Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissions)
Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi
Já bych ty lidi v servisech liskal.. dojebat umí dneska kde kdo..
Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi
Nechci předjímat, ani nikomu křivdit. V servisu, kde k výměně došlo mne opakovaně ujišťovali, že se neregeneruje filtr pevných částic (který často na těchto vozech odchází) a míchá se olej + nafta pod tlakem a tudíž proto to ukazovalo větší objem oleje a ať neodsávám. Taky, že to měnil mechanik s 8 lety zkušeností a projel to cca 100 km před předáním (dělaly se i brzdy), s tím že se řídil 2 měrkami (elektronickou a manuální). Na druhou stranu mi tvrdili, že dali 6,75 l, ale já jím dal 8,25-8,5l v krabici a vrátili mi jen 1 plastovou lahev s 0,5-0,75l motorového oleje zpět. Dnes se nicméně vysál necelý 1l a teprve je to pod max ryskou.
Doufám, že to bude jen nějaká blbost (na zahraničních fórech často zmiňují i O2 senzor), protože stav filtru pevných částí se dle toho co jsem pochopil těžko dozvím (vůz má najeto 80.000 km), ale počkáme na tu diagnostiku.
Doufám, že to bude jen nějaká blbost (na zahraničních fórech často zmiňují i O2 senzor), protože stav filtru pevných částí se dle toho co jsem pochopil těžko dozvím (vůz má najeto 80.000 km), ale počkáme na tu diagnostiku.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi
Podle telefonátu s majitelem:
- emulze v oleji nebo na víčku není, množství chladící kapaliny je mezi Min a Max, tedy chladící kapalina přes výměník voda olej do klikové skříně neprotekla,
- jedinné, co mohlo zvýšit hladinu oleje je nafta, která snad neprotekla simeringem od vysokotlakého čerpadla, když to má najeto 80tkm,
- pokud byla hladina oleje po výměně v limitu, tak s autem bylo od výměny oleje nejeto asi kolik? 100km najel mechoš, 400km byla cesta do Plzně ....
- o separátoru v neznačkových servisech moc neví, ať na to Ondra koukne, stejně tak na zaseklý EGR ventil,
- takže ta nafta se do oleje (asi) dostala při pokusech ŘJ o regeneraci DPF, ale to zkouší jen 3x, potom se regenerace zablokuje - ale že by se na 3 pokusy dostalo 900ml nafty do oleje?
- a ŘJ motoru neprovede regeneraci, když je v paměti nějaká závada, nebo když teplota chladící kapaliny nedosáhne 85 stupňů Celsia => doufám, že nebude pootevřený některý ze 2-3 termostatů
Magicie:
- po cestě do Mariánek dotankuj na červené Benzině Vervu diesel tak, abychom na regeneraci měli více než polovinu nádrže, jedna Benzina je v Plzni hned na výpadovce na Prahu, Benziny na dálnici jsou dražší,
- najdi tu účtenku z posledního tankování přes Plzní - jen pro zvědavost, => edit OK, byla to nafta,
- na odtahovce to do Mariánek nevoz, protože hned jak Ondra auto zkontroluje, pojedeme na dálnici směr Cheb při 2500-3000 rpm a já budu diagnostikou umazávat závady, dokud se ten DPF nezregeneruje,
- emulze v oleji nebo na víčku není, množství chladící kapaliny je mezi Min a Max, tedy chladící kapalina přes výměník voda olej do klikové skříně neprotekla,
- jedinné, co mohlo zvýšit hladinu oleje je nafta, která snad neprotekla simeringem od vysokotlakého čerpadla, když to má najeto 80tkm,
- pokud byla hladina oleje po výměně v limitu, tak s autem bylo od výměny oleje nejeto asi kolik? 100km najel mechoš, 400km byla cesta do Plzně ....
- o separátoru v neznačkových servisech moc neví, ať na to Ondra koukne, stejně tak na zaseklý EGR ventil,
- takže ta nafta se do oleje (asi) dostala při pokusech ŘJ o regeneraci DPF, ale to zkouší jen 3x, potom se regenerace zablokuje - ale že by se na 3 pokusy dostalo 900ml nafty do oleje?
- a ŘJ motoru neprovede regeneraci, když je v paměti nějaká závada, nebo když teplota chladící kapaliny nedosáhne 85 stupňů Celsia => doufám, že nebude pootevřený některý ze 2-3 termostatů

