Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LSD do 130i - konkretne skusenosti?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#21 Příspěvek od pouk69 »

m1na píše:Ja to bral z UK grinspeed.co.uk, ale myslim, ze to tu distribuuje i typer.cz, ale to jsem zjistil az pozdeji ... Vyslo to na 911 GBP vcetne posty. Montaz v poho, nejhorsi bylo najit nekoho kdo to tam namontuje, moc lidem se do diferaku nechce vrtat ...

Jen pro zajimavost, takovej mustang gt350 r, ktery si namaze na chleba i uber M4 GTS ma taky torsena.
Noo zistoval som a vychadza to cez CZ eshop 915€ bez DPH vratane dopravy = not bad. Bol by to 2 way lamelac, svornost este preverujem. Isiel by som do 40% zrejme.

Ty mas od nich šnek alebo lamelovy?
m1na
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: úte 13.01.2009 01:00
Bydliště: Haná

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#22 Příspěvek od m1na »

Jak jsem psal torsen - sneka.

Nevim jestli je vhodna na denni jezdeni 2 way lamela, mam za to ze je dost agresivni a vseobecne se doporucuje 1,5 ...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#23 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Každý starší BMW ma v serii 2way lamelu... Jako nedělal bych z toho nějaký zverstvo :-) pokud to chceš na zábavu a techniku jízdy vem lamelak... Pokud to chceš na daily a winterpomocnika tak sneka...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#24 Příspěvek od pouk69 »

Edit: podla precitaneho na tuto temu a specialne o lsd pre 130i pojdem najskor do 1.5 way lamely, idealne 40%/30% alebo podobne.

Drexler je na tom takto: svornost je cca 50% na akceleraci a 75% na brzdy, bez predpeti. Nie je ten pomer trosku cudny? Ved to je viac ako 2 way (ma to vacsiu svornost na brzdy ako na plyne)?

Titan je 2 way ako lusk, 45%/45% s predpatim. Clovek co to mal na 130i sa na fore vyjadril, ze to bolo zbytocne moc a ze by uz isiel radsej do 1.5 way druhy krat.

Zatial to vypada na Mfactory lamelu 1.5 way a svornost si dam naskladat cca 40%/30%, este s nimi jednam.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#25 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ono je taky dost podstatný to zmiňované předpětí, to je to co tomu trochu určujě i tu agresivitu při náběhu...
U drexlera vyheveruješ jednu stranu a kolem volně otáčíš, zasvoří až rozepnutím kamenů - to z nějak dělá o něco hodnější lamelák.
Ve finále můžeš mít svornost 50% (4 lamely), ale seriové náběhy kamenů jako u 25% se dvěma lamelkama se stejným předpětím a nepoznáš rozdíl mezi 25 a 50, jen že vnitřní kolo při odlehčení přednese o prase více a nemusí mít vůbec agresivní nástup (lock)...
Ono těžko radit, každej od toho čeká asi něco jiného, každej ti to popíše jinak a ve finále tvůj pocit z toho může být taky jiný :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#26 Příspěvek od kosh »

A jaký typ samosvoru je v M3 E90 a M3 F80? Tam je taky lamela s nějakou elektronickou pičovinou že?
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#27 Příspěvek od pouk69 »

kosh píše:A jaký typ samosvoru je v M3 E90 a M3 F80? Tam je taky lamela s nějakou elektronickou pičovinou že?
Hej :D, malo by to byt takto: It's viscious, has a pump inside, and is torque biasing.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#28 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

“Ability is what you're capable of doing.”
m1na
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: úte 13.01.2009 01:00
Bydliště: Haná

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#29 Příspěvek od m1na »

MattyX píše:Každý starší BMW ma v serii 2way lamelu... Jako nedělal bych z toho nějaký zverstvo :-) pokud to chceš na zábavu a techniku jízdy vem lamelak... Pokud to chceš na daily a winterpomocnika tak sneka...
Njn, ale malou svornost ne? Aby tu pak nebyla zprava z cerne kroniky o prepulene 130i :-D To auto je kratky, a bude tail happy i s neagresivnim svorem :-)
pouk69
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pon 11.06.2012 00:00

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#30 Příspěvek od pouk69 »

m1na píše:
MattyX píše:Každý starší BMW ma v serii 2way lamelu... Jako nedělal bych z toho nějaký zverstvo :-) pokud to chceš na zábavu a techniku jízdy vem lamelak... Pokud to chceš na daily a winterpomocnika tak sneka...
Njn, ale malou svornost ne? Aby tu pak nebyla zprava z cerne kroniky o prepulene 130i :-D To auto je kratky, a bude tail happy i s neagresivnim svorem :-)
Ako ono je tail happy na mokre aj s otvorenym ako som vcera trosku skusal :D Len som sa bal blizkeho kontaktu so zvodidlami.

Chalan co mal namontovany lsd Titan (lamelac), 2 way 45% s preloadom od limitedslip.de pisal, ze to bolo too much, ze ked tak by isiel uz druhy raz do 1.5 way 45/menej ako 45. Vraj to este umocnovalo seriove nedotacave nastavenie auta. On s tym chodil na Nordschleife a korigoval to odklonmi, inymi stabikmi a semislickmi. To ale ja robit urcite nebudem.

No a Drexler je sice pojem a "numero uno" (aj cenou, ale to by som prekusol), ale ta svornost pri brzdeni sa mi zda dost too much.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#31 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hoši, čísla nejsou ale všechno...
Už jsem to psal, pokud budeš mít třeba drexlera se 45% , ale nemá předpětí lamelek, tak bude méně jedovatej na nástup jak 25% upravená na větší předpětí lamelek...
Pokud se kameny musí rozepnout tak ten náběh je o něco pomalejší než když jsou lamelky k sobě "předpřilepený" z části...
Už nevím jak vám to popsat :D

Jako to se těžko popisuje, každýmu vyhovuje něco jinýho a očekává od toho taky něco jiného ...
Potom je to o celkovým nastavení auta, pokud máš lepší trakci na zadní nápravě a horší na předku, tak se ti zvětší nedotáčivost, a potom je to celé o naladění podvozku, správnou volbou gum apod. ale to je nekonečnej běh, kterej už běžím 7let a nejsem pořád u konce :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
m1na
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: úte 13.01.2009 01:00
Bydliště: Haná

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#32 Příspěvek od m1na »

MattyX píše:Hoši, čísla nejsou ale všechno...
Potom je to o celkovým nastavení auta, pokud máš lepší trakci na zadní nápravě a horší na předku, tak se ti zvětší nedotáčivost, a potom je to celé o naladění podvozku, správnou volbou gum apod. ale to je nekonečnej běh, kterej už běžím 7let a nejsem pořád u konce :D
Jj, proto jsme vzal torsena, protoze pak bych laboroval s ruznyma nastavenima, takhle to je "fit and forget" a nemam k reseni nic :-), trakci to na vyjezdu zlepsilo masivne, klouzat s tim taky jde, za me to splnilo vsechno co bylo treba.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3887
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#33 Příspěvek od pavproch »

Bingo!
:twisted:

Souhlas na 100% :idea:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#34 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No a dotaz jak ne těchto novějších vozech pak řešíte soulad DSC, přibržďování kol, bezp.systemy apod. se špérou?
Natvrdo "tlačítko" pryč, nebo je funkční kompromis?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?

#35 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Úplně stejně jako na starších typech: NIJAK.
Na běžnou jízdu spolu DSC i samosvor spolupracují, na jízdu "dveřma napřed" si to vypneš, jinak by to jelo jen čistou stopu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět