Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E65 vs. F01 vs. W221

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
tixik
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 19.12.2016 10:52
Bydliště: Přelouč

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#61 Příspěvek od tixik »

Tak tady máte moje dosavadní pocity z vlastnictví E65 a srovnání s W221. I když nebude tak vypovídající, protože se jedná o technicky rozdílná auta po jednom exempláři. Hodnotím na nich spíš jízdní vlastnosti než image a v zatížení, kde je většina lidí neprovozuje.

E65 - moje krátká 745i s EDC a DD
W221 - S500 long Brabus B8. Klasická V8 atmosféra 5461ccm (M273) s jednotkou + výfukem brabus (+30 koní), vzduch brabus, 22" kola, ...

Motor - neporovnatelné.
Rozdíl 100 koní a litru obsahu je na charakteru znát. A s tím výfukem je projev kulervoucí. Na druhou stranu mě to při delší cestě začíná docela vadit. Zvlášť na cestě ze závodů, kde jsem musel dva dny sedět v uřvaný závodce a už chci mít klid. :D
E65 už na trojku/čtyřku pocitově ztrácí dech a spíš jen kvičí než jede.
Spotřeba je v podobných režimech hodně podobná. Kolem 14 - 15 litrů.

Podvozek - špatně porovnatelné (krátká vs. long, 19" vs 22" kola).
Rozdíl v jízdních vlastnostech je hodně velký
E65 - obdivuhodné, až skoro černá magie, co takhle těžké auto dokáže v zatáčkách předvést. Pouze mě trochu omezuje dlouhé řízení a jeho lačnost v comfort režimu než se auto opře do tlumiče. Ve sport režimu funguje hodně výrazně lépe. Na sport se ale dá na 19" jezdit jen na rovném asfaltu. Navíc EDC v comfort režimu samo vyhodnocuje tvrdost tlumiče dobře. Jen škoda toho řízení. Omezuje mě v průjezdu zatáčkou na limitu, kdy neustále potřebuji jemně kontrovat a držet směr auta ve smyku. Ve sportu se mi taky trochu hůř cítí limit. S tím jak ho má auto strašně daleko, tak hodně dlouho drží a pak najednou utíká. To se ale bavíme třeba o 150km/h+. Sport mi nejvíc vyhovuje na 18" zimních, na nich se ale auto utrhne už při trochu rychlejším průjezdu. Takže maximálně jen jako drahá zábava.
W221 - neskutečně nedotáčivé. Po chvíli se naučíte, že musíte do zatáčky zatáčet s předstihem a mnohem víc točit. Protože jinak nechce zatáčet. Okresky s utaženýma zatáčkama jsou vyloženě opruz. Musíte víc brzdit a auto přemlouvat. Ne jednou mě auto překvapilo a frustrovalo.
S W221 na rozbité dálnici kolem Litovle na Mohelnici i v táhlých zatáčkách kolem 270 Km/h přijatelně stabilní. U E65 nad 200 už necítím úplnou jistotu.
Ještě jednou připomínám rozdílnost techniky obou aut včetně rozvoru, který má negativní i pozitivní vliv.

Komfort
S 22" se komfort trochu neslučuje. Byl jsem radši, když jsme dálky jeli MLem. :)
Když mám splín, že jsem zase musel vysolit kotel peněz za servis Brambory, sednu do prvního jinýho auta co mám po ruce. Úplně nejlíp do otcovy služební OIII L&K za 800K Kč (zakazuju rozjet koncernový flame!!!). A hned si uvědomím, proč jsem ochotný solit tolik peněz do servisu. "Hmm...úplně jsem zapomněl, že je tady ta silnice tak rozbitá...", "Proč je to auto tak tvrdý a přitom se v zatáčkách naklání?", ...

Komunita, servis
Podle mě má BMW mnohem větší základnu fandů, která se buduje skrz všechny třídy. Protože se v nich vyskytují zábavná auta (které jsou dostupnější) a M modely. Mercedes s pár SLx a C63 AMG moc velkou komunitu nevybuduje. Mergl má mnohem silnější postavení ve veteránech. To se nás ale taky moc netýká.
U Merglu vím o dvou mechanicích. Jeden melouchuje po práci v autorizáku a je skoro nemožné se k němu dostat. Druhý je u Kutné Hory s velkou čekačkou.
U BMW existuje plná pr*el informací. TIS, WDS, Diag, bimmerforum,... Tím pádem běžný KVALITNÍ!!!! mechanik (co není líny si informace vyhledat a není guma) dokáže na BMW dost věcí udělat. Někdo kdo je líný očistit náboj než nasadí nový kotouč nebo dotáhne ramena na vyvěšenym podvozku neudělá dobře ani koncern, natož BMW.
Náklady na servis BMW známe všichni. O W221 moc říct nemůžu, protože má pod 100k Km. A nic moc se tam neřešilo.

