Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bilstein B4 + sport kit Eibach
Bilstein B4 + sport kit Eibach
Ahoj, máte někdo zkušenosti se setem Bilstein B4 + sportovní pruziny Eibach, výdrž,chování,čitelnost apod. Jde mi o zadní nápravu, na přední bych B4 nedával ale na zadní podle kluků co to prodávají prý žádný problém, není prý nutný pritvrzovat sportovnim tlumicem když mám kratší pružiny. B4 pry nahrazuje v plne kvalite oem tlumič, těch "prý" je tam až moc, tak se radši ptám někoho kdo má reálné zkušenosti. Jde mi hlavně o jízdní vlastnosti, aby to nebylo uskakany,houpavy a ja nevim co ještě. Díky.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
A mohl by mi nekdo prosim vysvetlit proc jsou podle online katalogu Bilstein prave tlumice B4 nejdrazsi a treba B8 Performance plus vychazeni levneji?
Do tech B4 se mi moc nechce, preci jenom e63 je kus auta a treba pistnice u b4 je asi tak polovicni co u b6/b8

Do tech B4 se mi moc nechce, preci jenom e63 je kus auta a treba pistnice u b4 je asi tak polovicni co u b6/b8
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
B4 je standardní tlumič s normální pístnící a nemá nijak upravenou charakteristiku, prostě jenom OEM náhrada.
B6/B8 mají macatou pistnici protože ty tlumiče jsou otočené jelikož jsou upsidedown a maji upravené útlumy i odskoky (reboumb)
Jsou to výborné tlumiče které na silnici fungují a zachovávají dobrý komfort.
Klidně mi pošli kódy co mas vyhlidnute a třeba bude zajímavější cena
B6/B8 mají macatou pistnici protože ty tlumiče jsou otočené jelikož jsou upsidedown a maji upravené útlumy i odskoky (reboumb)
Jsou to výborné tlumiče které na silnici fungují a zachovávají dobrý komfort.
Klidně mi pošli kódy co mas vyhlidnute a třeba bude zajímavější cena

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Cena je tak nejak vec "vedlejsi", priorita cislo 1 je ta abych zvolil to nej co chci a co je pro moje coupe nejlepsi a zachoval dosavadni charakteristiku podvozku. Uz kdyz jsem menil pruziny tak byl PZ tlumic lehce zechcany, dle test tlumice je ale ok, nicmene zadni cast auta se chova od te doby divne, jakoby plave, lehounce pri vyssi rychlosti, prisuzoval jsem to novym pneu kumho ecsta sport, ale nejspis bych videl problem v tom jednom tlumici, jeste kdyz jsem s tim v lete jezdil tak pri nejakem peknem houpaku bylo citit ze sel tlumic nadoraz a pneu si soupla diky podlozce pod kolem lehounce o podbeh, takze navzdory testu bych rekl ze ten tlumic KO.
Takze otazka je spis co koupit, kluci rekli b4 staci, ale co je to staci, na jinych diskusich jsem zase cetl ze po prechodu z oem tlumicu na b4 to byla katastrofa, pak vymena za b6 a pohoda,podvozek citelny,presny,predvidatelny,tuhy ale komfortni.
Jinak poptavam B6
24-112703
nebo B4
19-220970
Takze otazka je spis co koupit, kluci rekli b4 staci, ale co je to staci, na jinych diskusich jsem zase cetl ze po prechodu z oem tlumicu na b4 to byla katastrofa, pak vymena za b6 a pohoda,podvozek citelny,presny,predvidatelny,tuhy ale komfortni.
Jinak poptavam B6
24-112703
nebo B4
19-220970
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
A jaké je nebo bude tlumení vepředu?
Třeba u SACHSu to tak je, že dozadu už dělají jen standart supertouring.
Třeba u SACHSu to tak je, že dozadu už dělají jen standart supertouring.
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Predek bude zatim zustavat zatim puvodni oem cili sachs jelikoz nema znamky opotrebeni nebo snizene hranice ucinosti. Jako bral bych sachs 100x radsi jak bilstein ale sachs nic nedela, teda nejspis krom orig.dilu Bmw.
Zacinam byt z toho celkem zoufaly, ti reference na kvality bilsteinu nic moc, vytekla b8 po 15tis.km neni zadnou vyjimkou.
Zacinam byt z toho celkem zoufaly, ti reference na kvality bilsteinu nic moc, vytekla b8 po 15tis.km neni zadnou vyjimkou.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Inu, kombinovat různé tlumiče na předek a zadek, k tomu nějaké obskurní pružiny, bude to mít "skvělé" jízdní vlastnosti 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Inu pružiny eibach -30mm tam mam uz asi pres rok a chovani lepsi jak seriove, vice o rozdilech chovani podvozku jsem se s nadsenim myslim zminoval v klubovych autech. A k tlumicum, nemyslim si ze kdyz dam zadni nove orig.bmw (sachs) nebo nedejboze bilstein ke kterym mam cim dal vetsi odpor diky podivne zivotnosti a referencim tak ze by to auto nebylo jezditelne. Jeste premyslim o Koni FSD setu, ale to bych musel najit nekoho kdo mi je sezene za trochu zajimavou cenu.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Souhlas s Francisem a ještě to potupluju: imho jízdním vlastnostem rozhodně neprospěje výměna jen př. nebo jen z. tlumičů, dyž už měnit, tak všechny 4 najednou.
Jinak doporučím Koni Yellows + HR sport pružiny se mi zdá že dohromady fungují velmi, velmi dobře (e91 xDrive)
Jinak doporučím Koni Yellows + HR sport pružiny se mi zdá že dohromady fungují velmi, velmi dobře (e91 xDrive)
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Jasný, chapu a nehadam se, koupim klidne cely set,ale na podzim, nez jsem zazimoval, sem byl na "testu" tlumicu a ucinnost prednich byla od 78 do 82% coz je hodne slusny myslim a vzhledem k tomu ze jsou orig.tak se mi kvuli memu najezdu cca.7tis.km rok proste nechtej vyhazovat, tot je asi cely duvod proc hodlam menit jenom zadni a to nejspis taky jenom preventivne protoze muj problem to treba vubec nemusi vyresit. H&R pruziny nechci ani nahodou, sice jsem je mel na jinem aute a v jine kombinaci ale Eibachy mi prijdou daleko komfortnejsi, e63 je mastodont z ktereho urcite za zadnych okolnosti nechci udelat uskakanou motokaru.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
A dalsi vec je ta, ze pro e63 je ten vyber vcelku omezen, neni moc z ceho vybirat, anebo neumim hledat 

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Hele narovinu na 6er bych ani neváhal koupit právě origa SACHS tlumiče pro M-paket nebo sportfedern podvozek jestli se něco takovýho dělalo na šestici. Zadní set nemusí být v BMW ještě taková darda. Ty Eibachy to krásně pobere.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Kdyby sis kliknul OEM číslo do katalogů, tak víš, že nic jako sachs pro E63 neexistuje a jsou tam dostupné pouze B4 jako náhrada OEM tlumičů...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Je to jak pise Matty, jako nahrada za oem se uvadi bilstein b4, dale je moznost sehnat b6,b8 nebo komplet set i s pruzinami b12 za cenu kolem 20k. Problem je ten ze to jsou vsechno bilsteiny a ja k nim po x prectenych diskuzich jak domacich tak za hranicemi nemam moc duveru, je spooousta pripadu kdy nove tlumice udelaly behem par set km papa. A resit takovou vec jako je.reklamace tlumicu se mi fakt moc nechce. Tyhle veci se deji prevazne u b6/8, u b4 jsem na to nenarazil, tam si zase lidi obcas stezuji na podivne jizdni vlastnosti.
To co v soucasnosti prodava bmw jako oem zadni tlumic za cenu cca.6500,-kc bez dph fakt nevim, zda je to sachs anebo prave onen bilstein b4 ktery je k dostani na shopu za cenu cca.2500,- vc.dph netusim, ale.pokusim se zjistit.
