Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E60 545i 2003 dusi se + LPG
E60 545i 2003 dusi se + LPG
Ahoj, E60 545i 2003 najeto 200k km.
odkaz na hodnoty- inpa: http://kolukasko.rajce.idnes.cz/BMW_545i_inpa/
Mam v aute LPG již rok a není možno jej seřídit aby se po 100 az 300km nerozla kontrolka motoru-(hlasí to adaptace na obou stranách). Z jiných aut vím, že to naladit jde a kontrolka se nerožiná a auto se nedusí. Mam novou vahu vzduchu, zkontroloval jsem na obou stranách sání gumové oranžové membrány od vzduchu(neprotrhnute), nové svíčky, filtr vzduchu.
Přišel jsem na to, že když nastartuji za studena, otačky se drží na 1000rpm, prudceji slapnu na plyn a auto jde krásně do otáček z volnobehu.
Pomalu jak se auto zahřívá..otázka vteřin, klesají otáčky až na 500rpm a spolu s tím jde auto hůře do otáček a víc se dusí. Při prudším šlápnutí na plyn z volnoběhu se více dusí a jde hodně nahlas slyšet jak motor tahá vzduch a vždy se auto i hodně zatřese jak motor lapa po vzduchu a pak se chytne a teprve vyskoci otacky. Cca od 2800rpm již jde auto vytočit celkem dobre ale asi to take není uplně jak by mělo.
Za studena kdy jde krasne ze spodu do otáček není slyšet, že by motor lapal po vzduchu a otřasl se.
S autem jezdím každý den a bez problému jen mi vadí ta kontrolka motoru a že půjde nejspíše i hůře od spodu než by mělo.
Mohou to být cívky nebo lambdy, které jsou určitě původní?...nebo někde přisává falešný vzduch ale nic jsem nenašel.
díky za každou radu
odkaz na hodnoty- inpa: http://kolukasko.rajce.idnes.cz/BMW_545i_inpa/
Mam v aute LPG již rok a není možno jej seřídit aby se po 100 az 300km nerozla kontrolka motoru-(hlasí to adaptace na obou stranách). Z jiných aut vím, že to naladit jde a kontrolka se nerožiná a auto se nedusí. Mam novou vahu vzduchu, zkontroloval jsem na obou stranách sání gumové oranžové membrány od vzduchu(neprotrhnute), nové svíčky, filtr vzduchu.
Přišel jsem na to, že když nastartuji za studena, otačky se drží na 1000rpm, prudceji slapnu na plyn a auto jde krásně do otáček z volnobehu.
Pomalu jak se auto zahřívá..otázka vteřin, klesají otáčky až na 500rpm a spolu s tím jde auto hůře do otáček a víc se dusí. Při prudším šlápnutí na plyn z volnoběhu se více dusí a jde hodně nahlas slyšet jak motor tahá vzduch a vždy se auto i hodně zatřese jak motor lapa po vzduchu a pak se chytne a teprve vyskoci otacky. Cca od 2800rpm již jde auto vytočit celkem dobre ale asi to take není uplně jak by mělo.
Za studena kdy jde krasne ze spodu do otáček není slyšet, že by motor lapal po vzduchu a otřasl se.
S autem jezdím každý den a bez problému jen mi vadí ta kontrolka motoru a že půjde nejspíše i hůře od spodu než by mělo.
Mohou to být cívky nebo lambdy, které jsou určitě původní?...nebo někde přisává falešný vzduch ale nic jsem nenašel.
díky za každou radu
Naposledy upravil(a) Lukajx dne ned 03.09.2017 12:54, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1442
- Registrován: ned 04.06.2006 00:00
- Bydliště: SK-PO
- Klubové ID: 1836
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Ten motor ma valvetronic, prvych cca 30 sekund bezi v rezime skrtiacej klapky. Az po tomto case prejde do rezimu vvt a klapka sa otvori na max a vsetko sa riadi variabilnym zdvihom ventilov. Treba skusit spravit nastavenie vvt - skalibrovat oba servomotory a pozriet sa aj na minimalnu volu aka je aktualne nastavena (defaultne by malo byt 0.8mm a treba to skusit prestavit na 0.3mm, ako to pobezi. tJe velmi podstatne co presne za chybu to hlasi. Na benzin to bezi ok? Pretoze davat na tento motor plyn je dost nerozumne, vacsinou je vzdy problem to nastavit poriadne.
