Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E53 4.8is zahrivani oleje

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

E53 4.8is zahrivani oleje

#1 Příspěvek od Meda »

Jak rychle se vam, majitelum 4.8is, zahriva olej? V tehle teplotach kolem nuly jedu od baraku hned na okresku, takze stalych cca 100km/h a nez se mi rucicka odlepi od 50 stupnu, ujedu treba 5-10km, na plne zahrati klidne 20km.. Zda se mi to moc, mam podezreni na termostat, jelikoz treba u M3, nebo M5 mam olej zahraty treba 3-4x rychleji..

Takze mate to tak taky, nebo mam resit termostat :)?
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#2 Příspěvek od Hoody4 »

N62B44 - cca 10km od startu se dostávám nad 50°C, při dojetí do práce (cca 25km) mám teplotu okolo 90-100°C

Přijde mi to ok.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#3 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Vy maté budík oleje ? Já teda ani u jedný nemám.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#4 Příspěvek od TANN3R »

Záleží hodně na tom, kde jedeš. Když teď vyjedu hned na okresku a jedu klidnou jízdou pořád 100km/h, tak mi nestačí ani 25km, aby sem se dostal přes 90°. A to má voda přitom dávno přes 105°. Když se ale hned od startu chvíli motam po městě, stačí mi na stejnou teplotu tak 6km. A to je na 645ci bez chladiče oleje. Tvoje zahřívání se mi zdá úplně normální.
Btw: při kolika stupních má ten origo termostat otevírat? Nikde jsem tu hodnotu nenašel a docela bych ten chladič v létě uvítal, když teplota leze přes 120°.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Arnie_one píše:Vy maté budík oleje ?
Každá X5is nemá budíky jako ///M? S teploměrem místo spotřeby?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#6 Příspěvek od TANN3R »

Arnie nemá ISo, pokud vím..
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#7 Příspěvek od Hoody4 »

Arnie_one píše:Vy maté budík oleje ? Já teda ani u jedný nemám.
Já jsem si ho udělal z ručičky na spotřebu.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#8 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Jen, že tady píšete jak se zahřeje olej, podle vody se olej kontorlovat nedá, ale to asi všichni víte, zahřátá voda není zahřátej olej.
E70(4,8) - ta uz nema ani budik na vodu, to je strasny kdyby to varilo to ani nepoznam
E53(4,4) - má budík vodu a skara sem se nasledoval
Olej ani jedna, nebo se to da najit někde ve skrytem menu ?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#9 Příspěvek od JaraX »

jenže Mka, rádoby Mka a šestky mají teploměr oleje, tak podle toho. jak píše tanner, je to hodně o stylu jízdy a toho kde motor pracuje. když jedu do Olomouce (20km) tak mi teprve v Olomouci vyleze ručička teploty oleje přes 70°C,

tanner, origo N62 vodní termostat otvírá při 105°C ale DME si mužu otevírat už mnohem dřív dle potřeby.
Olej u N62 máš tady
Oil Cooling (if equipped)
An oil cooler is used in hot countries or N62TU engine. The oil cooler is located in front of the radiator above
the A/C condenser. The engine oil flows from the oil pump through a channel in the
crankcase to a connection on the generator support. The generator support has an oil thermostat.
A wax element in the oil thermostat continuously opens the inflow to the oil cooler
when the oil temperature is between 100 ºC to 130 ºC.
Some of the engine oil always flows past the oil thermostat and through the engine without
being cooled, even when the oil thermostat is fully open. This ensures a minimum
amount of oil is supplied when the cooler is faulty. A modified generator support, without
connections for the oil thermostat, is fitted to vehicles which do not have an oil coole
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#10 Příspěvek od TANN3R »

Jo, vodní termostat vím, jen sem nikde nemohl nejít ten olejovej. Ono možná pokud se nahodí ten "performance" termostat na snížení teploty vody, tak už ani ten chladič oleje nebude třeba. To se musí vyzkoušet. Mě stačí, když olej nepoleze v létě při blbnutí přes 120°.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#11 Příspěvek od Meda »

Ted jsem po dlouhe dobe vytahnul M5 a jezdil stejnou trasu, vodu mam zahratou 2x rychleji, olej skoro 3x rychleji :) Zrejme je to dane tim, ze M5 ma vymenik mezi hlavama a IS ma chladic.. Nu kazdopadne pokud se to ostatnim ohriva podobne, tak nic vysranyho neni a nebudu to resit :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#12 Příspěvek od JaraX »

jenže to je taky dáno tím že M5 nemá VVT a taky je to ///M a prostě tam padne mnohem víc paliva k ohřevu oleje.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: E53 4.8is zahrivani oleje

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Meda píše:Ted jsem po dlouhe dobe vytahnul M5 a jezdil stejnou trasu, vodu mam zahratou 2x rychleji, olej skoro 3x rychleji :) Zrejme je to dane tim, ze M5 ma vymenik mezi hlavama a IS ma chladic.. Nu kazdopadne pokud se to ostatnim ohriva podobne, tak nic vysranyho neni a nebudu to resit :)
Výměník voda-olej v určité fázi zahřívání motoru olej ohřívá, chladící kapalina je teplejší dříve než olej.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět