Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Názor na motor N52N 2,8iX B30A

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
fandik Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 80
Registrován: sob 07.06.2008 00:00
Bydliště: vizovice

Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#1 Příspěvek od fandik Člen Klubu »

prosím o názor na motor N52N 2,8i z roku 2009, případně jeho bližší data. Dík
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#2 Příspěvek od JaraX »

tos viděl kde N52 ve 2,8i ?to jsem ještě neviděl
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#3 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To bude nějaký amerikánec. Podladěný N52B30
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#4 Příspěvek od pavproch »

Já myslím někde zahlíd značení US verzí s R6 jako 28i.... myslím, že 328i nebo 528i.... ale už je to nějaký pátek...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#5 Příspěvek od pavproch »

Jo, katalog e9O US a CAN verze 2010

Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#6 Příspěvek od JaraX »

o 2,8i nejde, E90 2,8i američana jsem dělal, ale vždy to byla N51, ale N52 jsem nikdy ve verzi 2,8i neviděl.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pravdu má JaraX, nikoliv N52 ale N51. Bylo i v Evropě, stačí juknout do ETK :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#8 Příspěvek od inspi1981 »

Tak prave ETK ti ukaze, ze tam muzou byt oba. 328i, 528i pro Ameriku většinou mají N52B30, viz
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52

N51 se většinou pouzival jen pro Californii
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Beru zpět, v USA N52N třílitr prodáván jako 328i/528i.
Nepřekliknul jsem si vlajku v ETK, např. http://bmwfans.info/parts-catalog/E90N/USA/328xi-N52N/
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
fandik Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 80
Registrován: sob 07.06.2008 00:00
Bydliště: vizovice

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#10 Příspěvek od fandik Člen Klubu »

tento motor jsem konkrétně viděl s označením N52N B30A v X1 2,8i, která byla koupena v autosalonu BMW v ČR jako nová v roce 2009 a měla označení EU. Protože mám ve své X3 motor M54 B30 (170kW), tak mě zajímalo, jaký zásadní rozdíl je v těchto motorech.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zásadních rozdílů je mnoho, o N52 tu bylo nejednou psáno, stačí pohledat :-)
Rozdíly oproti M54: elektrické čerpadlo chladící kapaliny, bez fyzické měrky oleje, Valvetronic, nový vyšší blok s delšími ojnicemi (147 mm oproti 135 mm v M54, jsou menší boční tlaky na píst), zesílené poslední ložisko klikovky, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#12 Příspěvek od vita11 Moderátor »

...magnesiový blok...
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#13 Příspěvek od JaraX »

já myslím že je z hořčíku :D :D
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#14 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To ovšem mění celou situaci :lol:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jaké výhody/nevýhody má hořčík proti magnesiu?
Krom názvu. :smich2:
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#16 Příspěvek od JaraX »

to nevím, prej to srovnávali a vychází to tak nějak nastejno :D

minule kolega říká pánovi "dostala se vám tam humidita a proto vám to nefunguje" "co prosím?" "no že vám tam zachcalo a celý se to zesralo"
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Názor na motor N52N 2,8iX B30A

#17 Příspěvek od TANN3R »

To mi kdysi učitel vysvětloval, že humidní oblast je místo, kde víc naprší, než se stihne vsáknout nebo odpařit. Vždycky si na něj vzpomenu, když sedám do 5er/6er :D
Odpovědět