPG, pak lidi řeknou "áááááha, ono se to posralo proto že tam je plyn, néé proto že to je sračka"
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: ///M760Li

#27 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Ještě se zeptám blbě, proč nejde z přímovstřiku udělat normální, třeba výměnou čerpadla a změnou vstrikovačů a úpravou ECU ?
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: ///M760Li

#28 Příspěvek od pGb »

teoretická šance asi 0.001% .... jinak bohužel absurdní - musíš vyměnit(není za co) nebo zavařit hlavu, navrtat sání, jiné benzínové vstřikovače, jiné čerpadlo a upravovat řídící jednotku (ne jen nějaké kódování) ..... to vše pro jeden konkrétní motor ... bez šance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: ///M760Li

#29 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, promiňte, že vám do teho vlezu.... ale nedá mi to (i když já bych si nikdy takovou velkou "obludu" nepořídil, max přijatelná velikost je pro mne 3er) - to vaše diskutování o zaplynování 60i mi (bohužel) připomíná něco o opici, banánech a snaze na těch banánech za každou cenu ušetřit.....

Buď na to mám (i na provoz) nebo to nekupuju.

Howgh a peace.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: ///M760Li

#30 Příspěvek od pGb »

v poho, tady šlo spíš o to vysvětlit proč se přímovstřik blbě plynuje

edit: dodatek k opici a banánům - ročně najedu přes 30tkm se soukromým autem, to vše v lpg při ekvivalentu 6l benzínu a poravdě bych si e65 nemohl dovolit v kombinaci 13l + opravy. Mohl bych si dovolit jezdit nějakou "úspornou" naftou co by měla spotřebu 6l, abych se nemusel omezovat v km nájezdu. Takhle jezdím za nízké palivové náklady a náklady na údržbu dávám takové aby auto dobře sloužilo. Je to určitě o nadšenectví do full size sedanu a velkých motorů .... bez toho by to nešlo.
Naposledy upravil(a) pGb dne úte 30.01.2018 09:28, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: ///M760Li

#31 Příspěvek od JaraX »

to není snaha za každou cenu ušetřit, to je furt ta stejná opice, kterou převychováš aby žrala místo banánů jabka, ale není japonská opice kterou když krmíš jabka tak to musí ještě zapíjet(přímazem) a stejně ty japonský opice když žerou jabka tak chcípaj. kdežto ty baworský opice jabka normálně žerou a vůbec jim to nevadí.
a takový ty kecy že nemůžeš krmit opici na banány jabkama to uplně miluju. todle říkaj vždycky nějací chytráci a určitě budu vždycky radši jezdit s V8 na plyn než s 320D. At si kdo chce myslí co chce.
Kdyby to ty auta nějak ničilo tak neřeknu,.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: ///M760Li

#32 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

pavproch, no já se třeba do 3Er nevlezu, prostě je to malá krabička, spolupraovník koupil 2010 E91 kombík v Mpaketu, to je neskutečně malý auto, prťavý sedačky, prťavej interiér, nic proti, ale to bych si zase nekoupil já. Proč 3er jako že BMW !!! radší Insignii :)
Ad LPG milionkrat omlete téma, za 1,5 roku mám 60tis>, to je odpověď a dělám něco pro ekologoie né jako ta lůza s naftou :)

PS: předtím měl Mazdu Mx5 -si někdo dělá srandu že to je auto :) :) nasednout do toho nejde, dveře jsem nezavřel a celá ruka mě koukala do silnice, to je tak ekvivalent 3er, abych nebyl zlej F 5er je na tom pro mě stejně špatně s tím prostorem.

