Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teploty oleje motor N20
Teploty oleje motor N20
Jak je to a výkyvama teploty oleje město 95 stupňů,mimo město 100?Je to normální,nebo řešit termostat?Nikde jsem nevyčetl provozní teplotu tohohle motoru.Diagnostika neukazuje nic nenormálního.
Předem díky
Předem díky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teploty oleje motor N20
úplně v pohodě tyto teploty 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Teploty oleje motor N20
Urcite v pohode, ja mam na n54 100-105 voda 105-115 olej.
Kdyz se svezu tak i 120
Kdyz se svezu tak i 120

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Teploty oleje motor N20
ditto N52 - wolej standardně 110-115, dyž tomu podkuřuju tak 115-120
Re: Teploty oleje motor N20
Díky za reakce.Trochu mě to překvapilo,po 18ti letech jezdím zas benzín,u předcházejících dieselmotorech mi teplota drzela konstantně.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Teploty oleje motor N20
u mojí e91 lítá teplota vody - dyž to jenom lehtám a poskakuju v koloně, tak 97-98, dyž tomu podkuřuju, tak 91-93 (ventil v okruhu otevřený naplno)
Re: Teploty oleje motor N20
Na žádném motoru nedrží teplota vody, ani oleje úplně konstantně, jen "moderní" auta tyhle výkyvy nezobrazují. Ručička teploty vody prostě ukazuje střed v rozpětí od 70° do 105°, třeba...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teploty oleje motor N20
To už takhle ukazuje od E30 , 90-110 není rozdíl a rafika se nehne 
Samozřejmě olej 115-120 je už horší, ale stejně krom posílení chlazení se s tím nic neudělá
Voda by se měla držet ideálně pár stupňů nad teplotou otevření termostatu, větší horko tomu dá samořejmě více zabrat

Samozřejmě olej 115-120 je už horší, ale stejně krom posílení chlazení se s tím nic neudělá

Voda by se měla držet ideálně pár stupňů nad teplotou otevření termostatu, větší horko tomu dá samořejmě více zabrat

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Teploty oleje motor N20
Proto jezdím na 5w-40 CFS od Millersů, které ma garantovanou odolnost do 140t CMattyX píše:Samozřejmě olej 115-120 je už horší, ale stejně krom posílení chlazení se s tím nic neudělá
Re: Teploty oleje motor N20
Já mám na N62 teplotu oleje pořád 110° až 120°, když tomu člověk nakládá teď v létě, klidně přes 120°. Do teď tam byla 5w-30 (s tou ta teplota lezla ještě trochu dál..) a v motoru teda ani trocha karbonu, tak těžko říct, jak moc přesnej je ten origo teploměr.
Tenhle motor teda nikdy nebude mít teplotu oleje kolem 100ky, když voda má origo 105°+, přitom v 745i, což je i o dost těžší auto, než moje 6er, jezdí normálně lidi 5w-30 a ty motory nějak fungují. Nechápu, že tam rovnou nedávali chladič oleje, což mají až novější 4.8. Já ho tam snad po sezóně dodělám..
Tenhle motor teda nikdy nebude mít teplotu oleje kolem 100ky, když voda má origo 105°+, přitom v 745i, což je i o dost těžší auto, než moje 6er, jezdí normálně lidi 5w-30 a ty motory nějak fungují. Nechápu, že tam rovnou nedávali chladič oleje, což mají až novější 4.8. Já ho tam snad po sezóně dodělám..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teploty oleje motor N20
pavproch píše:Proto jezdím na 5w-40 CFS od Millersů, které ma garantovanou odolnost do 140t CMattyX píše:Samozřejmě olej 115-120 je už horší, ale stejně krom posílení chlazení se s tím nic neudělá
Ten pak po těch 120" musí vypadat




E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Teploty oleje motor N20
A kde tu teplotu měříš? Olejovej chladič určitě máš ne?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Teploty oleje motor N20
m4Zlik (Z4 e89) to má přímo v budíkách, místo ekonoměru.... zaplaťpanbu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teploty oleje motor N20
Já to mám trochu složitější... Motor mi jede celej na Standalone jednotce a teplotu mám dokodovanou do řídíci jednotky přesně podle datasheetu čidla které používám (určitá voltáž na čidle vs. teplota kterou ukazuje), takže ta teplota ukazuje až moc přesněTANN3R píše:A kde tu teplotu měříš? Olejovej chladič určitě máš ne?



- Přílohy
-
- 19619386_10208585226500692_719305457_o.png (129.91 KiB) Zobrazeno 2501 x
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Teploty oleje motor N20
Mě spíš zajímalo to umístění čidla, protože jak sem psal, N62ky mají běžné přes 120° na oleji a spousta lidí jezdí 5w-30. A funguje to. Tak mě zajímalo, kde měříš ty tu teplotu, když píšeš že máš (skoro) prepalenou i 60tku..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teploty oleje motor N20
měřím u filtru, do mazací větve
tak to mají všechny BMW origo a je to nejsnazší místo kam se dostat do mazací větve ...
Já jsem ale trochu extrémní případ v tomhle, té teploty dosahuju za trochu nestandardních podmínek ... na silnici mám zase opačnej problém - podchlazuju

Já jsem ale trochu extrémní případ v tomhle, té teploty dosahuju za trochu nestandardních podmínek ... na silnici mám zase opačnej problém - podchlazuju

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance