Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#1 Příspěvek od Huska »

Jelikož se chystám na výměnu setrvačníku (mám dvouhmotu již načatou).
Jedná se o trojkové bmw s motorem M62 z 540i e39 v kombinaci s manuální převodovkou z 535i e39.

zvažuji mezi seriovým dvouhmotovým nebo jít do sportovní jednohmoty (je o něco levnější). Ceny jsou obdobné cca 10-14tis. Kč. Auto mám jen jako víkendovku, ale nechci ti toho dělat závoďák, ale rozumnému vylepšení se nebráním. Díky

prosím o doporučení
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jednohmotu s vícedílnou lamelou, od R6 přes V8 dále je těžká dvouhmota kontraproduktivní.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#3 Příspěvek od Huska »

spojku mám úplně novou (němčouři dali novou sadu, ale nechali starou dvouhmotu a tak to nedala). Každopádně za toto doporučení moc děkuji .. můžeš mi poslat nějaký odkaz kde to mají a kolik stojí ?

Dále prosím o vysvětlení jak to myslíš s tím "kontraproduktivní"? u té jednohmoty mám obavu aby volnoběh byl v pořádku ... četl jsem, že ty odhlečené někdy dělají bordel, že je vysoký volnoběh.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No s tím volnoběhem mají problém pak spíše R4 :)
jen lamelu musíš mít k jednohmotě odpruženou, pokud použiješ spojku co máš, tak pevnou lamelu není dobré dávat ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#5 Příspěvek od Huska »

s tím počítám tak jak psal Francis ... nemáš nějaký odkaz kde bych na to kouknul ?
taky doporučuješ jednohmotu?
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No hlavně už víš z čeho použiješ tu odpruženou lamelu ?
No vzhledem ke kastli cabria bych v rámci zachování komfortu nechal dvouhmotu a neměl bych nějaké zásadní sportovní ambice :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#7 Příspěvek od Huska »

no to nevím .. představuji si, že bych vzal komplet i se spojkou od jednoho výrobce, ale nedaří se mi nic najít. Stávající spojku bych kombinoval pouze s dvouhmotou.
Sportovní ambice nemám, ale při srovnatelní ceně bych šel do jednohmoty.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

ona totiž odpružka o velikosti 265mm neexistuje :)
Většina lidí co to staví to neřeší a dá tam nedpružku, protože jim jsou rozjezdy tak nějak jedno ... :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Huska píše:... jak to myslíš s tím "kontraproduktivní"? u té jednohmoty mám obavu aby volnoběh byl v pořádku ... četl jsem, že ty odhlečené někdy dělají bordel, že je vysoký volnoběh.
Kontraproduktivní u R6, V8 a více válců je nepatrné zlepšení už tak minimálních vibrací velkou daní za velmi znatelné zhoršení akcelerace = zvýšení spotřeby paliva. Je to v podstatě neekologické :-)
Hmota setrvačníku nemá vliv na počet otáček volnoběhu, pravděpodobně bude starší převodovka na volnoběh lehce hlučnější, bude "cinkat" jako každá M20 v E30, ale na volnoběh se nejezdí :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jo jo převodovka pak začne s největší pravděpodobností dost rachtat ...
Není nad to dojíždět na křižovatku, převodovka jak přesýpací hodiny, výfuk řve jak kretén a to vše za doprovodu pískajících brzd :D no už se na to těším :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#11 Příspěvek od Huska »

Jestli jsem hledal správně tak by měla být lamela 240mm nikoliv 265mm. To by snad neměl být problém koupit.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

K M60/M62 v originále patří 265 mm spojka.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Dyť ta origo dvouhmota je lepší na ježdění s cabriem do provozu. Fakt aspoň převodovka vydrží v klidu.
Druhej takovej šestikvalt moc k mání nebude. :!:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Francis píše:K M60/M62 v originále patří 265 mm spojka.
je fakt, že on má 5q skříň vlastně, a ta má lamelu s hrubějším tisícihranem a 240mm, takže je tam spojka z M60B30...

Takže teoreticky lamela z E34 M5, ale i přes to bych tam nechal tu dvouhmotu a neřešil to ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#15 Příspěvek od Huska »

Francisi nemáš pravdu .. http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ch/clutch/

dnes jsem volal i do prodejny autodílů a všechny V8 e39 s manuálem měly 240mm. vzhledem k riziku rachtání převodovky půjdu do dvouhmoty
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No... všechny zase tak úplně ne...
Do poloviny roku 96 je tam 265 a novější mají 240 :)

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... tch/#pos_1
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: dvouhmotový nebo jednohmotový setrvačník?

#17 Příspěvek od Huska »

aha tak to se omlouvám ... zadal jsem do ETK r.v.99 což mám já je to již motor M62b44S2 ty starší byly S1. Zjistil jsem, že spojková sada je stejná jako 3,0d ale setrvačníky jsou jiné.

Díky všem za rady .. rozhodl jsem se pro dvouhmotu. pokud máte doporučení kde je prodávají za dobré ceny díky za doporučení (zatím jsem našel nejlépe za 14500,-)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Odpovědět