Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LSD do 130i - konkretne skusenosti?
LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Caute,
chcel by som si do mojej 130i kupit samosvor (LSD). Mam o tom uz co-to precitane ako tu, tak aj na zahranicnych forach. Na vyber su napr. "šnekové" (torsen style) Quaife, Wavetrack, alebo lamelové Drexler, Kaaz. Zavadil som aj o znacku Titan differentials.
Podla informacii, ktore som nacerpal by bol asi idealny Drexler, pretoze ho pouziva aj samotne BMW, ale vraj je drahsi. Presnu cenu este neviem.
Ma niekto realne skusenosti s LSD v 130i, alebo v inych modeloch? Videl som totiz aj v CZ inzercii zopar 130i, ktore mali Quaife, tak by ma zaujimali realne skusenosti. Stoji aj torsen za nieco, alebo ist radsej do lamelaku?
Ucelovo to chcem na okresky, hillclimb, obcasne dritfy. Idealne by bolo nieco okolo defaultnej svornosti aku pouziva aj BMW, teda 25-30% pri akceleracii a 15% pri deceleracii (to plati pre lamelak). Quaife vie 0-80%, ale vraj ma menej plynuly nastup.
PS: pokial by niekto vedel zohnat v dobrej cene konkretny diff, budem rad za info.
Diky
chcel by som si do mojej 130i kupit samosvor (LSD). Mam o tom uz co-to precitane ako tu, tak aj na zahranicnych forach. Na vyber su napr. "šnekové" (torsen style) Quaife, Wavetrack, alebo lamelové Drexler, Kaaz. Zavadil som aj o znacku Titan differentials.
Podla informacii, ktore som nacerpal by bol asi idealny Drexler, pretoze ho pouziva aj samotne BMW, ale vraj je drahsi. Presnu cenu este neviem.
Ma niekto realne skusenosti s LSD v 130i, alebo v inych modeloch? Videl som totiz aj v CZ inzercii zopar 130i, ktore mali Quaife, tak by ma zaujimali realne skusenosti. Stoji aj torsen za nieco, alebo ist radsej do lamelaku?
Ucelovo to chcem na okresky, hillclimb, obcasne dritfy. Idealne by bolo nieco okolo defaultnej svornosti aku pouziva aj BMW, teda 25-30% pri akceleracii a 15% pri deceleracii (to plati pre lamelak). Quaife vie 0-80%, ale vraj ma menej plynuly nastup.
PS: pokial by niekto vedel zohnat v dobrej cene konkretny diff, budem rad za info.
Diky
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Pochopil jsi anglický text správně? Je to naopak, lamelový "svoří" stále a dochází k prokluzu vnitřního kola při odlehčení v zatáčce, naproti tomu torsen/visco svor účinkuje až po vzniku rozdílu otáček = po vzniku prokluzu, účinkuje později a postupně.pouk69 píše:... Quaife ... vraj ma menej plynuly nastup ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Ahoj, asi som sa nepresne vyjadril. Ano, lamelovy, podla toho ako je spraveny, svori stale. Quaife svori iba pod plynom a iba ked jedno z kolies strati trakciu.
"Fajnsmekri" a petrolheadi uprednostnuju lamelovy, vraj je "citatelnejsi". Aj samotne BMW pouziva v M modeloch lamelac, co moze byt dokazom, ze je "lepsi". Quaife je zas lacnejsi a je to overena zalezitost, je pomerne rozsireny.
"Fajnsmekri" a petrolheadi uprednostnuju lamelovy, vraj je "citatelnejsi". Aj samotne BMW pouziva v M modeloch lamelac, co moze byt dokazom, ze je "lepsi". Quaife je zas lacnejsi a je to overena zalezitost, je pomerne rozsireny.
Francis píše:Pochopil jsi anglický text správně? Je to naopak, lamelový "svoří" stále a dochází k prokluzu vnitřního kola při odlehčení v zatáčce, naproti tomu torsen/visco svor účinkuje až po vzniku rozdílu otáček = po vzniku prokluzu, účinkuje později a postupně.pouk69 píše:... Quaife ... vraj ma menej plynuly nastup ...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Torsen/visco jsou pro holky a pro začátečníky
My co umíme podchytit smyk už v náznaku máme raději lamelový, je s ním více zábavy 


