Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60 545i 2003 dusi se + LPG

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

E60 545i 2003 dusi se + LPG

#1 Příspěvek od Lukajx »

Ahoj, E60 545i 2003 najeto 200k km.

odkaz na hodnoty- inpa: http://kolukasko.rajce.idnes.cz/BMW_545i_inpa/

Mam v aute LPG již rok a není možno jej seřídit aby se po 100 az 300km nerozla kontrolka motoru-(hlasí to adaptace na obou stranách). Z jiných aut vím, že to naladit jde a kontrolka se nerožiná a auto se nedusí. Mam novou vahu vzduchu, zkontroloval jsem na obou stranách sání gumové oranžové membrány od vzduchu(neprotrhnute), nové svíčky, filtr vzduchu.

Přišel jsem na to, že když nastartuji za studena, otačky se drží na 1000rpm, prudceji slapnu na plyn a auto jde krásně do otáček z volnobehu.

Pomalu jak se auto zahřívá..otázka vteřin, klesají otáčky až na 500rpm a spolu s tím jde auto hůře do otáček a víc se dusí. Při prudším šlápnutí na plyn z volnoběhu se více dusí a jde hodně nahlas slyšet jak motor tahá vzduch a vždy se auto i hodně zatřese jak motor lapa po vzduchu a pak se chytne a teprve vyskoci otacky. Cca od 2800rpm již jde auto vytočit celkem dobre ale asi to take není uplně jak by mělo.

Za studena kdy jde krasne ze spodu do otáček není slyšet, že by motor lapal po vzduchu a otřasl se.
S autem jezdím každý den a bez problému jen mi vadí ta kontrolka motoru a že půjde nejspíše i hůře od spodu než by mělo.

Mohou to být cívky nebo lambdy, které jsou určitě původní?...nebo někde přisává falešný vzduch ale nic jsem nenašel.

díky za každou radu
Naposledy upravil(a) Lukajx dne ned 03.09.2017 12:54, celkem upraveno 1 x.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#2 Příspěvek od airbone »

Ten motor ma valvetronic, prvych cca 30 sekund bezi v rezime skrtiacej klapky. Az po tomto case prejde do rezimu vvt a klapka sa otvori na max a vsetko sa riadi variabilnym zdvihom ventilov. Treba skusit spravit nastavenie vvt - skalibrovat oba servomotory a pozriet sa aj na minimalnu volu aka je aktualne nastavena (defaultne by malo byt 0.8mm a treba to skusit prestavit na 0.3mm, ako to pobezi. tJe velmi podstatne co presne za chybu to hlasi. Na benzin to bezi ok? Pretoze davat na tento motor plyn je dost nerozumne, vacsinou je vzdy problem to nastavit poriadne.
stary27
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 05.02.2006 01:00
Bydliště: SR

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#3 Příspěvek od stary27 »

Nechcem sa velmi zapajat do debaty, ked tomu nerozumiem, ale nebolo by dobre najst ineho odbornika na LPG,alebo servisaka ktory by to poladil?

A zaujmalo by ma preco to nie je rozumne davat tam LPG, a aky je problem s nastavenim, co tu citam tak na tomto motore tu beha kvantum ludi z LPG a neverim, ze vsetkym svieti ponorka. Je to podla mna len o schopostiach plynarov, ktory takyto zlozity motor jednoducho nevedia poriadne urobit, ale rad sa necham poucit dost ma to zaujma.
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#4 Příspěvek od Lukajx »

airbone píše:Ten motor ma valvetronic, prvych cca 30 sekund bezi v rezime skrtiacej klapky. Az po tomto case prejde do rezimu vvt a klapka sa otvori na max a vsetko sa riadi variabilnym zdvihom ventilov. Treba skusit spravit nastavenie vvt - skalibrovat oba servomotory a pozriet sa aj na minimalnu volu aka je aktualne nastavena (defaultne by malo byt 0.8mm a treba to skusit prestavit na 0.3mm, ako to pobezi. tJe velmi podstatne co presne za chybu to hlasi. Na benzin to bezi ok? Pretoze davat na tento motor plyn je dost nerozumne, vacsinou je vzdy problem to nastavit poriadne.
Můžes mi prosím poslat na tebe tel? :) děkuji

inpa hodnoty: http://kolukasko.rajce.idnes.cz/BMW_545i_inpa/
Naposledy upravil(a) Lukajx dne ned 03.09.2017 12:57, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#5 Příspěvek od JaraX »

to lukajxovo auto je divné, adaptace divně chodí i na benzín.
jak jsem ti říkal, zajed s tím do HLpropanu at se na to podívaj.
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#6 Příspěvek od Lukajx »

JaraX píše:to lukajxovo auto je divné, adaptace divně chodí i na benzín.
jak jsem ti říkal, zajed s tím do HLpropanu at se na to podívaj.
Jezdím to k tobě ladit už rok, tak pokud je problém už s benzínem tak jsme měli diagnostikovat závadu na benzínu a né na plynu at se vymění co je potřeba.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#7 Příspěvek od JaraX »

já 5er ale nedělám, nemám na to ani věci, říkal jsem ti že lambdy po 15 letech už taky asi nebudou nic moc. 5er má jiný SW motoru, tam může být taky problem, je divné že to tak líta. cívky po 200tkm už taky nebudou OK a plyn je víc citlivej než benzín. to že ten motor běží na benzín OK a na plyn je bud chudý nebo bohatý, to je věc druhá.
Resp Lukajx má jinej problém, LPG se seřídí a je OK, 100km to funguje bez ponorky bez problému a po dalších 100km se rožne ponorka a adaptace sou uplně jinde než byli. Dynamické adaptace nejsou povoleny, proto by se němelo v LPG jednotce nic přeadaptovat. proto bych zajel do HL propanu, maj mnohem větší zkušenosti, třeba je vadná LPG jednotka. je divné že se to prostě vždy udělá +- po ujetí 200km od seřízení.
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#8 Příspěvek od Lukajx »

JaraX píše:já 5er ale nedělám, nemám na to ani věci, říkal jsem ti že lambdy po 15 letech už taky asi nebudou nic moc. 5er má jiný SW motoru, tam může být taky problem, je divné že to tak líta. cívky po 200tkm už taky nebudou OK a plyn je víc citlivej než benzín. to že ten motor běží na benzín OK a na plyn je bud chudý nebo bohatý, to je věc druhá.
Resp Lukajx má jinej problém, LPG se seřídí a je OK, 100km to funguje bez ponorky bez problému a po dalších 100km se rožne ponorka a adaptace sou uplně jinde než byli. Dynamické adaptace nejsou povoleny, proto by se němelo v LPG jednotce nic přeadaptovat. proto bych zajel do HL propanu, maj mnohem větší zkušenosti, třeba je vadná LPG jednotka. je divné že se to prostě vždy udělá +- po ujetí 200km od seřízení.
Nějaké adaptace jsi mi Jardo mazal(motor atd)? Možná by pomohlo smazat adaptace po tom co jsem měnil: vahu, svicky. Civky, lambdy klidne vyměním jen bych rád věděl, že to nedělam jen tak, mělo by to jit vyčíst z Live dat.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#9 Příspěvek od Filozof »

Dělala se komplet diagnostika motoru a elektroniky v autě ? jaké dávají hodnoty lambdy a další el. součástky v autě ? Jak jsou na tom vstřikovače LPG ?

Jednou jsem na 5er 525i musel nechat vyměnit vstřikovače reklamace u HLPROPAN a až potom auto jezdilo další roky v pohodě ...jen se občas muselo seřídit ... Byla to tedy ještě stará M50B25 motor takže skoro bezproblémový jen měl 500tis na hrbu.

Chtělo by to diagnostiku stále zapojenou v autě a vidět hodnoty online Benzínové vstřikovače i LPG vstřikovače a jak to začne blbnout tak uvidíš problém. Ono 200-300km je nic to je 2hodinky ježdění po dálnici ... Ideálně s notebookem na klíně a vidět problémy online co se děje a kde se co změnilo musí bejt vidět třeba vstřiky zlobí nebo hodnoty lambda či cokoliv jiného kde odborník pozná problém.
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#10 Příspěvek od Lukajx »

Filozof píše:Dělala se komplet diagnostika motoru a elektroniky v autě ? jaké dávají hodnoty lambdy a další el. součástky v autě ? Jak jsou na tom vstřikovače LPG ?

Jednou jsem na 5er 525i musel nechat vyměnit vstřikovače reklamace u HLPROPAN a až potom auto jezdilo další roky v pohodě ...jen se občas muselo seřídit ... Byla to tedy ještě stará M50B25 motor takže skoro bezproblémový jen měl 500tis na hrbu.