B6 jde treba pres Vojtu sehnat za slusny peniz, problem mam v tom ze se mi fakt nechce chodit kolem auta a porad kontrolovat jestli nahodou nezacal po nejake vetsi nalozi uchcavat.
B12 set je kolem 20k, v tomto pripade se nabizi uz takova otazka zda misto pofidernich bilsteinu neni lepsi rovnou koupit neco poradneho s cim uz si muze clovek pohrat, myslim tim napr. D2 racing street.
Blby je, ze osobne jsem maximalne spokojeny s tim jak podvozek na me e63 doposud funguje(krom toho lehkeho zdani ze zadni naprava neni co byvala),jako urcite by se dalo posunout nekam do jineho levelu ale zalezi jestli se do takoveho levelu dostanu svoji jizdou abych to vubec poznal.
Jestli pisu kraviny tak se omlouvam, ctvrtym dnem lezim na praskach s chripkou v posteli a uz me to fakt sere, venku skoro jaro, auto nepripraveny a ja sem lazar
To co v soucasnosti prodava bmw jako oem zadni tlumic za cenu cca.6500,-kc bez dph fakt nevim, zda je to sachs anebo prave onen bilstein b4 ktery je k dostani na shopu za cenu cca.2500,- vc.dph netusim, ale.pokusim se zjistit.
B6 jde treba pres Vojtu sehnat za slusny peniz, problem mam v tom ze se mi fakt nechce chodit kolem auta a porad kontrolovat jestli nahodou nezacal po nejake vetsi nalozi uchcavat.
B12 set je kolem 20k, v tomto pripade se nabizi uz takova otazka zda misto pofidernich bilsteinu neni lepsi rovnou koupit neco poradneho s cim uz si muze clovek pohrat, myslim tim napr. D2 racing street.
Blby je, ze osobne jsem maximalne spokojeny s tim jak podvozek na me e63 doposud funguje(krom toho lehkeho zdani ze zadni naprava neni co byvala),jako urcite by se dalo posunout nekam do jineho levelu ale zalezi jestli se do takoveho levelu dostanu svoji jizdou abych to vubec poznal.
Jestli pisu kraviny tak se omlouvam, ctvrtym dnem lezim na praskach s chripkou v posteli a uz me to fakt sere, venku skoro jaro, auto nepripraveny a ja sem lazar

E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Já klikal ze zvědavosti enem do ETK a je tam jedno OEM číslo. Tam nebyla na 6er jiná volba podvozku?
Myslel jsem právě jen origo a ne náhrady. Na 5er jsou SACHS tak vycházím, že tady taky, ale chtělo by to samozřejmě vidět na pultu.
"Zadní set nemusí být v BMW ještě taková darda.." No kdyby bylo 6500,- za pár tak to jde, ale je to asi ks co..
Myslel jsem právě jen origo a ne náhrady. Na 5er jsou SACHS tak vycházím, že tady taky, ale chtělo by to samozřejmě vidět na pultu.
"Zadní set nemusí být v BMW ještě taková darda.." No kdyby bylo 6500,- za pár tak to jde, ale je to asi ks co..
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Orig.stoji 6986,-kc vc.dph za kus.Cenu bych polknul, ale na 99% to bude Bilstein B4 se znackem bmw, kdezto nahrada za oem dil tedy taky bilstein b4 ale bez znacku bmw je za 2400,-kc s dph za kus. O kvalite OEM vs Aftermarker dilu lze v dnesni dobe jenom spekulovat. Jak jsem jiz psal, nejde mi ani tak o cenu ale spis o to abych tam dal neco co bude fungovat stejne dobre jako soucasny podvozek, pro me idealni kompromis komfort/zabava. Takze ted uz se rozhoduji jestli tam dat to co by se melo, tedy b4 nebo dat b6 a doufat ze se podvozek moc nepritvrdi a hlavne ze ty tlumice chvilku vydrzi a nepujdou hned srat.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Totic píše:Já klikal ze zvědavosti enem do ETK a je tam jedno OEM číslo. Tam nebyla na 6er jiná volba podvozku?