328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Dovolím si, neb mám .... LSD x 2 a to obou základních typů....
m4Zlik vozí šneka (Quaife, vzadu bo RWD) , 3er drexlera (60% lamelu vzadu, vepředu open diff, bo je to xDrive)
je pravda, že lamela svoří asi furt, bo není nic cítit, u m4Zlika to přeci jen poznám, kdy šnek "zabere".... ale ten rozdíl je téměř na hranici rozpoznatelnosti....
šnek má výhodu, že je (prakticky) bezúdržbový (výměna woleje co 50tis km, a to ještě jenom preventivně), lamela má prý životnost max 100 tis km, pak se bude muset vyměnit (a dyž prý budu ¨"blbnout", tak i výrazně dřív)
vzhledem ke svým zkušenostem bych asi příště volil šneka i do 3er, kvůli té bezúdržbovosti a témeř nerozpoznatelnému rozdílu proti lamele
tožtak, no... hope it helps.....
m4Zlik vozí šneka (Quaife, vzadu bo RWD) , 3er drexlera (60% lamelu vzadu, vepředu open diff, bo je to xDrive)
je pravda, že lamela svoří asi furt, bo není nic cítit, u m4Zlika to přeci jen poznám, kdy šnek "zabere".... ale ten rozdíl je téměř na hranici rozpoznatelnosti....
šnek má výhodu, že je (prakticky) bezúdržbový (výměna woleje co 50tis km, a to ještě jenom preventivně), lamela má prý životnost max 100 tis km, pak se bude muset vyměnit (a dyž prý budu ¨"blbnout", tak i výrazně dřív)
vzhledem ke svým zkušenostem bych asi příště volil šneka i do 3er, kvůli té bezúdržbovosti a témeř nerozpoznatelnému rozdílu proti lamele
tožtak, no... hope it helps.....
Naposledy upravil(a) pavproch dne čtv 10.11.2016 11:41, celkem upraveno 1 x.
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Ano presne tak som to myslel - na zaklade mnou zistenych infoFrancis píše:Torsen/visco jsou pro holky a pro začátečníkyMy co umíme podchytit smyk už v náznaku máme raději lamelový, je s ním více zábavy

Ja osobne sa povazujem v tomto za zaciatocnika. Popravde s LSD som este nejazdil. Prave preto sa aj pytam - nerad by som ale investoval do niecoho, co nebude uplne "ono". Obzvlast pokial LSD bude cenovo zodpovedat 10-20% hodnoty celeho auta.
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Dakujem pani za skusenosti a nazory.
V tejto suvislosti ma este napadlo - kedze napr. do M modelov (pokukujem aj po nejakej M3 e46 alebo e92) sa davali lamelove a vieme ako sa s takym autom zvykne jazdit - je tam pravdepodobnost, ze tie lamely uz budu zoslahane/opotrebovane. Toto sa potom riesi ich vymenou? Otazkou je, ci to niekto z majitelov robi
Lebo realita potom moze byt taka, ze z povodnych 30% uz moze mat ako opotrebovany svornost len 5%, alebo aj ziadnu, hej?
V tejto suvislosti ma este napadlo - kedze napr. do M modelov (pokukujem aj po nejakej M3 e46 alebo e92) sa davali lamelove a vieme ako sa s takym autom zvykne jazdit - je tam pravdepodobnost, ze tie lamely uz budu zoslahane/opotrebovane. Toto sa potom riesi ich vymenou? Otazkou je, ci to niekto z majitelov robi

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Ono nemusí trpět jen samotné lamelky, ty se opotřebují pouze více, až když je velký rozdíl otáček mezi koly - což je nejhorší takovej ten burnout z místa apod. tak to si špéra zachroupá 
Po těch 100tis pokud člověk pociťuje ztrátu svornosti, tak se to rozhodí zkontroluješ předpětí lamelek , samotné lamelky mohou být dobré.
Při zanedbané udržbě - pravidelná výměna oleje, se potom projevují další neduhy, jako že osičky na planetovém soukolí vymačkají dolíčky do kamenu a potom se špéra nechce rozepnout, nebo teplem se zkroutí samotné kameny a lamelky pak nechodí rovnoměrně po celé ploše kamenů a protikusů.
Teplota oleje při trochu větší nakládačce je bez problému 130-150"C takže je dobré to měnit každý rok, při extrémnímu nasazení 2x do roka. Na závodech se mění po pár motohodinách ostejch
Ale lamelák je lamelák o tom prostě žádná
pokud to chceš jako pomocníka na "daily use" tak klidně skoč do quaife, ale pokud to chceš kvůli požitku a chceš se naučit auto dobře vodit plynem (nemyslím teď drift) tak budeš potřebovat lamelák 
Pokud si vezmeš drexlera, tak má výhodu, že při objednání se dá udělat i indivudální poměr rozepnutí pod plynem a pod brzdou , případně na kamenech jsou pak dvě varianty těchto úhlů ...
a navíc je to 4 lamelák


Po těch 100tis pokud člověk pociťuje ztrátu svornosti, tak se to rozhodí zkontroluješ předpětí lamelek , samotné lamelky mohou být dobré.
Při zanedbané udržbě - pravidelná výměna oleje, se potom projevují další neduhy, jako že osičky na planetovém soukolí vymačkají dolíčky do kamenu a potom se špéra nechce rozepnout, nebo teplem se zkroutí samotné kameny a lamelky pak nechodí rovnoměrně po celé ploše kamenů a protikusů.
Teplota oleje při trochu větší nakládačce je bez problému 130-150"C takže je dobré to měnit každý rok, při extrémnímu nasazení 2x do roka. Na závodech se mění po pár motohodinách ostejch

Ale lamelák je lamelák o tom prostě žádná


Pokud si vezmeš drexlera, tak má výhodu, že při objednání se dá udělat i indivudální poměr rozepnutí pod plynem a pod brzdou , případně na kamenech jsou pak dvě varianty těchto úhlů ...
a navíc je to 4 lamelák


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
jo eště jedna věc: cena
quaife sem bral skrz MK-racing Velké Karlovice, drechslera skrz MirageMotorsport a ta lamela vyšla o dost dráž.... už se napamatuju přesně (musel bych to hledat, což se mi nechce) ale vycházelo to (vč. montáže) , myslím, cca 45 quaife a asi 60 drechler
quaife sem bral skrz MK-racing Velké Karlovice, drechslera skrz MirageMotorsport a ta lamela vyšla o dost dráž.... už se napamatuju přesně (musel bych to hledat, což se mi nechce) ale vycházelo to (vč. montáže) , myslím, cca 45 quaife a asi 60 drechler
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Jo cena tam je vyšší, to co píšeš by cca odpovídalo 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
I obyčejný open dif má určitou "svornost", která je daná odporem v satelitech/jejich osách, jinak svornost zdravého lamelového difu 25-35% je naprosto dostatečná a při rozumném používání je interval do repase lamel/povrchů klidně 150tis km. Při retard stylu jdou spálit během několika hodin.
Torsen bych bral pouze při poloviční ceně nebo pokud mi šlo jen o to vyjet na chalupu v zimě.
Torsen bych bral pouze při poloviční ceně nebo pokud mi šlo jen o to vyjet na chalupu v zimě.
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Nesouhlasim s tim ze je torsen jen nejaky polovicaty reseni. Nechal jsem ho dat do Z4 a to auto to promenilo o 100%. I pres 255 zadni gumy jsme mel docela problem prenest vykon na cestu. Ted to konecne funguje tak jak si predstavuji. Jestli jezdis zavody a mas potrebu svor prenastavovat pak ber lamelu jinak na jezdeni po silnici bohate staci torsen.
I nejake to sklouznuti s tim jde http://www.youtube.com/watch?v=wMkORJtYxBo
I nejake to sklouznuti s tim jde http://www.youtube.com/watch?v=wMkORJtYxBo

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
naprostý souhlas, autí s LSD je úplně vo něčem jiným než bez něj ... a je úplně jedno esli lamela nebo šnek...
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Dakujem za nazory pani. Mam uz nejake ponuky, vyzera to cca takto:
Quaife 1050 €, odber z CR
Titan (je to lamelac, kvazi kopirka Drexlera) 1350 €, odber z DE
Drexler 1600 €, odber z CR
(ceny bez DPH, bral by som na firmu, takze tolkoto by som platil, nie je v tom montaz)
U Titana mi chlapik odporucal 45% svornost, vraj tolko maju aj AMG C63 standardne. Nie je to uz na street driving trosku vela? Povodne som rozmyslal o 25-30%.
Toho Titana mal aj chalanisko, na ktoreho som natrafil na YT: https://www.youtube.com/watch?v=QPktnEN-vXc, skusim sa ho spytat aku s tym mal dlhodobu skusenost.
Quiafe ma dost dobru cenu, ale taha ma to k tym lamelakom. Co poradite?
diky
Quaife 1050 €, odber z CR
Titan (je to lamelac, kvazi kopirka Drexlera) 1350 €, odber z DE
Drexler 1600 €, odber z CR
(ceny bez DPH, bral by som na firmu, takze tolkoto by som platil, nie je v tom montaz)
U Titana mi chlapik odporucal 45% svornost, vraj tolko maju aj AMG C63 standardne. Nie je to uz na street driving trosku vela? Povodne som rozmyslal o 25-30%.
Toho Titana mal aj chalanisko, na ktoreho som natrafil na YT: https://www.youtube.com/watch?v=QPktnEN-vXc, skusim sa ho spytat aku s tym mal dlhodobu skusenost.
Quiafe ma dost dobru cenu, ale taha ma to k tym lamelakom. Co poradite?
diky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
lamely!



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
A zda sa vam ta svornost ok aj na bezne jazdenie?
Lebo aj u Drexlera mi ponukaju 2 moznosti:
"... doporučuji svornost 50°/40°.
Volitelně se dá přestavit na 45°/30° (samosvor Drexler dodáme s dvěma variantami setupu)."
Aby to nebolo "moc"
.
dik
Lebo aj u Drexlera mi ponukaju 2 moznosti:
"... doporučuji svornost 50°/40°.
Volitelně se dá přestavit na 45°/30° (samosvor Drexler dodáme s dvěma variantami setupu)."
Aby to nebolo "moc"

dik
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Ja mam v aute mfactory, ceny mi prijdou lepsi nez co uvadis, maji na vyber jak torsena tak i lamelu [Nastavi ti kolik potrebujes] (oni mi poradili torsena i kdyz je lamela drazsi, pry je lamela vhodna spis do zavodaku). Ale rozhodne to tam dej, autu to strasne moc pomuze.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3887
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Tak. Je v podstatě jedno, jaké LSD tam dáš, hlavně že ho tam dáš.... jak píšu výše, šnek je zřejmě méně náročný na údržbu, pokud najedeš hafo km....
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Dik za tip, kde si to kupoval pls? Ja som nasiel zatial toto: http://www.jedetoshop.cz/index.php?id_p ... &id_lang=2m1na píše:Ja mam v aute mfactory, ceny mi prijdou lepsi nez co uvadis, maji na vyber jak torsena tak i lamelu [Nastavi ti kolik potrebujes] (oni mi poradili torsena i kdyz je lamela drazsi, pry je lamela vhodna spis do zavodaku). Ale rozhodne to tam dej, autu to strasne moc pomuze.
To je nejakych 1100 €, not bad.
Re: LSD do 130i - konkretne skusenosti?
Ja to bral z UK grinspeed.co.uk, ale myslim, ze to tu distribuuje i typer.cz, ale to jsem zjistil az pozdeji ... Vyslo to na 911 GBP vcetne posty. Montaz v poho, nejhorsi bylo najit nekoho kdo to tam namontuje, moc lidem se do diferaku nechce vrtat ...
Jen pro zajimavost, takovej mustang gt350 r, ktery si namaze na chleba i uber M4 GTS ma taky torsena.
Jen pro zajimavost, takovej mustang gt350 r, ktery si namaze na chleba i uber M4 GTS ma taky torsena.