Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E65/E66 alternátor

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

E65/E66 alternátor

#1 Příspěvek od Matt_CZE »

Ahoj ve spolek,
Dnes ráno mě při startu potkalo nemilé překvapeni v podobě klepání z motoru. Přišlo se na to, že se odporoučel alternátor (karburátor, terminátor...?)
Vím, že je tam vodou chlazený, ale co jsem tak letmo hledal na netu, tak tam do toho jde nějak i olej? Usoudil jsem tak podle toho, že lze dohledat problém "alternator oil leak" kdy se řeší únik oleje kolem pouzdra vodou chlazeného alternatoru.

Můžete mi někdo, prosím, trochu popsat, jak celá ta věc jako funguje a co vše je třeba prověřit, když už musí alternátor z auta?
Díky moc


Jo, a pro představu, jak to asi zní:
https://youtu.be/wNX2DUQFrN4
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

Re: E65/E66 alternátor

#2 Příspěvek od kupca »

Myslím, že spíše řeší únik oleje pod držákem alternátoru, což potká každého po 10-12 letech, neb to těsnění ztvrdne na kámen. :-)

U mě díl číslo 2:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=12_1160
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65/E66 alternátor

#3 Příspěvek od Snejk »

nema to s tim alternatorem nic spolecneho. ten kdyz vyndas vytece na tebe jen voda (a jeste si musis koupit novou privodni trubicku) ale olej se tam nachazi jen pod celym tim drzakem alternatoru protoze ten slouzi jako "zaslepka" nebo rovnou výstup na chladič oleje a je na tom takovy debilni tesneni co ztvrtdne praskne a pak ti vyleje vsechen olej z motoru... kazdopadne pro demontaz alternatoru te to vubec nemusi trapit.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65/E66 alternátor

#4 Příspěvek od Jaris330D »

Já jsem alternátor vyndaval asi před 3 týdny.
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=94268
Ven jde v pohodě, jen jsem měl problém oddělat díl č.4.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3261

Altík je přišroubován asi 6* šroubem č.10.
Já jsem žádnou trubičku neměnil, snad ji měnil Snejk, když to přetěsňovali :shock: .
Podle zvuku to vypadá, že se ti uvnitř rozpadl a klepe ti rotor do statoru. Mně se kousl totálně na tvrďáka a musel jsem poprosit Jaraxe, aby mně sehnal nový.
http://www.meeknet.co.uk/e38/Alternator/Index.htm
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: E65/E66 alternátor

#5 Příspěvek od Matt_CZE »

děkuji za odpověď.
Docela to do sebe začíná zapadat, protože tam byl i nějáký únik oleje, ale motor jsem měl vždycky suchý, jen malý průsak kolem VANOS motorků, tak to pravděpodobně šlo skrze to těsnění u alternatoru, tam to bylo takový politý.
Tak uvidíme, stejně jsem už potřeboval vyměnit olej :D
Jsem zvědavý, kolik mě ta sranda bude stát :roll:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E65/E66 alternátor

#6 Příspěvek od Snejk »

spis jestli to driv nezapalis nez ten drzak sundas :D
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E65/E66 alternátor

#7 Příspěvek od Jaris330D »

No já jsem u toho klel pěkně.
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: E65/E66 alternátor

#8 Příspěvek od Matt_CZE »

No já to dělat nebudu :lol:
Odpovědět