PPS: E70 mám na banány jestli to teda pomůže, což spíš já vidím, jako že jsme hloupej opičák :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: ///M760Li

#33 Příspěvek od pavproch »

Já to nemyslel zle. Jen za sebe říkám, že než prznit V8 nebo V12 plynem, tak to raději nic. Ale 100 soudruhů 101 názorů. A já musel ten svůj vyňadřit.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: ///M760Li

#34 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

pavproch: Jasně, ale když dneska s tou technologíí co jde dopředu, víme, že to není technický prznění ? Nebo si myslíš, že na klíně roztáčíme propan butan flašku a hadička nám kouká do motoru, jak to bylo u 120 ?
Vývoj a popkrok nezastaviš a to ani v tomto odvětví. Vem si, že tuším v Ově na to jezdí vlak, ta ekologie k tomu je také velké téma.
To bych ti mohl říct, proč lidi s naftou jezdí na olej, nebo nějakou pajclou naftu, to je prakticky to stjený, akorát z poheldu techniky a škodlivosti pro motor 100 horřší.
A pokud bych se na to podíval víc, tak bych mohl říct, kdokoliv jezdí na naftu v ČR, ubližuje motoru a má horší emise, protože u nás je nafta jedna z nejhorších v EU, jako v DE není.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: ///M760Li

#35 Příspěvek od JaraX »

pavproch píše:Já to nemyslel zle. Jen za sebe říkám, že než prznit V8 nebo V12 plynem, tak to raději nic. Ale 100 soudruhů 101 názorů. A já musel ten svůj vyňadřit.
stejně tak przní lidi benzínový motor ježděním na benzín s biosložku.
btw v čem myslíš že przníme ten motor? jako co je na tom prznění že tam je plyn? rád si to nechám vysvětlit.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: ///M760Li

#36 Příspěvek od pavproch »

U mně je to myšlenkový blok: motor, který byl konstrukrérem vymyšlen, aby spaloval benzín, předělat na plyn je u mně prostě "no go".

Btw, do všech svých aut (včetně slaboučké pindice s "koncepčně" 50let starým motorem 1.2i) liju POUZE benzín BEZ biosložky (Verva 100 nebo MaxxMotion 100)
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: ///M760Li

#37 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Tak MaxxMotion 100o tom nemluv, a dle normy ČSE obsahuje (tusším 10%) vesškeré palivo biosložku, hezký den :) NO GO
Nejhorší je nevědomsot lidí, potom jsou tady rozkoly kvlui P/rezidnetovi a jeden durhýmu nemůže přijít na jméno, protože nevědomsot je sladká.

A jak se díváš na Teslu, za mě hroznej šit tyhle baterky, protože tý chemie než dostaneš baterku to je za mě likvidace přírody.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: ///M760Li

#38 Příspěvek od JaraX »

avproch, ale todle je tvoje neznalost, že to někdo vymyslel na benzín ještě nezmanená že to nemůže v pohodě a naprosto legálně jezdit na LPG.

to je to samý jako bys řekl že tím že si dáš na auto samosvor tak ho przníš, protože E9x z výroby samosvor neměla. nebo že przníš auto tím že mu krátíš poměry, pro mě to může být (ale není) taky prznění protože jezdím hodně dálnice.
E65 hold neměla plyn z výroby, E34 a E36 měli plyn dokonce z výroby.
E65 se zase dělala na vodík.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: ///M760Li

#39 Příspěvek od pavproch »

Ha, já žiju v přesvědčení, že Maxx100 NEobsahuje biosložku. Takže ten už tam lít nebudu.

U mně v hlavě (sem strojař, ynženýr) to mám takle: spalovací motor = benzín. Tečka.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: ///M760Li

#40 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

pavproch: Ja ti rozumim, ale tenhle přístup by nebylo špatný změnit.
Jinak zákon ovliňuje biosložku v palivu, což je za mě průser a to i v benzínu.
Jinak teď je to tuším E5 = 5% v N95 a v roce 2019 bude zančka E10=10% biosložky.
Možná to LPG bude ve výsledku šetrnější než samotný bio benzín, to je prostě realita.

A nechci se mýlit, ale LPG má na přepočet více oktanů než benzín ?
Odpovědět