Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#1 Příspěvek od TurboShnek »

Zdravim,

Tak zima je tady a urcite si kazdej z nas kdo ma v aute preplnovanej motor vsiml ze v zime ma auto lepsi vykon a lip zabira v nizkych otackach nez v lete, obzvlast kdyz je poradnej parak. Obcas se mi v lete zda ze jsem ztratil vic nez 50% vykonu porotoze auto zacina nomalne zabirat az nad 2000 otackama nad ktery se ve meste skoro nikdy nedostanu, tak ze muj zazitek z jizdy v lete je turbo lag peklo a v zime si naopak jedu nadherne.

Za to muze teplota ktera ovlivnuje hustotu vzduchu, v zime je motor schopen nasat vic vzduchu kdyz to v lete ho saje min protoze neni tak hustej a jeste min protoze se nestaci ani poradne chladit. Vsiml jsem si ale jedny veci, kdyz v lete prsi tak auto jede o 100% lip a to mne privedlo k nemecu s cim experimentoval uz Rudolf Diesel, nemci to pouzivali v letadlovych motorech za 2 svetovy valky a ve starych Saabech se to dokonce dalo koupit jako opce - vodni vstrikovani.

Kdyz se strika voda do sani nejen ze se z ni dela para ktera dokonale odstranuje karbon ale taky vyrazne snizi teplotu vzduchu aby ho mohl motor nasat vic jako kdyz prsi.

https://www.youtube.com/watch?v=nFDjLcPM_Ts

Ma tady s vodnim vstrikovanim nekdo zkusenosti? Jaky jsou vyhody a nevyhody? Zatim vidim jenom jednu nevyhodu a ta je kdyz se nevypne pumpa muzou se naplnit valce vodou a... :cry:

Prodava se na to celej kit, videl jsem par tuneru na internetu ktery si to dali do auta a funguje to.

Jaky je vas nazor? Da se s tim upadem vykonu v lete delat jeste neco jinyho?

Diky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#2 Příspěvek od JaraX »

u te 320d to bude mít velký význam :D
a nemáš nahodou viscospojku a ještě navíc špatnou?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#3 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:u te 320d to bude mít velký význam :D
a nemáš nahodou viscospojku a ještě navíc špatnou?
Naftovy e46 nemaji mechanicky vetraky na chlazeni motoru, jenom elketrickej na klimatizaci. ;)

A kdyby mi to pomohlo s tim vykonem kdyz jsou paraky tak to bude mit obrovzky vyznam protoze to je jediny co mi vadi. :D Nevim co vsichni maji proti 320d, na denodenni jezdeni coz s autem delas 95% casu je idealni, udrzba za kacku, kyble plny tocivyho momentu a naftu to srka brckem. Rudolf Diesel byl genius, dejte pokoj s tema benzinovejma velbloudama. :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#4 Příspěvek od JaraX »

koukám že víš prd

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... _coupling/


a fascinuje mě jak jsou lidi skromní když jim 330nm přijde jako kýble točivýho momentu, pro mě je 320d něco s čím bych nejel ani do obchodu když můžu mít za stejny prachy 328i s LPG, tzn jezdit levněji, servis levnější a parametry lepší.
320D chápu když někdo má přísun k levné naftě a neřeší že má z auta mít nějakou radost ale spíš takovýho pracanta.

kýble točivýho momentu má podle mě toto
https://www.youtube.com/watch?v=aNA1jnQzUKk
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Přestaň hledat kýble točivýho momentu, vezmi si kýbl nějakého saponátu, odmašťovadlo, vysavač a Wapku, vyčisti si "fšechny" chladiče "fčetně" intercooleru a výkon se dostaví i v létě. Kdysi u M57 v létě při trochu teplejším dnu se mi opakovaně sepnula viska a klima přestávala chladit. Při hledání příčin jsem našel celkem slušnou nadílku listí, trávy (i 2 vajgly) mezi chladičemi. Po vyčištění "pokladů" mi už viska nespínala ani při vyšších teplotách. Více z 01.06.2010 01:25 popisuji zde (ad B): http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=18835
:D
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#6 Příspěvek od TurboShnek »


Tak to opravdu vim prd, udajne je to jenom na autech s automatickou prevodovkou ja mam manual.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2329
JaraX píše:a fascinuje mě jak jsou lidi skromní když jim 330nm přijde jako kýble točivýho momentu, pro mě je 320d něco s čím bych nejel ani do obchodu když můžu mít za stejny prachy 328i s LPG, tzn jezdit levněji, servis levnější a parametry lepší.
320D chápu když někdo má přísun k levné naftě a neřeší že má z auta mít nějakou radost ale spíš takovýho pracanta.