A na závěr hodnocení můžu říct, že nejlepší mercedes ve kterém jsem kdy seděl bylo tohle SLCčko, v němž jsem odnavigoval několik soutěží. :D https://youtu.be/i9ad_exQSqE
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#62 Příspěvek od Jaris330D »

Super, dobre napsane. Jinak doplnim, ze bmwklub je oproti mercedesklubu o hodne zivejsi a neni problem od uzivatelu dostat radu. Ten pan u Kutne hory bude nejspis pan Bobek. Neco, jako Snejk a Jarax. Co jsem se bavil s mechanikem, tak na Mergl je potřeba daleko vic specialniho naradi, nez na BMW a neradi je opravuji.
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#63 Příspěvek od vlastnemec »

Díky konečně někdo se odvážil, doufám že budeš postupně doplňovat, jelikož to na mě jednou čeká. Co se týče jízdních vlastností jsem vypozoroval, že na tom mergl nebude dobře, naposled mě jeden s500 předjel na exáku na padesátce a v druhé zatáčce jsem ho měl - myslel jsem že se bude trochu snažit, ale to auto na to nemá, ale zase je tam komfort.

Jinak SLC super, škoda že kameramanovi se ta blondýna líbila víc a auto nezabral :D
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#64 Příspěvek od pGb »

2 tixik: děkuji

měl jsem audi a6 4f 2006 a to bylo tak nedotáčivý, že když jsem přešel na e65 tak jsem začal mít z toho řízení vyloženě radost a nerad bych se zase vrátil do tupého stavu, ale je pravda že w221 v provedení s63/s65 (vždy long) se mi líbí hrozně moc. Strašně by mě zajímalo, jak jsou na tom ty s500 vs s63/s65 s vlastnostma podvozku různě. Nebo jestli existovalo něco jako příplatkový podvozek EDC+DD u bmw .....
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#65 Příspěvek od Filozof »

Kluci a co možnost si prostě někde domluvit a za nějakou částku si propujčit na víkend auto ...a hned mužete porovnat BMW vs MB jak se chová v zatáčkách na silnici a co výbava a celkový dojem ...myslím si že víkend na otestování by stačil a jistě nějakej slušnej člověk by rozumnou dohodou zapujčil MB...
Když se pujčují nová auta proč by ne jetá z bazaru za 5-8kil. ? Snad by to neměl být problém.

Audi jsem měl několikrát pujčené A6 a A8 i W12 ale neměl jsem tolik času ale vím že v zatáčkách to jde po čumáku ven jak A6 tak A8 ikdyž W12 long je masakr co se motoru a pohodlí týče to se musí nechat ... neměl jsem srovnání se 760Li bohužel ani s MB.
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#66 Příspěvek od James745 »

Volal jsem známému do AAA na toto https://www.aaaauto.cz/cz/mercedes-s/ca ... 6&promo=gm

uvidí co bude v jeho silách, ale zkusí domluvit zapůjčení MB v rámci recenze a reklamy. Zároveň jako porovnání S E65. Pokud by to klaplo byl by dobré se pak domluvit na nějakém konkrétním místě. Hlavně asi bude chtít nějaké foto a i měnší video a hlavně to někde zveřejnit už kvůli té reklamě pro AAA.
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#67 Příspěvek od kawaman »

To zní velice dobře! Bylo by to pěkné srovnání.
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#68 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

To bych se asi na nataceni prijel nekam i podivat, by me to hodne zajimalo do budoucna.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#69 Příspěvek od Filozof »

ale potom musíte mít podobné auto jak ročník tak motor aby to mělo smysl ...takže 760i rok 2010 :-) aby bylo jasno. Jak chcete porovnávat e65 z roku např 05 a MB z roku 2010.
Takže stejné ročníky i motory idea je ta 760i .

Další věc chce to opravdu i vonavku BMW a ne olítanej kus co má podvozek na kaši at je to srovnání hodně realistické.

