Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce?

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#21 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

Vymýšľate pičoviny. Sadli ste z Kadeta ročník 88 do prvého automatu, alebo čo sa to deje? Automat je automat od toho aby radil sám. Nechce to žiadne "ja si myslím" a "v X5 je iná", hovno si myslíte, hovno je iná. Každý automat (nech už ide o hydromenič, dvojspojka, CVT, čokoľvek) je automatom od toho aby ste pri jazde a postávaní nekvedlali šaltpákou. Zastavím na križovatke, držím brzdu - ak nemám AutoP ako E65 a spol., na zelenú pokračujem. To je tak ťažké pochopiť? X ľudí to sem napíše, x ľudí sem napíše ako si myslí že to tak úplne nie je... achjaj :lol:

Proste odchádzam niekam autom, hodím tam D a nepoužívam (okrem prípadného R-ka) žiadne N-ko ani P-čko kým som nezastavil tak, že z auta odchádzam. Kur*a už :lol: Roky to tak funguje

P.S.: dlhé roky vlastním automaty, ešte dlhšie nimi jazdím, nikdy ani ako nováčka mi nenapadlo laborovať nad takýmito kokotinami. Prípadne si prečítam manuál a je to, nasi :roll:
d(- -)b
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#22 Příspěvek od laik »

Ano, já třeba jsem sadol z Kadeta do prvého automatu. ;)
Proto jsem na foru a když si nejsem jist nebo nevím, tak se zeptám pro klid.
Já bych třeba kvedlal v dobrém úmyslu pošetřit převodovku, teď vím, že nekvedlat.
Ono ten manuál nic moc ke čtení
Např. v manuál režimu když zastavím, zůstane tam "3" i po zastavení, pro mne nelogické a měl jsem za to, že je něco špatně. Teď vím, že nejsem sám a můžu se rozjet i na trojku a nic ne..ndím, bo to automat takto chce a je to OK.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#23 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Jak píše Laik, prostě člověk se zeptá, aby to nepo.. Jo a přesedl jsem s Feliny ta automat neměla :) pokud vím
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#24 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

Arnie_one píše:Jak píše Laik, prostě člověk se zeptá, aby to nepo.. Jo a přesedl jsem s Feliny ta automat neměla :) pokud vím
Spýtať sa raz beriem, nikto z neba učený nespadol. Ale po fundovaných odpovediach to následne rozoberať, a tu som čítal, tam som počul, po tom ešte vymýšľať ako to má jedno auto inak než druhé, že to nemusí platiť vždy, a predsa manuál to mal tak a toto... :lol:

Kam sa podel selský rozum, prečítať si o tom niečo v manuále alebo z chytrejších zdrojov na webe? Väčšina fór je zhlukom fandov a pokiaľ viem, fanda nie je profík/expert (česť výnimkam, viete kto ste, nebudem menovať - a tí sa autami aj živia, že áno...) :lol:
laik píše:Např. v manuál režimu když zastavím, zůstane tam "3" i po zastavení...
Toto už v poriadku podľa mňa ale nie je, automat sa vždy vráti do druhého stupňa, z ktorého okrem plného kickdownu vždy štartuje (kickdown to pošle do prvého stupňa, niekedy len v športovom či manuálnom móde, toto trebárs naozaj záleží od prevodovky)... :P
d(- -)b
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#25 Příspěvek od laik »

No vidíš, a je to tady. Mě to řadí vždy od 1. stupně. Počítám je. I na D. Jen v manuálu prostě zůstane 3. Tam to už indikuje, tak nemusím počítat. Ideální by to bylo do města na popojíždění - není to tak citlivé na plyn. Zase pro jistotu nepoužívám. :D Otázka zní - trpí spojky, když se rozjíždí na 3.? Automat to sice dovolí, ale je mi to proti srsti.
Vyzkoušeno na jiném (JaraXovém) 5ti kvaltu a chová se naprosto stejně.
To, co popisuješ mi dělal medvěd - rozjezd 2., při kickdownu 1. stupeň.
1.2.3. tam skáčou zřetelně jako na 6HP, 4.5. už víc kloužou a blbě se to pozná, co tam zrovna je.
Jo a na tu 3ku jsem nezkoušel dát kickdown, ale tuším to zkoušel JaraX, nevím jak moc tomu dupl a nepodřadil, já nemám to srdce.
Tak nevím. Ikdyž chci blbnout, na rozjezd prostě stačí D, žádný S nepotřebuje, i tak jde do max otáček a je to jak když do tebe narazí kamion ze zadu :D
"S" bych využíval spíš u 6HP, tam chodí motor, když není v tahu hodně pod otáčky a když dám kickdown, tak chvilku trvá, než se probere a podřadí. U mého to jde rychleji.
Totok jsem všechno vypozoroval a vyloudil tady na klubácích a není to tak jednoznačné, jak píšeš.
Ať si každý jezdí jak chce a odrovnává si převodovku. Já si nějaký obrázek udělal a snažím si ji maximálně šetřit.
Tímto bych poděkoval za všechny příspěvky k tomuto tématu a za osvětu ;)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#26 Příspěvek od laik »

Jeden dotaz mimo vlákno.
Samosvorný diferencial má každá E53 nebo je to výbava?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#27 Příspěvek od JaraX »

žádná
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#28 Příspěvek od laik »

:?:
https://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/BMW ... 57042.html

Už jsem to viděl u několika aut.

