Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#1 Příspěvek od Filozof »

Mám dotaz ohledně motoru M60B40. Potřeboval bych seznam věcí co je třeba na přetěsnění víka motoru u tohoto motoru. Měl by to být asi Viktor Reinz nejlépe jelikož je vychvalovaný.
Jde mi přesně o postup a co vše se mění mimo těsnění. Zda se používají nové šrouby jak jsem někde četl nebo toto je pouze u hlavy kde se mění a zde není třeba?

zde těsnění jedna strana
https://www.autodily-pema.cz/autodily/b ... 603&sort=2

druhá strana
https://www.autodily-pema.cz/autodily/b ... 602&sort=2

Tesneni, srouby krytu hlavy valce
https://www.autodily-pema.cz/autodily/b ... 365&sort=2

používá se dodatečně tmel nebo není třeba a stačí na očištěné plochy těsnění a tím to hasne?

Nevím někdo dává jen tmel někdo těsnění mě osobně se líbí to co dělali ve fabrice. Potřeli to něčím a dávali těsnění dle mě nic víc.

Budu rád za jakékoliv rady či informace kdo si tím prošel nebo zná přesný postup co vše se mění a zda stačí těsnění nebo se musí dávat navíc tmel. Což mě se moc nelíbí osobně.

Budu pomáhat při výměně a nechceme nic zanedbat. U R6 jsem si tím prošel a nebylo to nic těžkého.
Díky za podněty či cokoliv k tématu Ideálně pracovní postup a seznam dílů. :)
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#2 Příspěvek od zzeli »

Tesneni pod srouby potrebujes 2 sady, je tam dohromady vic nez 16 sroubu. Tmel je potreba na mesicky co jsou vzadu na hlavach.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#3 Příspěvek od Filozof »

Díky toto jsem viděl na videu kde borec přetěsnuje stejný motor. Bylo mi divné že nestačí těsnění co tam patří. Takže červený tmel na motory a je nutné přetěsnit jak jsem viděl.
Těch 8 a 8 jsou komplet zde co jsi myslel že ?
https://www.autodily-pema.cz/autodily/b ... 365&sort=2

a šrouby nejsou třeba počítám. Ty se kupují nové jen u hlavy válců že ? Zde jen komplet těsnění a tmel pokud se nepletu.

Kolik práce asi zabere ? Na poprvé 4litr počítám 2-3h dle preciznosti . Snad to půjde dobře. Na R6 na tom nic nebylo co si vzpomínám pokud je garáž a nářadí základní gola sada. Nečeká nás žádná zrada že ? Kde by se člověk zasekl.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#5 Příspěvek od Filozof »

Tixik: Díky moc to jsem potřeboval. :-)

zzeli: Nevím proč originální těsnění neřeší i to co popisuješ ty měsíčky. Měl jsem pocit že by těsnění mělo stačit ale ok. pořešíme i TMEL co tam patří.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#6 Příspěvek od Joshuax »

Delal jsem v posledni dobe 2x na M57 a tesneni samozrejme nove a ano dve sady, nebo dostatek na pocet. Ty sady jsou ruzne, videl jsem i s 20ti kusy. Srouby neni potreba nove, je tam prd utahovaci moment. Ten tmel se dava jak na ty pulkruhy ci mesicky ci jak to navzat, tak treba na M57 je i schodek mezi blokem a prsama asi pul milimetru, takze se dava i tam.
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#7 Příspěvek od zzeli »

Tak sroubu je 2*11 ks na M60B40, takze podle toho kup spravne mnozstvi podlozek. Tesneni jsem daval Elring a i kdybych koupil od BMW, tak bych tam tmel dal stejne na ty mesicky. Jo a jak pise Joshuax, tak prechod mezi hlavou a prsama tam byl taky malinkej, tak jsem tam taky maznul. Neco mam na 7er v mem vlakne, tak se mrkni. Delal jsem to 2 odpoledne, nejdriv jednu pulku a pak druhou. Dneska uz bych se s tim asi tolik nesral a taky mas uz pak grif, kterej prvne nemas :) Mozna budes mit chut cistit ten ventildekl zevnitr, coz te muze dost zbrzdit. Taky me zbrzdilo LPG, ktery trochu prekazelo. Ale zadnej vylozene spek tam neni. Pocitam ze zkuseny borec to bude mit za 2 hodinky hotovy. A vyfot si kam jdou jaky kabely, bude se to pak hodit ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#8 Příspěvek od JaraX »

doporučuju dát tmel (reinzosil) na celou plochu těsnění, ale v co nejtenší tlouštce, skoro pruhledna vrstva.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#9 Příspěvek od Filozof »

Tak díky moc jste mne nepotěšili pokud to opravdu zabere celej den práce to mě z toho asi picne. Já měl za to že 3-4h a musí to bejt hotové. NA R6 to bylo za 2hodinky i s pokecem kolem toho hotové.

Z toho auta se pálí tolik oleje - modrého dýmu že je zázrak že to startuje a jede. Já bych to už nestartoval. Navíc lambdy budou hodně trpět ten olej je uplně dusí. Mám pocit že jak to teče pod víkem že to bude téct i uprostřed a nejen bokem a to bude kámen úrazu. Jak jsou ty těsnění veprostřed dle mě tam se spaluje taky nějakej olej. Nebo se pletu a bude to hlava ? a těsnění na hlavě ? a kroužky atd ? Ono totiž to auto je jinak super jen ten motor chce udělat asi kompletní udržbu. Ale na to dotyčný nemá ted peníze já se nabídl s pomocí že to vyměníme pokud to tak chce a potřebuje at má hotovo a se svíčkama to místo kde to nejvíce teče a to je pod víkem. Jen se obávám že to nebude stačit. Tolik modrého dýmu nedělá ani 5 trabantů vedle sebe. :-(
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00
Klubové ID: 4040

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#10 Příspěvek od horan »

Co ma spolecne ventildekl a spalovaci prostor? Pokud motor kouri a zere olej, tak ti tezko pomuze pretesneni ventilvika. :shock: :shock: :shock:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#11 Příspěvek od Filozof »

No ono to teče pod víkem takže tam problém je taky. Plus to čadí docela dost. Počítám těch problémů má ten motor více.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#12 Příspěvek od JaraX »

a tys koupil čtyřlitra?

pokud to kouří tak je nesmysl dělat ventilvíka ale první zjistit proč, abys neudělal víka a pak nezjistil že stejně musíš kvuli nečemu dovnitř.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: BMW E38 M60B40 přetěsnění víka

#13 Příspěvek od Filozof »

není to moje kamaráda a chtěl měnit těsnění jsem mu řekl at dojede pokecáme a nějak to naplánujeme ale když jsem viděl ten brutální kouř modrý z výfuku řekl jsem mu pane bože to bych ani nestartoval. Volnoběh je kolem 160ot. a jedna lambda ukazuje nesmysly totální. Ted jde o to kde to chčije mimo víka které je vidět že opravdu prosakuje a protéká v místech kde se má dávat ještě tmel. Je to brutální olejnička a ještě na LPG jinak auto vypadá celkem dobře i s výbavou ale ten motor to je katastrofa. Prej 50tis na generálku nemá. Tak jsem říkal pokud jde o svíce víko to uděláme ale dělat motor si netroufnu. On prej že vy nikdo nemáte čas a hromadu peněz nemá takže hledáme řešení jak přijít co vše je špatně mimo svíčky-cívky oleje co chčije a ještě se pálí v motoru a lambdy která vykazuje hodnoty týdenní mrtvoly. :lol:

Možná by to chtělo jinej motor M60ka ale bude stát jistě 15k alespon a člověk neví do čeho jde.

Já jsem do 4litru nešel ale kdyby mi to někdo daroval, asi bych si jej opravil a radoval se z něj. :-D
Odpovědět