E65 - moje krátká 745i s EDC a DD
W221 - S500 long Brabus B8. Klasická V8 atmosféra 5461ccm (M273) s jednotkou + výfukem brabus (+30 koní), vzduch brabus, 22" kola, ...
Motor - neporovnatelné.
Rozdíl 100 koní a litru obsahu je na charakteru znát. A s tím výfukem je projev kulervoucí. Na druhou stranu mě to při delší cestě začíná docela vadit. Zvlášť na cestě ze závodů, kde jsem musel dva dny sedět v uřvaný závodce a už chci mít klid.

E65 už na trojku/čtyřku pocitově ztrácí dech a spíš jen kvičí než jede.
Spotřeba je v podobných režimech hodně podobná. Kolem 14 - 15 litrů.
Podvozek - špatně porovnatelné (krátká vs. long, 19" vs 22" kola).
Rozdíl v jízdních vlastnostech je hodně velký
E65 - obdivuhodné, až skoro černá magie, co takhle těžké auto dokáže v zatáčkách předvést. Pouze mě trochu omezuje dlouhé řízení a jeho lačnost v comfort režimu než se auto opře do tlumiče. Ve sport režimu funguje hodně výrazně lépe. Na sport se ale dá na 19" jezdit jen na rovném asfaltu. Navíc EDC v comfort režimu samo vyhodnocuje tvrdost tlumiče dobře. Jen škoda toho řízení. Omezuje mě v průjezdu zatáčkou na limitu, kdy neustále potřebuji jemně kontrovat a držet směr auta ve smyku. Ve sportu se mi taky trochu hůř cítí limit. S tím jak ho má auto strašně daleko, tak hodně dlouho drží a pak najednou utíká. To se ale bavíme třeba o 150km/h+. Sport mi nejvíc vyhovuje na 18" zimních, na nich se ale auto utrhne už při trochu rychlejším průjezdu. Takže maximálně jen jako drahá zábava.
W221 - neskutečně nedotáčivé. Po chvíli se naučíte, že musíte do zatáčky zatáčet s předstihem a mnohem víc točit. Protože jinak nechce zatáčet. Okresky s utaženýma zatáčkama jsou vyloženě opruz. Musíte víc brzdit a auto přemlouvat. Ne jednou mě auto překvapilo a frustrovalo.
S W221 na rozbité dálnici kolem Litovle na Mohelnici i v táhlých zatáčkách kolem 270 Km/h přijatelně stabilní. U E65 nad 200 už necítím úplnou jistotu.
Ještě jednou připomínám rozdílnost techniky obou aut včetně rozvoru, který má negativní i pozitivní vliv.
Komfort
S 22" se komfort trochu neslučuje. Byl jsem radši, když jsme dálky jeli MLem.

Když mám splín, že jsem zase musel vysolit kotel peněz za servis Brambory, sednu do prvního jinýho auta co mám po ruce. Úplně nejlíp do otcovy služební OIII L&K za 800K Kč (zakazuju rozjet koncernový flame!!!). A hned si uvědomím, proč jsem ochotný solit tolik peněz do servisu. "Hmm...úplně jsem zapomněl, že je tady ta silnice tak rozbitá...", "Proč je to auto tak tvrdý a přitom se v zatáčkách naklání?", ...
Komunita, servis
Podle mě má BMW mnohem větší základnu fandů, která se buduje skrz všechny třídy. Protože se v nich vyskytují zábavná auta (které jsou dostupnější) a M modely. Mercedes s pár SLx a C63 AMG moc velkou komunitu nevybuduje. Mergl má mnohem silnější postavení ve veteránech. To se nás ale taky moc netýká.
U Merglu vím o dvou mechanicích. Jeden melouchuje po práci v autorizáku a je skoro nemožné se k němu dostat. Druhý je u Kutné Hory s velkou čekačkou.
U BMW existuje plná pr*el informací. TIS, WDS, Diag, bimmerforum,... Tím pádem běžný KVALITNÍ!!!! mechanik (co není líny si informace vyhledat a není guma) dokáže na BMW dost věcí udělat. Někdo kdo je líný očistit náboj než nasadí nový kotouč nebo dotáhne ramena na vyvěšenym podvozku neudělá dobře ani koncern, natož BMW.
Náklady na servis BMW známe všichni. O W221 moc říct nemůžu, protože má pod 100k Km. A nic moc se tam neřešilo.
A na závěr hodnocení můžu říct, že nejlepší mercedes ve kterém jsem kdy seděl bylo tohle SLCčko, v němž jsem odnavigoval několik soutěží.