Weitere Ausstattung:
Airbag Fahrer-/Beifahrerseite, Außentemperaturanzeige, Bordcomputer (Anzeige alphanumerisch), Drehzahlmesser, Fensterheber elektrisch vorn + hinten, Gepäckraum-Abtrennung (Netz), Heckscheibenwischer, Innenausstattung: Edelholz, Innenbeleuchtungs-Paket, Innenspiegel mit Abblendautomatik, Karosserie: 5-türig, Klimaautomatik, Kopf-Airbag-System vorn, Lenkrad (Leder), Lenksäule (Lenkrad) mechan. verstellbar, Leuchtweitenregelung, LM-Felgen, Mittelarmlehne hinten, Mittelarmlehne vorn, Motor 4,4 Ltr. - 210 kW V8 32V KAT (M62), Multifunktion für Lenkrad, Niveauregulierung, Radstand 2820 mm, Seitenairbag vorn, Sperrdifferential, Verglasung grün getönt
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#29 Příspěvek od JaraX »

to si tam někdo vymyslel, on je samosvornej stabilizací, prostě si ho na jedné straně přibrzdí, ale vevnitř je to obyč diferak
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#30 Příspěvek od Misanek »

Co vím, tak automaty bmw se chovají jako automaty Mercedesu, tzn. že řadí od dvojky pouze v případě, že jsou přepnuty do zimního režimu, a to z toho důvodu (pouze má dedukce) aby na kola nebyl přenášen tak vysoký kroutící moment, což by mělo z části eliminovat při rozjezdu prokluz kol.
Jinak za normálních okolností by automat měl radit standardně od jedničky nehledě na to, jestli je rozjezd normální či na kikckdown.

Jediná věc, která při rozjezdu na trojku trpí je dle mého hydroměnič a olej v něm, který se vlivem nadměrného tření více zahřívá a tím pádem i teoreticky více degraduje. V samotné prevodovce se dle mého v tomto okamžiku nic strašného neodehrává, jelikož tam již prostě ten kvalit zařazen je a k žádnému prokluz by zde (hypoteticky) docházet nemělo. Všechno právě v tomhle okamžiku odsere hydroměnič. Samozřejmě se bavím pouze o klasické konvenční koncepci automatu, kde je hydroměnič, která je samozřejmě použita právě ve vozech, o kterých se tady bavíte
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#31 Příspěvek od laik »

Jak se dá přepnout převodovka do timního režimu?.
Musí se nějakou zázračnou pákou odpojit převodovka při vlečení nebo stačí N pomalu a na nezbytně nutnou vzdálenost?
Funkci rozjezdu na 3.q jsem potřeboval vědět ve Vídni v zácpě, kdy jsem po koupi jel 3tí a abych se neztratil musel jsem držet min odstup za JaraXem a dávat majzla, abych mu nenaprcal auto za to, že mě tam zavezl a vyřídil vše potřebné.
Poprvé v X5, přískokama než jsem si zvykl, za tu 1 - 2 hodiny v zácpě mě bolela hlava, oči, ruce, zpocený nevím kde všude. V kufru jsem měl zimáky, i kufr se rozsvítil jak dostávaly dveře rany. To mohlo jít do NATOČTO :smich2:
Teď po roce nechápu, co jsem nacvičoval :lol: :oops:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#32 Příspěvek od Misanek »

Nejsem si jist, zda-li na novějších typech převodovek vůbec zimní režim je (na starších typech býval označen vlockou), ale mám ten dojem, že u převodovek typu steptronic atd. je tenhle mód nahrazen právě sekvenčním řazením.

Při táhnutí vozidla s automatem, u kterého není z jakéhokoliv důvodu funkční motor se doporučuje tažení pouze na nezbytně nutnou vzdálenost a do rychlosti tuším max. 80 km/h. Problém je v tom, že jestliže neběží motor, tak není ani nijak poháněno olejové čerpadlo převodovky a v okamžiku, kdy je vozidlo taženo je i přes to otáčeno výstupním hřídelem převodovky, který otáčí se zbytkem vnitřku převodovky, která ovšem není korektně mazána. Olejové čerpadlo je totiž (aspoň dle toho, co jsem snad správně pochopil) poháněno právě od motoru skrze vstupní hřídel převodovky, zjednodušeně řečeno...

Takže jestliže by jsi chtěl automat táhnout dál tak jsou vlastně pouze dvě možnosti:
1) ta jednodušší je odtahovka anebo
2) odpojit kardan od převodovky. Takhle se to řeší např. u náklaďáků, autobusů atp.