Chtělo by to diagnostiku stále zapojenou v autě a vidět hodnoty online Benzínové vstřikovače i LPG vstřikovače a jak to začne blbnout tak uvidíš problém. Ono 200-300km je nic to je 2hodinky ježdění po dálnici ... Ideálně s notebookem na klíně a vidět problémy online co se děje a kde se co změnilo musí bejt vidět třeba vstřiky zlobí nebo hodnoty lambda či cokoliv jiného kde odborník pozná problém.
Inpa hodnoty: http://kolukasko.rajce.idnes.cz/BMW_545i_inpa/ pokud neco poznas :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#11 Příspěvek od TANN3R »

Těch 0,8mm na valvetroniku se naadaptovalo samo, nebo si to tam nastavil? Co to dělá, když tam dáš nižší hodnotu?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#12 Příspěvek od JaraX »

špatnej VVT
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#13 Příspěvek od TANN3R »

Jo, tváří se to, že má málo vzduchu..
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#14 Příspěvek od Lukajx »

TANN3R píše:Těch 0,8mm na valvetroniku se naadaptovalo samo, nebo si to tam nastavil? Co to dělá, když tam dáš nižší hodnotu?
Muselo samo ja to neupravoval :) nizsi hodnotu jsem nezkousel.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#15 Příspěvek od JaraX »

tak tam nastav 0,3 a dej PROG a uvidíš jak se to bude chovat.
airbone
Registrovaný
Příspěvky: 1442
Registrován: ned 04.06.2006 00:00
Bydliště: SK-PO
Klubové ID: 1836

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#16 Příspěvek od airbone »

0.8mm je defaultne nastavenie, aj ked sa zmazu vsetky adaptacie, tak sa to nastavi na 0,8.
Treba skusit 0,3

Co ten motor pise za chyby ? (na DIS, ISTA-D )
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#17 Příspěvek od Lukajx »

airbone píše:0.8mm je defaultne nastavenie, aj ked sa zmazu vsetky adaptacie, tak sa to nastavi na 0,8.
Treba skusit 0,3

Co ten motor pise za chyby ? (na DIS, ISTA-D )
Tak jsem nastavil na 0,3 a velka zmena na benzin to jde pekne do otáček motor už tak nelapa po vzduchu a netřese se. Myslim, ze by to ale melo jit ještě čistěji- pomuže smazat adaptace dat VVT na 0,3 a znovu adaptace vyjet na benzin? Když přepnu na LPG, tak jde trochu hůře do otáček od spodu ale to už bude asi jen na doladěním.

Co jsem auto koupil tak to nehlásilo žádnou chybu a vždy se jen roznuly adaptace při ježdění na lpg po 50 az 300km podle naladeni. Ted mi to nehlási žádnou chybu jen se nově objevilo IBS + jsou tam fotky ted z aktuálních hodnot po nastavení VVT na 0,3(přepnuté na benzín): http://kolukasko.rajce.idnes.cz/VVT_0%2C3/

Parkrat v minulosti to hlasilo chybu clony chladiče ale to by mělo byt jen na nafte a ne u me ale to už se neukazuje.

Při ježdění na LPG mi to házelo pouze adaptace viz zde(starší): http://kolukasko.rajce.idnes.cz/Inpa_ad ... ni_na_LPG/

díky
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#18 Příspěvek od Filozof »

Jezdi nějakej čas jen na benzín a sleduj auto a pak udělej diag...pokud se vše spraví jsi na dobré cestě ...poté co bude auto funkční pak diag a dej LPG a uvidíš jak se bude chovat ...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 3633

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#19 Příspěvek od TANN3R »

Lukajx: odepisoval sem ti na sz. Teď na to koukám znova a osobně si teda na rozdíl od Filozofa nemyslím, že si na dobré cestě. Mě se podle těch screenu spíš zdá, že veškeré zlepšení nastalo jen proto, že teď VVT nejede vůbec :D Soudím podle těch otáček a taky je nelogicky, že motor co jde špatně na 0,8mm půjde líp na 0,3.. Tak mrkni jestli jede valvetronik nebo ne.
Lukajx
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 23.08.2017 07:51

Re: E60 545i 2003 dusi se + LPG

#20 Příspěvek od Lukajx »

TANN3R píše:Lukajx: odepisoval sem ti na sz. Teď na to koukám znova a osobně si teda na rozdíl od Filozofa nemyslím, že si na dobré cestě. Mě se podle těch screenu spíš zdá, že veškeré zlepšení nastalo jen proto, že teď VVT nejede vůbec :D Soudím podle těch otáček a taky je nelogicky, že motor co jde špatně na 0,8mm půjde líp na 0,3.. Tak mrkni jestli jede valvetronik nebo ne.

Myslim si, ze VVT jede urcite. Za studena jsem nemohl s hodnotou VVT vubec hybat nevidel jsem ani jaka je na VVT hodnota az cca po 6km jsem zacal videt hodnotu na VVT a zkousel jsem ruzne s hodnoutou VVT hybat a nejlepe jde do otacek na 0,3.
Odpovědět