Myslel jsem právě jen origo a ne náhrady. Na 5er jsou SACHS tak vycházím, že tady taky, ale chtělo by to samozřejmě vidět na pultu.
"Zadní set nemusí být v BMW ještě taková darda.." No kdyby bylo 6500,- za pár tak to jde, ale je to asi ks co..
Ano, na e63 byla jedna jedina mozna volba podvozku, krom M6 ktere ma tlumice s EDC
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Je tady nějaký majitel B8 normální ne sport verze? Je to už moc tvrdý a nekomfortní?
Mám totiž dvě/tři možnosti podvozků:
1) komplet předek i zadek B4 která se dělá jako náhrada za OEM, dobrá cena ale mám obavy aby to nebyla až moc "žvejkačka"
2) zadní náprava B6, na předek se B6 nedělá, takže k B6 zadní B8 přední a pokud možno non sport, tam mám obavy aby to nebylo moc "tvrdý"
3) úplně něco jinýho ale nevím co protože pro 6er je toho jako šafránu, teda krom kvalitních komplet podvozků kolem 30k
Mám totiž dvě/tři možnosti podvozků:
1) komplet předek i zadek B4 která se dělá jako náhrada za OEM, dobrá cena ale mám obavy aby to nebyla až moc "žvejkačka"
2) zadní náprava B6, na předek se B6 nedělá, takže k B6 zadní B8 přední a pokud možno non sport, tam mám obavy aby to nebylo moc "tvrdý"
3) úplně něco jinýho ale nevím co protože pro 6er je toho jako šafránu, teda krom kvalitních komplet podvozků kolem 30k
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
- Joshuax
- Registrovaný
- Příspěvky: 1621
- Registrován: úte 09.08.2011 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Abych nezakladal nove tema zkusim to tady.
Mam v planu koupit Bilstein B12 set na E36 328i Cabrio.
Podle vybavy sportovni tlumice, prd vim, jestli to mam povazovat za full mtechnic podvozek, nebo je to jenom nejaka stredni cesta atp...
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/vin/decoder/ER60524/CS
Takze muj dotaz je, jaky ze ten set mam vlastne koupit
Jestli Pro kit, nebo Sportline, pripadne jestli pro klasiku, nebo Mko ? Jelikoz to neni stelovatelne, tak bych nerad pak resil, ze to na tom nesedi jak by melo.
Predpokladam, ze tohle je spravne, ale vsechno se to vybira jenom podle motoru, ne podle typu podvozku, tak si nejsem jisty
PN: E90-20-004-08-22 (46-180964)
http://www.ebay.com/itm/Bilstein-B12-Pr ... qg&vxp=mtr
Mam v planu koupit Bilstein B12 set na E36 328i Cabrio.
Podle vybavy sportovni tlumice, prd vim, jestli to mam povazovat za full mtechnic podvozek, nebo je to jenom nejaka stredni cesta atp...
https://www.etkbmw.com/bmw/CS/vin/decoder/ER60524/CS
Takze muj dotaz je, jaky ze ten set mam vlastne koupit

Predpokladam, ze tohle je spravne, ale vsechno se to vybira jenom podle motoru, ne podle typu podvozku, tak si nejsem jisty
PN: E90-20-004-08-22 (46-180964)
http://www.ebay.com/itm/Bilstein-B12-Pr ... qg&vxp=mtr
E36 328i Cabrio, E39 523i Tour, E61 530d, E66 745Li
ex E53 3.0i
ex E53 3.0i
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bilstein B4 + sport kit Eibach
Msport je jsou jenom tužší stabíky, nižší pružiny, a o něco tužší tlumiče - B12 není náhrada.
Pokud chceš měkčí odpružení, spíše koukej po B10 sadě...
Pokud chceš měkčí odpružení, spíše koukej po B10 sadě...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance