Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Koupě BMW E90 325i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Khaika
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 29.06.2017 08:44

Koupě BMW E90 325i

#1 Příspěvek od Khaika »

Zdravím,
Začínám se poohlížet po novém autě a vzhledem k tomu, jak jsou náročné dieselové agregáty na údržbu vůbec nepřemýšlím nad naftou. Padla volba na 325i kvuli klasickému atmosférickému motoru s šesti válci. Přemýšlel jsem i nad 320i, ale ty už jak tak koukám se s r6 nedělají.
Měl bych pár dotazů a na co si dát před koupí pozor.
Jak je to s přímým vstřikováním? Někde jsem četl, že se dává do 325i až od roku 2007. Je to pravda? Jestli ano, ktere kody motoru maji/nemaji přímé vstřikování? Chtěl bych právě motor bez, protože uvažuju také o LPG (jestli má někdo s tímto motorem zkušenost na LPG, tak poprosím o info). Jinak o LPG mi tady nic neříkejte. Mám vlastní zlušenost u 1.8t a je zabava jak za rozumnou cenu posekám spoustu tdi a BMW taky.
Dále mě zajímá, jaký olej to papá, a servisní intervaly např rozvody a co se na těchto autí sere.. Teda pokud se něco sere :).
Mají všechna e90 325i čidla tlaku v pneu? Je to celkem nesmysl, at vim jestli se na to psychycky pripravit.
A nakonec me zajimaji hlavne osobni zkusenosti lidi, co to maji. Jak jsou na tom se servisem. Jestli to jen potrebuje bezne veci a olej nebo je zde nejaky kamen urazu.
Diky za odpovedi
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4
Klubové ID: 4108

Re: Koupě BMW E90 325i

#2 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Ahoj,

co se týká motoru, tak poslední s nepřímím vtřikem byl N52B25, pokud by to byla N53B30 tak už je to přímovstřik. Laicky to poznáš u 325 podle objemu motoru N52 je 2,5 N53 je 3,0

Olej - standardně je napsaný 5W30 na 25 tkm nebo 2 roky, většina lidí dá 5W40 na 10 - 15 tkm nebo 1 rok

Rozvody jsou doživotní, je to řetěz, u většiny aut bude původní, tuším že by měl vydržet asi 500.000 Km

Bolesti těhle motorů jsou lambdy který vydržejí asi 150tkm a pak taky el. vodní pumpa, která jednoho dne prostě odejde a už nedojedeš

Čidla tlaku v pneu nejsou, používá diference pomocí čidel abs, mají to všechny - kvůli runflatu

Osobní zkušenost s tímhle autem nemám, mám 630i s motorem N52B30
Khaika
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 29.06.2017 08:44

Re: Koupě BMW E90 325i

#3 Příspěvek od Khaika »

Diky za vysvetleni tech motoru :). Snad se ozve jeste nekdo, kdo primo tuto karu ma :)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

Re: Koupě BMW E90 325i

#4 Příspěvek od xyron »

Co dal chces ještě slyset ?

Olej to papá docela dost, je to dá se rict jedina zavada tohoto motoru... a do plynu to lze dat uplne v klidu.
Khaika
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 29.06.2017 08:44

Re: Koupě BMW E90 325i

#5 Příspěvek od Khaika »

Takze mam to brat jako, ze je to celkem rozumna koupe? Brzdy, podvozek a takove kraviny, s tim se pocita..
A jedtli lpg na pohodu, tak proc ne. Navic nic jineho me nenapada co za karu. Jedine jeste A4 1.8t od roku 2005, ale tech je velmi malo a nebo tu 320i. To by taky stacilo ale zase jen 4 valce a bojim se ze bych pak litoval. Navic chtel bych vetsi kone nez posledne :)
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00
Klubové ID: 3811

Re: Koupě BMW E90 325i

#6 Příspěvek od kubajz79 »

tady na fóru je toho o motorech v řadě e90 napsáno hodně.trochu pohledej a dozvíš se i co nechceš vědět...
všeobecně vychází jako nejlepší volba motor N52.vyráběl se ve variantě N52B25(2.5L) a N52B30(3.0L).
ideální volbou je třílitrová varianta.údajně toliko necucá olej a má mnohem více výkonu.ale ani dvaapůlka není není zlá volba,jen počítej s častějším doplňováním oleje (litr na 1500-2500km),vše v závislosti na stylu jízdy.
jinak klasika spotřebák.to N53 je na údržbu nákladnější...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3979
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Koupě BMW E90 325i

#7 Příspěvek od pavproch »

kubajz79 píše:všeobecně vychází jako nejlepší volba motor N52. vyráběl se ve variantě N52B25(2.5L) a N52B30(3.0L).
ideální volbou je třílitrová varianta.údajně toliko necucá olej a má mnohem více výkonu.
to N53 je na údržbu nákladnější...
Už sem to tu psal víckrát: mám doma oba dva (N52 i N53 - třílitry) - pokud auto "víkendovka" nebo "mazlik" s malým proběhem, tak jednoznačně N52, já bych si ale do daily s větším proběhem opět a znova pořídil N53. Ale každý to máme krapet jinak...
viper81
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 13.01.2007 01:00

Re: Koupě BMW E90 325i

#8 Příspěvek od viper81 »

Ahoj,
mám 325i (N52) 2 roky a celkem jsem spokojenej. Kromě běžného servisu jsem řešil pouze přetěsnění víka ventilů (4000,-), cívku na jednom válci (3000,-) teď spíš preventivně klínový řemen s napínákem (7000,-).
Jinak mě teď začíná zlobit zámek volantu, což je údajně bolest E90-93.
Oleje si to vezme tak litr na 3-4000 km (5W-40).
Auto jezdí pěkně, ale 330i by byla lepší, to je jasný. Když jsem sháněl v Německu, tak 330 bylo výrazně méně než 325, zvlášť s manuálem. Proto jsem nakonec koupil 325.

V.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW E90 325i

#9 Příspěvek od JaraX »

pavproch píše:
kubajz79 píše:všeobecně vychází jako nejlepší volba motor N52. vyráběl se ve variantě N52B25(2.5L) a N52B30(3.0L).
ideální volbou je třílitrová varianta.údajně toliko necucá olej a má mnohem více výkonu.
to N53 je na údržbu nákladnější...
Už sem to tu psal víckrát: mám doma oba dva (N52 i N53 - třílitry) - pokud auto "víkendovka" nebo "mazlik" s malým proběhem, tak jednoznačně N52, já bych si ale do daily s větším proběhem opět a znova pořídil N53. Ale každý to máme krapet jinak...
ale on chce LPG to by mu byla N53 k prdu
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW E90 325i

#10 Příspěvek od JaraX »

lepší volba je 330i, ale cenově jsou jindě, tak klidně ber 325i N52B25, je to dobrý motor, jen se občas doleje olej.
LPG mu chutná, jen nemá rezervu takže přestavba je pracnější.
většina plynařů to neřeší a naprasí nádrž do kufru.

http://jaraxnet.rajce.idnes.cz/Jaraxovo ... i_E91_55L/
Khaika
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 29.06.2017 08:44

Re: Koupě BMW E90 325i

#11 Příspěvek od Khaika »

Tak diky kluci. 2.5 n52 je teda jasna volba :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW E90 325i

#12 Příspěvek od JaraX »

hledej n52 3,0i i 2,5i
Khaika
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 29.06.2017 08:44

Re: Koupě BMW E90 325i + 320i

#13 Příspěvek od Khaika »

A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
martyb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00

Re: Koupě BMW E90 325i + 320i

#14 Příspěvek od martyb »

Khaika píše:A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
320i 110kw není, 320i 125kw je
Khaika
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 29.06.2017 08:44

Re: Koupě BMW E90 325i + 320i

#15 Příspěvek od Khaika »

martyb píše:
Khaika píše:A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
320i 110kw není, 320i 125kw je
Asi mas dost spatne informace.. http://bmw.katalog-automobilu.cz/automo ... 3-e90-320i ..
Asi jsi se zabrzdil u E46 a dal te rady nezajimaly. Mej se
Skaletonz
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Nymburk

Re: Koupě BMW E90 325i

#16 Příspěvek od Skaletonz »

Ten odkaz jsem neprohlížel, ale pokud si dobře vzpomínám tak 320i 110kW = motor N46(nepřímovstřik) a 320i 125kW = motor N43(přímovstřik)
Takže martyb má podle mě pravdu.
martyb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00

Re: Koupě BMW E90 325i + 320i

#17 Příspěvek od martyb »

Khaika píše:
martyb píše:
Khaika píše:A jeste dotaz na ctyrval. Muzete mi taky napsat nejake zkusenosti? Jestli to je primo strik nebo ne? Danke
320i 110kw není, 320i 125kw je
Asi mas dost spatne informace.. http://bmw.katalog-automobilu.cz/automo ... 3-e90-320i ..
Asi jsi se zabrzdil u E46 a dal te rady nezajimaly. Mej se
Já mám 320i už skoro 3roky ty rado :lol:
DanielC
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pát 28.07.2017 19:10

Re: Koupě BMW E90 325i

#18 Příspěvek od DanielC »

Zdravim, mám 325i x-drive n52 na LPG. Chtěl bych se podělit s budoucími majiteli hlavně o záporech tohohle auta.

Mínusy motoru:
- Motor se musí vytáčet jinak je to líná mrcha, můžou za to dlouhý převody
- Hydroštely prý konstrukční vada pro představu dam odkaz
https://www.youtube.com/watch?v=K49ZRdinEVs mě se to nejvíc dělo při krátkých
trasách a courání po městě. Po výměně mi to cvakalo jenom jednou ale to byl extrém.
jezdil jsem trasu 2 km sem tam asi 10x po každý chcípnul motor.
- žere olej, před přetěsněním ventilů jsem dolejval každých 2500km 1l po opravě
každých 4500km

Moje investice po dvou letech:
1) Lpg Epligas 33 000,-
2) Go podvozku 25 000,-
3) Výměna hydroštelů a přetěsnění dříků ventilů 25 000,-
4) Štelování xenonů 3000,-

Budoucí investice spojka a setrvák 15 000 - 20 000,- a el. vodní pumpa 6 000 - 10 000,-.
Odpovědět