Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#1 Příspěvek od Woyta »

Loni jsem si na amaterské závodění (a ježdění do práce) pořídil E36 Compact 316i. Vzhledem k cenovemu limitu 15 000kč bylo po tunerovi a bylo hodně věcí špatně.
Auto se dalo trochu do kupy a začalo se závodit.
První věc co šla z auta ven byly pružíny Eibach -80mm. Na silnici byli pohodlne ale na okruhu se auto v zatačce naklonilo tak až dřelo plechovymi prahy.
Takže se nahodil tvrdej tunerskej Jom z výprodeje a auto se naštelovalo na cca -40mm. Současně jsem podložkami pod dosed tlumiče zvětšil odklon na 2 stupně a dopředu dal rozpěru tlumičů. Vzadu vycházi odklon asi na 1 stupeň.
Kola jsem použil 16x8 ET30 z Jaguaru XJ 2001. Gumy jsou Nankang NS-2R.
Vysoke Myto ukázalo slabinu předních nechlazených brzd. 2X za den jsme museli vypouštět páru ze třmenů. Takže auto dostalo chlazené brzdy z 320i ktere jsou sice stejně velké ale chlazené. Na podvozku se vyměnilo pár mrtvých silentbloků a auto začalo fungovat na okruhu velice dobře. I vnitřní přední kolo si umí lehce přizvednout.
https://www.youtube.com/watch?v=i03j-JHxzg0

Muj aktuálně nejlepší čas ve Vysokém Mýtě je 59,08s. A hledám levný způsob jak z auta dostat více.

Nedostatky o kterých vím jsou tyto:
-Malý odklon vpředu. Přední gumy jsou nejvíce sjete na vnější hraně i přes běžné užiti na silnici. Nejsem si jistý kam až zajít aby moc netrpěla ložiska a auto šlo použít v provozu. Nebo tužsí stabilizátory?
-Rozbíhavost 0,3 stupně vzadu. Chtělo by to Sbíhavost 0,1 stupně Asi budu muset někde vysoustružit excentry pro silentbloky ramen.
-Hopsání na výjezdu zatáčky po skákání přes obrubník. Tady nevím jak postupovat. Občas se mi stane, že nějakou překážkou v zatáččce (obrubník, díra) a plným plynem na výjedu rozkmitám zadní kolo tak, že začne poskakovat a protáčet se. Říkám si jak to vyřešit? tužší zadní tlumiče?
https://youtu.be/hOm9ewQ0TGA?t=1m32s

Obrázek
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No... je to takové komplikovanější, ono totiž v tomhle ohledu se strašně těžko plete z hovna bič :)
Každopádně brzdy - dobrej upgrade, páru ze třemnů jsem teda ještě nežral, ale rovnou přejdi na odolnější brzdovku ještě, než klasickou DOT 4 a po takovýmhle uvaření ji vždycky vyměň ;)
Co se podvozku tyče, tak z toho videa jde úplně vidět jak ty zadní tlumiče jsou úplně v hajzlu a to auto prostě nefunguje jen kvuli podvozku :)
Problém je, že jakýkoliv podvozek bude zásadně převyšovat několikanásobně cenu vozidla ... ale potom na normálním podvozku se svezeš o poznání lépe :)
Odklony 2" ve předu je málo - určitě dej 3-4" v závislosti na použitých kolech a pokud chceš v mýtě výrazněji zrychlit, přejdi na gumy o šířce 235 minimálně :) - všechny 4 ;) Zadek to chce taky poladit, 1" odklon dobrý, já mám na e30 skoro 2" a sice drhnu vnitřek gum, ale pak zase trakce při zatížení je krásně rovnoměrná... kola do mírného sběhu určitě pomůžou, bude to stabilnější při akceleraci :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#3 Příspěvek od Woyta »

Po vymene trmenu s brzdovkou problem nemam. Mozna budu menit desticky Feredo za Hawk HP+.
Tedka budu zjistovat, zda by nesli znasilnit zadni brzdy ze sedanu a po uprave namontovat na compact.

Par paru starsich tlumicu doma, mam, tak vyzkousim jak se to chova.

Compacta mam jako fun car. Prtoto koukam, co a jak za par korun. Celolak taky probihal spreji Montana. :D
Jinak mam v garazi zajimavejsi hracky. Nissan 200SX S13 a ted nove Mitsubishi FTO.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Woyta píše:... zda by nesly znasilnit zadni brzdy ze sedanu a po uprave namontovat na compact ...
Nešly. Jdou použít kotouče ze Z4 2.5i/3.0i + držáky brzdičů z 328i s vyrobeným adapterem + brzdiče z 540i. Brzdiče bys mohl dát z 328i, ale vývod hadice bude dole a nebo bude odvzdušňovací šroub dole, dáš-li levý vpravo a pravý vlevo.
Kotouč ze Z4 je jediný s podobným offsetem jako originál na Compacta. Dá se ještě použít ze Z3M, ale tam je větší ruční brzda a musel bys měnit i štít držící pakny, takže rozlisovat náboj a měnit i ložiska.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#5 Příspěvek od Woyta »

Kdyz nad tim premyslym, tak si rikam, jestli neni kratkej tlumic.
Preci jen se to v zatacce hodne naklani i na tvrdejch pruzinach a muzu se tek pohybovat na kraji jeho rozsahu.
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#6 Příspěvek od Vapinecko »

A vzadu máš stabilizator? Ne každej compact ho měl. A máš bubny? Nestačilo by sehnat nápravu s kotoučema z compactu nebo z e30? Mně se compact takhle nenakloní a to mám origo nápravu a obyč tlumiče KYB excel g
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#7 Příspěvek od Woyta »

Zadni stabilizator mam.
Za ramena s pro kotouc na compacta chteli na vrakaci 5000kc. Tak jsem to neresil. Alespon nemam zadni kola cerna od prachu z desticek. :twisted:

Myslim, ze kdyz by jsme na tveho Compacta nasadili Nankangy a vzali ho do Myta na okruh, tak se bude taky pekne naklanet. Ten Jom je docela tvrdej

Tohle treba bylo s Eibach pruzinami -80mm na sjetejch zimacich v Sosnove tyden po koupi.
Auto nedrzelo, klouzalo a stejne v zatackach si dokazalo skrtnout prahem o zem.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#8 Příspěvek od paveld »

S eibach zkušenost nemám, ale vím přesně, že už jsem tu víckrát četl, že si na ně lidi stěžovali, že jsou poměrně měkký. Výměna za JOM ale taky nebude asi nějaká pecka...
Třeba HR pružiny jsou celkem silný a tvrdý a asi by neměl být problém sehnat nějaký jetý přes inzerát, pokud jde o peníze. Já je mám aktuálně na autě spolu s obyčejným Bilstein B4 tlumičema a docela mi to vyhovuje... určitě si nemyslim, že by se to chovalo tak jak na videu. I ty B4 jsou pořád o něco tužší než obyčejný seriový tlumiče.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#9 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Za mě UP pro volbu kol z Jaguara. To se opravdu nevidí každý den. Jinak jak dostat lepší časy na okruhu s 316i ? No úpřímně moc nevím.. Honění času to je o hmotnostech, trakci, výkonech a když není tak převodech, vyvážení atp atd. Kolik váží ty kola?

Teď mě napadá, že by tam mohlo být zajímavý mět 1.8is motor, když se člověk chce držet ve čtyřválu do dvou litrů.
Woyta
Registrovaný
Příspěvky: 239
Registrován: stř 16.03.2016 01:00

Re: E36 compact laděni podvozku pro Plechcup

#10 Příspěvek od Woyta »

Na zahrade mam na dily compacta se seriovym podvozkem. Jom je tvrdsi a tuzsi.
Compact je se 4 valem celkem dobre vyvazenej. Motor neni tezkej jako 6ti val a je docela vzadu.
Interier mam kompletni, protoze auto je moje daily a bez interieru ma Compact zadek stresne lehkej. Takze vykuchanej je az moc tailhappy. Ted jak je nastavenej je lehce nedotacivej ale staci mu trosku pomoct a sklouzne se

Az usmrtim 1.6 tak tam urcite pujde 1.8. Ale zatim pracuju s tim co mam.
Uvazoval jsem o montazi T25 turba co mi zbyde z S13 a foukat 0.5 bar coz by mela (jak internet tvrdi) zvladnout i seriova ridici jednotka.
Ale to bych prisel hravost atmosfery a mel opet problemy s chlazenim. Ted na okruhu vydrzim docela dlouho, nez prehreju gumy. Motor a brzdy to ted zvladaji celkem dobre. Ani stredove krytky ted neztracim. Obvykle je trosku roztavim a vypadnou. :twisted:

Kola jsem nevazil. Ale tezky nebyli.

MattyX: Nahodou nemas log z Racechrono z Myta? Zajimalo by me porovnani rychlosti v zatackach.
Odpovědět