Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissions)

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi

#21 Příspěvek od kawaman »

Já bych ty lidi v servisech liskal.. dojebat umí dneska kde kdo..
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi

#22 Příspěvek od Magicie »

Nechci předjímat, ani nikomu křivdit. V servisu, kde k výměně došlo mne opakovaně ujišťovali, že se neregeneruje filtr pevných částic (který často na těchto vozech odchází) a míchá se olej + nafta pod tlakem a tudíž proto to ukazovalo větší objem oleje a ať neodsávám. Taky, že to měnil mechanik s 8 lety zkušeností a projel to cca 100 km před předáním (dělaly se i brzdy), s tím že se řídil 2 měrkami (elektronickou a manuální). Na druhou stranu mi tvrdili, že dali 6,75 l, ale já jím dal 8,25-8,5l v krabici a vrátili mi jen 1 plastovou lahev s 0,5-0,75l motorového oleje zpět. Dnes se nicméně vysál necelý 1l a teprve je to pod max ryskou.

Doufám, že to bude jen nějaká blbost (na zahraničních fórech často zmiňují i O2 senzor), protože stav filtru pevných částí se dle toho co jsem pochopil těžko dozvím (vůz má najeto 80.000 km), ale počkáme na tu diagnostiku.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi

#23 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle telefonátu s majitelem:
- emulze v oleji nebo na víčku není, množství chladící kapaliny je mezi Min a Max, tedy chladící kapalina přes výměník voda olej do klikové skříně neprotekla,
- jedinné, co mohlo zvýšit hladinu oleje je nafta, která snad neprotekla simeringem od vysokotlakého čerpadla, když to má najeto 80tkm,
- pokud byla hladina oleje po výměně v limitu, tak s autem bylo od výměny oleje nejeto asi kolik? 100km najel mechoš, 400km byla cesta do Plzně ....
- o separátoru v neznačkových servisech moc neví, ať na to Ondra koukne, stejně tak na zaseklý EGR ventil,
- takže ta nafta se do oleje (asi) dostala při pokusech ŘJ o regeneraci DPF, ale to zkouší jen 3x, potom se regenerace zablokuje - ale že by se na 3 pokusy dostalo 900ml nafty do oleje?
- a ŘJ motoru neprovede regeneraci, když je v paměti nějaká závada, nebo když teplota chladící kapaliny nedosáhne 85 stupňů Celsia => doufám, že nebude pootevřený některý ze 2-3 termostatů :?:

Magicie:
- po cestě do Mariánek dotankuj na červené Benzině Vervu diesel tak, abychom na regeneraci měli více než polovinu nádrže, jedna Benzina je v Plzni hned na výpadovce na Prahu, Benziny na dálnici jsou dražší,
- najdi tu účtenku z posledního tankování přes Plzní - jen pro zvědavost, => edit OK, byla to nafta,
- na odtahovce to do Mariánek nevoz, protože hned jak Ondra auto zkontroluje, pojedeme na dálnici směr Cheb při 2500-3000 rpm a já budu diagnostikou umazávat závady, dokud se ten DPF nezregeneruje,
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi

#24 Příspěvek od Magicie »

Rád bych poděkoval za dnešní diagnostiku (máme öd starML uložený výstup z diagnostiky) i kontrolu.

Na nic zjevného se přijít nepodařilo, tak došlo k vymazání závad. Vůz byl následně projet a nic se neobjevilo (cca 10 km). Bohužel po dalších cca 7 km u cesty domů se závada opět objevila (varování o zvýšených emisích).

Podezření je dle toho co jsem pochopil na jeden konkrétní kabel, který budu muset nechat zkontrolovat.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi

#25 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Závady vyčtené z diadnostiky:
- 00C920 Zpráva (rychlost, 0x1A0) chybná nebo není k dispozici, příjemce JBE, vysílač DSC
- 00A734 JBE: ventil ECO neaktivní
- 003FF1 DDE: měřič hmotnosti vzduchu

To znamená, že nebyla nalezena zablokovaná regenerace DPF, na kterou bych při vyšší hladině oleje dával 90%. Po odsátí asi 900ml oleje už je elektronický ukazatel množství spokojeně v zeleném poli a odsátý olej údajně po naftě nesmrdí - toto tvrzení beru s velkou rezervou. Že nesedí množství dodaného a zpět vráceného oleje ze z výpočtu výše jasné a kolik tam bylo oleje nalito už nikdo neprokáže. A majitel si bude množství oleje pravidelně kontrolovat mechanickou měrkou, kdyby náhodou zase přibýval !! :!:

Hlášku o váze vzduchu pochopitelně vidím, ale nejsem schopen podle stavu tacho říci, kdy byla závada zapsána, jestli nesouvisí s pracemi v servise, tj. jestli se načetla i při cestě z ML zpět.

Problém, který způsobuje tu hlášku o zvýšených emisích + rozsvícení žluté kontrolky motoru je způsoben občas nefunkčním ECO ventilem u posilovače řízení. To ECO je zkratka Electrically Controlled Orifice a jedná se o elektroventil regulující průtok hydralické kapaliny v rozmezí 7-15 litrů/min. A protože posilovač je elektrický, může nesprávnou funkcí ovlivnit zvýšenou spotřebu elektrické energie, kterou vozidlo musí zbytečně vyrobit a tím vyprodukovat nějaké emise navíc. Jestli je tato nadspotřeba srovnatelná srovnatelná se zabržděním a následnou akcelerací např. před semaforem nechám na Vás. Ale z důvodu svítítící žluté kontrolky motoru toto vozidlo neprojde na emisní a technické kontrole, protože se po smazání závady dost rychle objeví znova.

Obrázek

K vyřešení je nyní potřeba zjistit, jestli je problém v samotném elektroventilu, přívodním kabelu, nebo chybné informaci o rychlosti vozidla od čidel v kolech, na základě kterých je ECO ventil řízen. Pokud byly opravovány brzdy, je možné že došlo k porušení (nalomení) některého kabelu k čidlu ABS. Z tohoto bych servisáka nevinil, protože u auta z roku 2009 už všechny kabely na podvozku nebudou ve 100% stavu. Pojistky v JunctionBoxu jsou OK, stav kabelu se nepodařilo zjistit, protože je těžko přístupný (a času bylo málo). Ale Ondra našel na horním krytu motoru stopy od kuny, takže i prokousnutí kabelu k čidlu ABS nebo ECO-ventilu možné je.

Samotný ECO-ventil koupit nelze, celý posilovač je hodně drahý. Takže se majitel musí rozhodnout kdy a kam auto přistaví k podrobnější kontrole, která se bude týkat otázek v odstavci výše. Prohledáním zahraničních fór viz odkazy níže jsem zjistil, že v několika případech pomohlo odstranění oxidace v konektoru ECO-ventilu X14040, někdy byl problém jinde.

Odkazy:
https://www.auto-treff.com/bmw/vb/showt ... p?t=262637
http://www.e60-forum.de/index.php?threa ... /&pageNo=1
http://www.e60-forum.de/index.php?threa ... co-ventil/
http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwe ... enkung.htm

Obrázek
http://img2.bilder4ebay.de/gallery/005254084/15_f.jpg
http://teile.com.de/img/kategorie/big/p ... 1760_2.jpg
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... -39133.jpg

PDF Dokument
http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... eering.pdf
:D
Magicie
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: stř 16.09.2015 00:00

Re: X5 - varovná kontrolka - zvýšené emise (increased emissi

#26 Příspěvek od Magicie »

Záhada dnes zřejmě v servise odhalena. Mimo přelití olejem byl špatně nasazený vzduchový filtr a překrýval co neměl. Ten se dokonce kvůli tomu natrhl, ale to by podle mně předaných informací nemělo mít na nic vliv (srovnáno a usazeno jak má být). Teď to zbývá důkladně projet.

Snad už se kontrolka nerozsvítí a ztracený byl zejména čas, nafta (ML a OLM), nějaká ta práce mechanika a polechtané nervy.

Přemýšlím jestli to vůbec tomu původnímu servisu zajít nějak slušně přednést, že tohle opravdu nebylo zrovna ideálně provedeno, nebo se na to vykašlat. :|
Odpovědět