Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Zachování geometrie při výměně ramen

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

Zachování geometrie při výměně ramen

#1 Příspěvek od hannys82 »

Ahoj,
klasika na E91 vrzání zadní nápravy mi jde nejspíš od silentbloku podélného ramene (číslo dílu 33322406290).
Jelikož mám nedávno dělanou geometrii, šrouby zarezlý nebudou a neměl by být problém ramena vyměnit (koupil jsem ramena Lemforder - snad dobrá volba).
Je nějakej fígl, jak zachovat geometrii? Jeden šroub na ramenu je totiž excentr. Je mi jasný, že geometrie bude pak potřebná, ale aspoň do objednání a cesty do Budějic aby to nebylo úplně v háji.
Díky moc ;)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachování geometrie při výměně ramen

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Fígl je provázek nebo dlouhá lať, pro hrubé nastavení.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště
Klubové ID: 3933

Re: Zachování geometrie při výměně ramen

#3 Příspěvek od hannys82 »

Francis píše:Fígl je provázek nebo dlouhá lať, pro hrubé nastavení.
jo koukal jsem na netu a tohle jsem našel. napadla mě třeba nějaká ryska na šroubu a úhel jak je nastavenej, ale pak si zas říkám, novej silentblok, úhel se změní....ale nahrubo na dva dny to nějak budu muset udělat.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachování geometrie při výměně ramen

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ryska na šroubech, kontrola špagátem pro sichr a pak geometrie...
Ale ono celkově ty hodnoty sběhu jsou na seriovém podvozku dost fádní - vycházíš z nějakého bodu, kdy při brždění se to zvětšuje o dvounásobek skoro, při zdvihu tlumiče se dostáváš do rozběhu, při říznutí zatáčky zase do většího sběhu , nedej bože, když naložíš kufr atd ... takže v podstatě to nemusíš hrotit :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
DKx
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: úte 12.05.2009 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachování geometrie při výměně ramen

#5 Příspěvek od DKx »

No hele já měnil ramena, se špagátky jsem neblnul a geometrii samozřejmě rozhodil. A nevěřil bych, jaký má rozhozená geometrie velký vliv, auto bylo ve vyšších rychlostech velmi nestabilní a v zatáčkách šlo úplně lehce do smyku, takže pozor!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Zachování geometrie při výměně ramen

#6 Příspěvek od JaraX »

no a hlavně ty ramena nejsou uplně stejná, býva tam klidně 2mm rozdíl atd. takže v praxi tam kde se leze do excentrů je lepší udělat vždy pak geo a nebo třeba jednou za rok
Odpovědět