Magicie:
- po cestě do Mariánek dotankuj na červené Benzině Vervu diesel tak, abychom na regeneraci měli více než polovinu nádrže, jedna Benzina je v Plzni hned na výpadovce na Prahu, Benziny na dálnici jsou dražší,
- najdi tu účtenku z posledního tankování přes Plzní - jen pro zvědavost, => edit OK, byla to nafta,
- na odtahovce to do Mariánek nevoz, protože hned jak Ondra auto zkontroluje, pojedeme na dálnici směr Cheb při 2500-3000 rpm a já budu diagnostikou umazávat závady, dokud se ten DPF nezregeneruje,
Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi
Rád bych poděkoval za dnešní diagnostiku (máme öd starML uložený výstup z diagnostiky) i kontrolu.
Na nic zjevného se přijít nepodařilo, tak došlo k vymazání závad. Vůz byl následně projet a nic se neobjevilo (cca 10 km). Bohužel po dalších cca 7 km u cesty domů se závada opět objevila (varování o zvýšených emisích).
Podezření je dle toho co jsem pochopil na jeden konkrétní kabel, který budu muset nechat zkontrolovat.
Na nic zjevného se přijít nepodařilo, tak došlo k vymazání závad. Vůz byl následně projet a nic se neobjevilo (cca 10 km). Bohužel po dalších cca 7 km u cesty domů se závada opět objevila (varování o zvýšených emisích).
Podezření je dle toho co jsem pochopil na jeden konkrétní kabel, který budu muset nechat zkontrolovat.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi
Závady vyčtené z diadnostiky:
- 00C920 Zpráva (rychlost, 0x1A0) chybná nebo není k dispozici, příjemce JBE, vysílač DSC
- 00A734 JBE: ventil ECO neaktivní
- 003FF1 DDE: měřič hmotnosti vzduchu
To znamená, že nebyla nalezena zablokovaná regenerace DPF, na kterou bych při vyšší hladině oleje dával 90%. Po odsátí asi 900ml oleje už je elektronický ukazatel množství spokojeně v zeleném poli a odsátý olej údajně po naftě nesmrdí - toto tvrzení beru s velkou rezervou. Že nesedí množství dodaného a zpět vráceného oleje ze z výpočtu výše jasné a kolik tam bylo oleje nalito už nikdo neprokáže. A majitel si bude množství oleje pravidelně kontrolovat mechanickou měrkou, kdyby náhodou zase přibýval !!
Hlášku o váze vzduchu pochopitelně vidím, ale nejsem schopen podle stavu tacho říci, kdy byla závada zapsána, jestli nesouvisí s pracemi v servise, tj. jestli se načetla i při cestě z ML zpět.
Problém, který způsobuje tu hlášku o zvýšených emisích + rozsvícení žluté kontrolky motoru je způsoben občas nefunkčním ECO ventilem u posilovače řízení. To ECO je zkratka Electrically Controlled Orifice a jedná se o elektroventil regulující průtok hydralické kapaliny v rozmezí 7-15 litrů/min. A protože posilovač je elektrický, může nesprávnou funkcí ovlivnit zvýšenou spotřebu elektrické energie, kterou vozidlo musí zbytečně vyrobit a tím vyprodukovat nějaké emise navíc. Jestli je tato nadspotřeba srovnatelná srovnatelná se zabržděním a následnou akcelerací např. před semaforem nechám na Vás. Ale z důvodu svítítící žluté kontrolky motoru toto vozidlo neprojde na emisní a technické kontrole, protože se po smazání závady dost rychle objeví znova.

K vyřešení je nyní potřeba zjistit, jestli je problém v samotném elektroventilu, přívodním kabelu, nebo chybné informaci o rychlosti vozidla od čidel v kolech, na základě kterých je ECO ventil řízen. Pokud byly opravovány brzdy, je možné že došlo k porušení (nalomení) některého kabelu k čidlu ABS. Z tohoto bych servisáka nevinil, protože u auta z roku 2009 už všechny kabely na podvozku nebudou ve 100% stavu. Pojistky v JunctionBoxu jsou OK, stav kabelu se nepodařilo zjistit, protože je těžko přístupný (a času bylo málo). Ale Ondra našel na horním krytu motoru stopy od kuny, takže i prokousnutí kabelu k čidlu ABS nebo ECO-ventilu možné je.
Samotný ECO-ventil koupit nelze, celý posilovač je hodně drahý. Takže se majitel musí rozhodnout kdy a kam auto přistaví k podrobnější kontrole, která se bude týkat otázek v odstavci výše. Prohledáním zahraničních fór viz odkazy níže jsem zjistil, že v několika případech pomohlo odstranění oxidace v konektoru ECO-ventilu X14040, někdy byl problém jinde.
Odkazy:
https://www.auto-treff.com/bmw/vb/showt ... p?t=262637
http://www.e60-forum.de/index.php?threa ... /&pageNo=1
http://www.e60-forum.de/index.php?threa ... co-ventil/
http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwe ... enkung.htm
Obrázek
http://img2.bilder4ebay.de/gallery/005254084/15_f.jpg
http://teile.com.de/img/kategorie/big/p ... 1760_2.jpg
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -39133.jpg
PDF Dokument
http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... eering.pdf