S běžícím motorem lze dle mého vozidlo s automatem teoreticky táhnout na jakoukoliv vzdálenost a jakoukoliv rychlostí si myslim
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#33 Příspěvek od laik »

Děkuji, myslím, že vyčerpávající odpověď.
Jinak vločku nemám, takže na tohle asi bude ten rozjezd na 3.nebo 2. stupeň, dle toho, co si tam navolím.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#34 Příspěvek od JaraX »

vločku měli naposled E36, a to jen ty první, E53 už si tydle věci řeší sama a není třeba s tím nic dělat,

todle je pro E53 6q ale 5q to bude mít stejny, právě že v manualním nebo sportovním režimu zimní program ani nejde.

Winter program (only with selector lever in position "D")
The winter program is automatically activated if the drive wheels start to spin even at a low rate of acceleration.
The winter program ensures better traction by not using 1st gear. Early upshifts reduced the reactions caused
by load changes. The winter program is deactivated if the wheels do not spin for several seconds despite high
drive torque.

pro neagnličtináře
Zimní program (pouze s volicí pákou v poloze "D")
Zimní program se automaticky aktivuje, pokud se hnací kola začnou otáčet i při nízké rychlosti zrychlení.
Zimní program zajišťuje lepší trakci tím, že nepoužívá 1. převodový stupeň. Včasné posuny vedou ke snížení reakcí
změnami zatížení. Zimní program se deaktivuje, pokud se kola nepohybují několik sekund, a to navzdory vysokému
hnací moment.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#35 Příspěvek od RomanM3 »

přesně tak,
e53, e39 e38 a tahle generace aut a novější už žádný zimní režim neřeší řidič, ale auto si to vyřeší samo. ta dáš jen D a jedeš. v případě že se někde v kopci na sněhu třeba nemůžeš rozjet, tak si to přepneš do manuálního řazení a dáš si tam dvojku nebo trojku a zkusíš se rozjet na dvojku nebo trojku. efekt je ten, že krouťák na kolech je dost menší a máš mnohem větší šanci se pohnout z místa
mám to vyzkoušeno v e39
taky mám vyzkoušeno že když člověk blbnul a měl jsem řazení v manuálu tak jsem tam většinou měl trojku protože ta V8 v e39 dala na trojku v podstatě všechno. problém byl když člověk přiletěl do křižovatky a musel zastavit a zapoměl tam tu trojku v manuálním řazení. ona tam prostě zůstane a když pak člověk potřeboval díky provozu opravdu z té křižovatky vystřelit tak to auto prostě nevystřelí protože se rozjíždí na trojku. ale to není chyba auta ale řidiče. takže pozor ať si někde narozbijete ústa :) dát v té situaci kickdown jsem nezkoušel a e39 už nemám tak ani nezkusím. při kickdownu by ale mělo jít všechno stranou a vše by se mělo podřídit tomu že řidič si žádá maximální možné zrychlení, které je v ten okamžik možné, tedy si myslím, že pokud nebude převodovka v nouzáku tak by měla i v této situaci podřadit na vhodný stupeň. myšlenka kickdownu je totiž taková, že to bylo vymyšleno z hlediska bezpečnosti. už jste se určitě všichni setkali v provozu se situací že bylo potřeba zkrátka fofrem odněkud vypadnout, protože se na vás řítí nějaké auto ať už z jakéhokoliv důvodu. člověk v takovéto situaci instiktivně zadupne plyn do podlahy, přičemž prošlápne ten spínač pod plynem a auto udělá vše pro to aby co nejvíce v ten okamžik vystřelilo a zachránilo tím kůži posádce. jestli to řidič a DSC násleze ukormidluje je druhá věc stejně tak, jako to k čemu to řidič třeba používá když někde prasí na parkovišti třeba....

ještě poznámka na okraj: převodovka v nouzáku jede stále na trojku - myšleny převodovky

co se týče vlečení auta, doporučuji opravdu přečíst manuál k autu. tam hodně závisí o které generaci aut mluvíme. novější auta t jako e60lci e65 tuším všechny už mají pouze elektronickou páku voliče převodovky = ta páka není nijak mechanicky propojená s převodovkou. pokud je tedy auto mrtvé zcela je na to postup jak převodovku odblokovat jinak vlastně myslím nejde bez poškození ani auto natáhnout na odtahovku.
e39 a pod přehodíš volič do N ale s nějakým dlouhým vlečením bych byl opatrný protože přesně jak psal tady kolega - výstup převodovky se točí když se točí zadní kola a tedy se točí spousta věcí uvnitř skříně taky. olejové čerpadlo je ale hned za hydroměničem, tedy hnané potažmo do motoru. když se motor netočí, převodovka nemaže. jak moc je to rizikové pro tu skřín netuším. nevím co všechno se tam točí když je tam neutrál.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 E53 4,4i r.v.2002 automat jak při stání na křižovatce

#36 Příspěvek od laik »

Zimní program, automaticky, sama, aktivuje, deaktivuje už v E39 tj cca od r.v.1995 ? :shock:
To jsou věci, to jsem netušil, že je to tak chytré na 20ti leté auto.
5q a 6q na zimní režim třeba bude stejný, ale moje nebo jen moje 5q neumí podřazovat sama na rozdíl od 6q
EDIT: takže proto se říká NEKVEDLAT
Dá se někde o tomto počíst a se pořád neptám dokola jak jéňa?
V návodu to tuším není.
Odpovědět