kýble točivýho momentu má podle mě toto
https://www.youtube.com/watch?v=aNA1jnQzUKk
Joooo jasne, Mercdess-Benz 6.0 V12 BiTurbo 630 koni 1000 NM v plny palbe atd... :D Netusil jsem ze jsem na forumu multi milionaru, ted jsem prisel o vsechnu sebeduveru, nevim jestli tady takova socka ktera jezdi do obchodu v 320D vubec ma co delat. :oops: Proc vubec jezdis do obchodu, rekni svymu komornikovi aby ti tam dojel ne. :D

Krititka myho vyberu motoru neni zrovna ten duvod proc jsem sem prisel, je to moje prvni auto, kdyz jsem ho kupoval bylo levny, pojistka je na nej taky levna, bylo v dobrym stavu a malo zere, o LPG jsem nic v ty dobe nevedel a ani ted nechi vozit zadnou plynovou bombu v kufru a paktovat se s plynem. 320D mi na moje jezdeni uplne vyhovuje, nase silnice jsou stejne v takovym stavu ze neco lepsiho je na ne skoda. Neni to sice nejrychlejsi auto na svete ale ja do nebe nespecham tak ze mi to nevadi. A co se tyce servisu tak si ho delam sam za 700 coz mi neprijde jako tolik.
starML píše:Přestaň hledat kýble točivýho momentu, vezmi si kýbl nějakého saponátu, odmašťovadlo, vysavač a Wapku, vyčisti si "fšechny" chladiče "fčetně" intercooleru a výkon se dostaví i v létě. Kdysi u M57 v létě při trochu teplejším dnu se mi opakovaně sepnula viska a klima přestávala chladit. Při hledání příčin jsem našel celkem slušnou nadílku listí, trávy (i 2 vajgly) mezi chladičemi. Po vyčištění "pokladů" mi už viska nespínala ani při vyšších teplotách. Více z 01.06.2010 01:25 popisuji zde (ad B): http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=18835
:D
Diky, zkusim se na to podivat ale ja jsem tam zadnej bordel nevidel, mam jenom jeden velikej chladic a pred nim malej intercooler, podivam se za nej mozna je tam bordel. :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#7 Příspěvek od JaraX »

ty seš taky multimilionář, s65 AMG už jsou za cenu nové oktávky ve střední výbavě.
s tím vykonem je to relativní. já mám ted třeba 645ci které je nepoměrně silnější proti 320d, jak výkon tak krouťák a prostě bych chtěl silnější, a rozhodně mi to nepřijde že by to auto bylo nějaké "silné" .

že máš manual nikdo nepsal, to nemůžu vědět.

ale před vodním chladičem máš klimachladič, pokud ta 320D teda má klimu :D no a mezi těma dvouma se drží bordel.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E46 320D vykon v zime a lete & vodni vstrikovani

#8 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:ty seš taky multimilionář, s65 AMG už jsou za cenu nové oktávky ve střední výbavě.
s tím vykonem je to relativní. já mám ted třeba 645ci které je nepoměrně silnější proti 320d, jak výkon tak krouťák a prostě bych chtěl silnější, a rozhodně mi to nepřijde že by to auto bylo nějaké "silné" .

že máš manual nikdo nepsal, to nemůžu vědět.

ale před vodním chladičem máš klimachladič, pokud ta 320D teda má klimu :D no a mezi těma dvouma se drží bordel.
Takova oktavka stoji urcite kolem 600,000, ja zrovna nemam na konte nepotrebnych 600,000 a to uz ani nemluvim o cene nahradnich dilu, oprav a pojisteni ty V12. Tam asi nebudu menit olej za 500 a v nedeli odpoledne vodni pumpu. Aby si clovek mohl koupit auto za 600,000 tak by mel mit v bance aspon 4x tolik coz je pres 2 000 000 (multimilionar), kupovat si drahy ojety auto za vsechny uspory je hloupost. I kdyz u nas je prumerna mzda uz kolik, nejak 35,000 tak ze mozna ten rok a pul budu setrit a koupim si ten s65 AMG o co vlastne jde... :D :P

Klimatizaci to ma, podivam se mezi ty chladice. ;)
Odpovědět