- 00C920 Zpráva (rychlost, 0x1A0) chybná nebo není k dispozici, příjemce JBE, vysílač DSC
- 00A734 JBE: ventil ECO neaktivní
- 003FF1 DDE: měřič hmotnosti vzduchu
To znamená, že nebyla nalezena zablokovaná regenerace DPF, na kterou bych při vyšší hladině oleje dával 90%. Po odsátí asi 900ml oleje už je elektronický ukazatel množství spokojeně v zeleném poli a odsátý olej údajně po naftě nesmrdí - toto tvrzení beru s velkou rezervou. Že nesedí množství dodaného a zpět vráceného oleje ze z výpočtu výše jasné a kolik tam bylo oleje nalito už nikdo neprokáže. A majitel si bude množství oleje pravidelně kontrolovat mechanickou měrkou, kdyby náhodou zase přibýval !!

Hlášku o váze vzduchu pochopitelně vidím, ale nejsem schopen podle stavu tacho říci, kdy byla závada zapsána, jestli nesouvisí s pracemi v servise, tj. jestli se načetla i při cestě z ML zpět.
Problém, který způsobuje tu hlášku o zvýšených emisích + rozsvícení žluté kontrolky motoru je způsoben občas nefunkčním ECO ventilem u posilovače řízení. To ECO je zkratka Electrically Controlled Orifice a jedná se o elektroventil regulující průtok hydralické kapaliny v rozmezí 7-15 litrů/min. A protože posilovač je elektrický, může nesprávnou funkcí ovlivnit zvýšenou spotřebu elektrické energie, kterou vozidlo musí zbytečně vyrobit a tím vyprodukovat nějaké emise navíc. Jestli je tato nadspotřeba srovnatelná srovnatelná se zabržděním a následnou akcelerací např. před semaforem nechám na Vás. Ale z důvodu svítítící žluté kontrolky motoru toto vozidlo neprojde na emisní a technické kontrole, protože se po smazání závady dost rychle objeví znova.

K vyřešení je nyní potřeba zjistit, jestli je problém v samotném elektroventilu, přívodním kabelu, nebo chybné informaci o rychlosti vozidla od čidel v kolech, na základě kterých je ECO ventil řízen. Pokud byly opravovány brzdy, je možné že došlo k porušení (nalomení) některého kabelu k čidlu ABS. Z tohoto bych servisáka nevinil, protože u auta z roku 2009 už všechny kabely na podvozku nebudou ve 100% stavu. Pojistky v JunctionBoxu jsou OK, stav kabelu se nepodařilo zjistit, protože je těžko přístupný (a času bylo málo). Ale Ondra našel na horním krytu motoru stopy od kuny, takže i prokousnutí kabelu k čidlu ABS nebo ECO-ventilu možné je.
Samotný ECO-ventil koupit nelze, celý posilovač je hodně drahý. Takže se majitel musí rozhodnout kdy a kam auto přistaví k podrobnější kontrole, která se bude týkat otázek v odstavci výše. Prohledáním zahraničních fór viz odkazy níže jsem zjistil, že v několika případech pomohlo odstranění oxidace v konektoru ECO-ventilu X14040, někdy byl problém jinde.
Odkazy:
https://www.auto-treff.com/bmw/vb/showt ... p?t=262637
http://www.e60-forum.de/index.php?threa ... /&pageNo=1
http://www.e60-forum.de/index.php?threa ... co-ventil/
http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwe ... enkung.htm
Obrázek
http://img2.bilder4ebay.de/gallery/005254084/15_f.jpg
http://teile.com.de/img/kategorie/big/p ... 1760_2.jpg
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -39133.jpg
PDF Dokument
http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... eering.pdf

Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi
Záhada dnes zřejmě v servise odhalena. Mimo přelití olejem byl špatně nasazený vzduchový filtr a překrýval co neměl. Ten se dokonce kvůli tomu natrhl, ale to by podle mně předaných informací nemělo mít na nic vliv (srovnáno a usazeno jak má být). Teď to zbývá důkladně projet.
Snad už se kontrolka nerozsvítí a ztracený byl zejména čas, nafta (ML a OLM), nějaká ta práce mechanika a polechtané nervy.
Přemýšlím jestli to vůbec tomu původnímu servisu zajít nějak slušně přednést, že tohle opravdu nebylo zrovna ideálně provedeno, nebo se na to vykašlat.
Snad už se kontrolka nerozsvítí a ztracený byl zejména čas, nafta (ML a OLM), nějaká ta práce mechanika a polechtané nervy.
Přemýšlím jestli to vůbec tomu původnímu servisu zajít nějak slušně přednést, že tohle opravdu nebylo zrovna ideálně provedeno, nebo se na to vykašlat.