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Nechcem sa velmi zapajat do debaty, ked tomu nerozumiem, ale nebolo by dobre najst ineho odbornika na LPG,alebo servisaka ktory by to poladil?
A zaujmalo by ma preco to nie je rozumne davat tam LPG, a aky je problem s nastavenim, co tu citam tak na tomto motore tu beha kvantum ludi z LPG a neverim, ze vsetkym svieti ponorka. Je to podla mna len o schopostiach plynarov, ktory takyto zlozity motor jednoducho nevedia poriadne urobit, ale rad sa necham poucit dost ma to zaujma.
A zaujmalo by ma preco to nie je rozumne davat tam LPG, a aky je problem s nastavenim, co tu citam tak na tomto motore tu beha kvantum ludi z LPG a neverim, ze vsetkym svieti ponorka. Je to podla mna len o schopostiach plynarov, ktory takyto zlozity motor jednoducho nevedia poriadne urobit, ale rad sa necham poucit dost ma to zaujma.
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Můžes mi prosím poslat na tebe tel?airbone píše:Ten motor ma valvetronic, prvych cca 30 sekund bezi v rezime skrtiacej klapky. Az po tomto case prejde do rezimu vvt a klapka sa otvori na max a vsetko sa riadi variabilnym zdvihom ventilov. Treba skusit spravit nastavenie vvt - skalibrovat oba servomotory a pozriet sa aj na minimalnu volu aka je aktualne nastavena (defaultne by malo byt 0.8mm a treba to skusit prestavit na 0.3mm, ako to pobezi. tJe velmi podstatne co presne za chybu to hlasi. Na benzin to bezi ok? Pretoze davat na tento motor plyn je dost nerozumne, vacsinou je vzdy problem to nastavit poriadne.

inpa hodnoty: http://kolukasko.rajce.idnes.cz/BMW_545i_inpa/
Naposledy upravil(a) Lukajx dne ned 03.09.2017 12:57, celkem upraveno 1 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
to lukajxovo auto je divné, adaptace divně chodí i na benzín.
jak jsem ti říkal, zajed s tím do HLpropanu at se na to podívaj.
jak jsem ti říkal, zajed s tím do HLpropanu at se na to podívaj.
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Jezdím to k tobě ladit už rok, tak pokud je problém už s benzínem tak jsme měli diagnostikovat závadu na benzínu a né na plynu at se vymění co je potřeba.JaraX píše:to lukajxovo auto je divné, adaptace divně chodí i na benzín.
jak jsem ti říkal, zajed s tím do HLpropanu at se na to podívaj.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
já 5er ale nedělám, nemám na to ani věci, říkal jsem ti že lambdy po 15 letech už taky asi nebudou nic moc. 5er má jiný SW motoru, tam může být taky problem, je divné že to tak líta. cívky po 200tkm už taky nebudou OK a plyn je víc citlivej než benzín. to že ten motor běží na benzín OK a na plyn je bud chudý nebo bohatý, to je věc druhá.
Resp Lukajx má jinej problém, LPG se seřídí a je OK, 100km to funguje bez ponorky bez problému a po dalších 100km se rožne ponorka a adaptace sou uplně jinde než byli. Dynamické adaptace nejsou povoleny, proto by se němelo v LPG jednotce nic přeadaptovat. proto bych zajel do HL propanu, maj mnohem větší zkušenosti, třeba je vadná LPG jednotka. je divné že se to prostě vždy udělá +- po ujetí 200km od seřízení.
Resp Lukajx má jinej problém, LPG se seřídí a je OK, 100km to funguje bez ponorky bez problému a po dalších 100km se rožne ponorka a adaptace sou uplně jinde než byli. Dynamické adaptace nejsou povoleny, proto by se němelo v LPG jednotce nic přeadaptovat. proto bych zajel do HL propanu, maj mnohem větší zkušenosti, třeba je vadná LPG jednotka. je divné že se to prostě vždy udělá +- po ujetí 200km od seřízení.