No jinak nechám na vás ale 760i f01 z 2010 roku má 544koní a je to dustojné srovnání. oproti starší e65. Takže když už tak tři auta :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#70 Příspěvek od JaraX »

ale na roky nasrat, tady nikdo nehledá jestli je něco co si koupíme místo E65, ale jako nástupce E65, to že E65 je fantastický auto s levným provozem každej ví.
já už po txikově recenzi se na to Sko těším mín, chtěl jsem aby to bylo minimálně stějně řidičský auto jako E65.
s F01 srovnat možno, ale k čemu F01 když tam není jedinej dobrej motor(přece nebudem jezdit s 6válcem a V12 na benzín tu moc lidí neuživí), špatná ergonomie, malý sedačky atd
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#71 Příspěvek od James745 »

Tak dneska rano mi volali a bylo to predano na marketing, kde mi pak daji vedet jak by to bylo mozne udelat. Pak dam vedet co a jak.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#72 Příspěvek od Filozof »

JARAXI: ok chápu tě jak to myslíš ale tady je debata o všech 3ech motorizací nebo jsi to myslel tak, že ten MB je možno přestavět na LPG ? Přeci jen ten AMG bude brát podobně co 760i F01. Ale počítám bude to houpačka oproti BMW v zatáčkách a serpentínách ... ale uvidíme sčím přijdete na testování. Výkon je u MB mnohem vyšší jako u staršího BMW e65 stím se musí taky počítat takže na rovince je to jasné kdo bude vítězit.

Jsem zvědavej na test a třeba i video a foto z testu a detailní popis, jak okresky tak dálnice a rozbité silnice a výbava pak sem přihodte linky a popis bude jistě více lidí rádo za takové porovnání se hned tak nevidí ... myslím tím reálné z provozu a ne žádné ala AUTOSALON kde jsou nové auta a možná i zaplacená reklama takže je to pak zkreslené.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#73 Příspěvek od JaraX »

jj hodně motorů u W221 jde zaplynovat včetně S65 AMG!
a hlavně i kdybys jezdil na benzín tak tam není přímej vstřik a to ti taky ušetří mraky peněz.
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#74 Příspěvek od WizarDEAD »

Muze mi to nekdo sdelit nazory na poruchovost a popripade zkusenosti na motoru v F01, a to konkretne 760i a 740d?
Vsichni rikaji ze 750i je mrdka, ze se to ve 150 rozsype, tak by me zajimalo, jak si stoji ty ostatni?
730d ma sice super lakavou spotrebu, ale to uz bych se stydel nekde rict co v tom je za motor.. :-/
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#75 Příspěvek od JaraX »

740d bude pro tebe strašný downgrade, výkon dobrej, ale prostě ty reakce stojí furt zahovno, kamarád do toho přesedlal z 745i a dost si na to stěžuje. navíc spolehlivost těch naft v Fku taky není nic moc. klidně se to rozesere ve 100k

760i se udajně skoro vůbec nesere a netrpí stejnýma problémama co 750i, minimálně má turba ven z motoru a ne uvnitř. ale vstřiky to ma všecko stejny (740i, 750i, 760i) a ty bych tak ve 100k radši vyměnil a bral jen nějaky kvalitní benzín.
jinak pokud Fko a menší nájezd, určitě bych bral 760i
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#76 Příspěvek od WizarDEAD »

A mensi najezd beres kolik?
Protoze tech 760 je celkem malo a bud jsou drahy jak prase, a nebo najeto 200k+
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#77 Příspěvek od Jaris330D »

I kdyby byl rozdil 2kc na km, tak v najezdu 10 000 to dela 20 000 kc za rok a to neni malo. Pokud se bude jezdit hlavne courani, tak 760tka bude oproti 740tce chlastat. Pokud jenom dalky, tak ten rozdil ve spotrebe bude minimalni.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#78 Příspěvek od JaraX »

ale co to je 20k ročně u Fka, to je uplně zanedbatelná položka, ale budeš jezdit s motorem co má koule
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#79 Příspěvek od Jaris330D »

To je pravda, tam je provoz 100 000 kc za rok bezny. To souhlas.
jurajof
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pát 26.10.2012 00:00

Re: E65 vs. F01 vs. W221

#80 Příspěvek od jurajof »

Ted jsem koukal na nějaky videa na tu f01 760i a to je solidní bestie:) , rychlejší v přímce třeba než m5 e60...
Odpovědět