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Nějaké adaptace jsi mi Jardo mazal(motor atd)? Možná by pomohlo smazat adaptace po tom co jsem měnil: vahu, svicky. Civky, lambdy klidne vyměním jen bych rád věděl, že to nedělam jen tak, mělo by to jit vyčíst z Live dat.JaraX píše:já 5er ale nedělám, nemám na to ani věci, říkal jsem ti že lambdy po 15 letech už taky asi nebudou nic moc. 5er má jiný SW motoru, tam může být taky problem, je divné že to tak líta. cívky po 200tkm už taky nebudou OK a plyn je víc citlivej než benzín. to že ten motor běží na benzín OK a na plyn je bud chudý nebo bohatý, to je věc druhá.
Resp Lukajx má jinej problém, LPG se seřídí a je OK, 100km to funguje bez ponorky bez problému a po dalších 100km se rožne ponorka a adaptace sou uplně jinde než byli. Dynamické adaptace nejsou povoleny, proto by se němelo v LPG jednotce nic přeadaptovat. proto bych zajel do HL propanu, maj mnohem větší zkušenosti, třeba je vadná LPG jednotka. je divné že se to prostě vždy udělá +- po ujetí 200km od seřízení.
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Dělala se komplet diagnostika motoru a elektroniky v autě ? jaké dávají hodnoty lambdy a další el. součástky v autě ? Jak jsou na tom vstřikovače LPG ?
Jednou jsem na 5er 525i musel nechat vyměnit vstřikovače reklamace u HLPROPAN a až potom auto jezdilo další roky v pohodě ...jen se občas muselo seřídit ... Byla to tedy ještě stará M50B25 motor takže skoro bezproblémový jen měl 500tis na hrbu.
Chtělo by to diagnostiku stále zapojenou v autě a vidět hodnoty online Benzínové vstřikovače i LPG vstřikovače a jak to začne blbnout tak uvidíš problém. Ono 200-300km je nic to je 2hodinky ježdění po dálnici ... Ideálně s notebookem na klíně a vidět problémy online co se děje a kde se co změnilo musí bejt vidět třeba vstřiky zlobí nebo hodnoty lambda či cokoliv jiného kde odborník pozná problém.
Jednou jsem na 5er 525i musel nechat vyměnit vstřikovače reklamace u HLPROPAN a až potom auto jezdilo další roky v pohodě ...jen se občas muselo seřídit ... Byla to tedy ještě stará M50B25 motor takže skoro bezproblémový jen měl 500tis na hrbu.
Chtělo by to diagnostiku stále zapojenou v autě a vidět hodnoty online Benzínové vstřikovače i LPG vstřikovače a jak to začne blbnout tak uvidíš problém. Ono 200-300km je nic to je 2hodinky ježdění po dálnici ... Ideálně s notebookem na klíně a vidět problémy online co se děje a kde se co změnilo musí bejt vidět třeba vstřiky zlobí nebo hodnoty lambda či cokoliv jiného kde odborník pozná problém.
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Inpa hodnoty: http://kolukasko.rajce.idnes.cz/BMW_545i_inpa/ pokud neco poznasFilozof píše:Dělala se komplet diagnostika motoru a elektroniky v autě ? jaké dávají hodnoty lambdy a další el. součástky v autě ? Jak jsou na tom vstřikovače LPG ?
Jednou jsem na 5er 525i musel nechat vyměnit vstřikovače reklamace u HLPROPAN a až potom auto jezdilo další roky v pohodě ...jen se občas muselo seřídit ... Byla to tedy ještě stará M50B25 motor takže skoro bezproblémový jen měl 500tis na hrbu.
Chtělo by to diagnostiku stále zapojenou v autě a vidět hodnoty online Benzínové vstřikovače i LPG vstřikovače a jak to začne blbnout tak uvidíš problém. Ono 200-300km je nic to je 2hodinky ježdění po dálnici ... Ideálně s notebookem na klíně a vidět problémy online co se děje a kde se co změnilo musí bejt vidět třeba vstřiky zlobí nebo hodnoty lambda či cokoliv jiného kde odborník pozná problém.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Těch 0,8mm na valvetroniku se naadaptovalo samo, nebo si to tam nastavil? Co to dělá, když tam dáš nižší hodnotu?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
špatnej VVT
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Jo, tváří se to, že má málo vzduchu..
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Muselo samo ja to neupravovalTANN3R píše:Těch 0,8mm na valvetroniku se naadaptovalo samo, nebo si to tam nastavil? Co to dělá, když tam dáš nižší hodnotu?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
tak tam nastav 0,3 a dej PROG a uvidíš jak se to bude chovat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1442
- Registrován: ned 04.06.2006 00:00
- Bydliště: SK-PO
- Klubové ID: 1836
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
0.8mm je defaultne nastavenie, aj ked sa zmazu vsetky adaptacie, tak sa to nastavi na 0,8.
Treba skusit 0,3
Co ten motor pise za chyby ? (na DIS, ISTA-D )
Treba skusit 0,3
Co ten motor pise za chyby ? (na DIS, ISTA-D )
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Tak jsem nastavil na 0,3 a velka zmena na benzin to jde pekne do otáček motor už tak nelapa po vzduchu a netřese se. Myslim, ze by to ale melo jit ještě čistěji- pomuže smazat adaptace dat VVT na 0,3 a znovu adaptace vyjet na benzin? Když přepnu na LPG, tak jde trochu hůře do otáček od spodu ale to už bude asi jen na doladěním.airbone píše:0.8mm je defaultne nastavenie, aj ked sa zmazu vsetky adaptacie, tak sa to nastavi na 0,8.
Treba skusit 0,3
Co ten motor pise za chyby ? (na DIS, ISTA-D )
Co jsem auto koupil tak to nehlásilo žádnou chybu a vždy se jen roznuly adaptace při ježdění na lpg po 50 az 300km podle naladeni. Ted mi to nehlási žádnou chybu jen se nově objevilo IBS + jsou tam fotky ted z aktuálních hodnot po nastavení VVT na 0,3(přepnuté na benzín): http://kolukasko.rajce.idnes.cz/VVT_0%2C3/
Parkrat v minulosti to hlasilo chybu clony chladiče ale to by mělo byt jen na nafte a ne u me ale to už se neukazuje.
Při ježdění na LPG mi to házelo pouze adaptace viz zde(starší): http://kolukasko.rajce.idnes.cz/Inpa_ad ... ni_na_LPG/
díky
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Jezdi nějakej čas jen na benzín a sleduj auto a pak udělej diag...pokud se vše spraví jsi na dobré cestě ...poté co bude auto funkční pak diag a dej LPG a uvidíš jak se bude chovat ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1833
- Registrován: ned 29.03.2015 01:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 3633
Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
Lukajx: odepisoval sem ti na sz. Teď na to koukám znova a osobně si teda na rozdíl od Filozofa nemyslím, že si na dobré cestě. Mě se podle těch screenu spíš zdá, že veškeré zlepšení nastalo jen proto, že teď VVT nejede vůbec
Soudím podle těch otáček a taky je nelogicky, že motor co jde špatně na 0,8mm půjde líp na 0,3.. Tak mrkni jestli jede valvetronik nebo ne.

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG
TANN3R píše:Lukajx: odepisoval sem ti na sz. Teď na to koukám znova a osobně si teda na rozdíl od Filozofa nemyslím, že si na dobré cestě. Mě se podle těch screenu spíš zdá, že veškeré zlepšení nastalo jen proto, že teď VVT nejede vůbecSoudím podle těch otáček a taky je nelogicky, že motor co jde špatně na 0,8mm půjde líp na 0,3.. Tak mrkni jestli jede valvetronik nebo ne.
Myslim si, ze VVT jede urcite. Za studena jsem nemohl s hodnotou VVT vubec hybat nevidel jsem ani jaka je na VVT hodnota az cca po 6km jsem zacal videt hodnotu na VVT a zkousel jsem ruzne s hodnoutou VVT hybat a nejlepe jde do otacek na 0,3.