Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e65 - klapka vyfuku

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

e65 - klapka vyfuku

#1 Příspěvek od WizarDEAD »

Hele muze mi pls nekdo rict jak ta klapka funguje? A tim nemyslim kdy otvira, to se tu resilo mockrat, ale na jakym principu funguje?

K ty ovladaci bance vede hadice, takze predpokladam ze je to na tlaku nejakyho vzduchu? Je tam nekde nejakej kompresorek motorek, nebo je to vyvedene dopredu a je to proste podle tlaku ve vyfukovym potrubi?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

Re: e65 - klapka výfuku

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

:P Hele - klidně se ptej, ale někdy je třeba to WDS pročíst, alepoň pro svoje auto. Za víkend to nestihneš, ale při čekání na termín operace kyčelního kloubu v ČR stihneš pročíst i tři vývojové řady. :!:

Jak to funguje?
- od sání motoru je podtlak veden děsně dlouhou vakuovou (vyztuženou) hadičkou až do levé kapsy kufru http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 1_0223.png
- za podtlakové ovládání té klapky ve výfuku je odpovědná ŘJ motoru A6000, která pro aktivaci elektromagnetického ventilu Y198 (viz obrázek výše) přes svůj kontakt 18 konektoru X6004 uzemní pin 1 konektoru X13373 toho elektroventilu, (+) je na pin 2 konektoru X13373 toho elektroventilu přiveden trvale z pinu 13 konektoru X6011 a je chráněno pojistkou F009 (10A) bloku pojistek A6009, tzv. Integriertes Versorgungsmodul viz schéma zapojení ve WDS http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 15573.svgz
- základní poloha klapky při motoru v klidu je otevřeno - to zabezpečuje pružina,
- zavření klapky provede podtlak, který pustí ten elektroventil Y198,
- její zpětné otevření za chodu motoru provede ta pružina, ale předtím musí ventil Y198 uzavřít přívod toho vakua a další elektroventil Y0198 musí pustit atmosférický vzduch pod tu membránu - vydrenážuje (=zruší) to vakuum viz popis funkce ve WDS http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... _NGAGK.htm
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - klapka vyfuku

#3 Příspěvek od Matt_CZE »

Ty krávo, složitěji už to udělat nešlo. Ještě to mohlo běžet na linuxu přes Wi-Fi.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: e65 - klapka vyfuku

#4 Příspěvek od Misanek »

:lol: Náhodou ve své podstatě je to jednoduchý princip - jeden el.mag. ventil a hotovo ;)
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - klapka vyfuku

#5 Příspěvek od Matt_CZE »

Neneneneneeeeee nademnou to je rozepsáno úplně jinak - od někde to vede někam, kde je rozvadeč spojitosti, který ovládá jednotka všeho, co v tom autě není, ve spolupráci s virtualizovaným serverem napojeným na školu čar a kouzel v Bradavicich. :roll:

Aspoň to sem z toho pochopil.
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín
Klubové ID: 3927

Re: e65 - klapka vyfuku

#6 Příspěvek od kawaman »

Já myslím, že je to vcelku jednoduché, odvezu to Jaraxovi a on už si s tím poradí, je to chlapec šikovná :-)
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: e65 - klapka vyfuku

#7 Příspěvek od Jaris330D »

Si můžeš vyzkoušet, jestli tam máš ten podtlak. Odpoj hadičku u klapky výfuku a poznáš jestli to saje nebo ne. Abys vyloučil buď mechanickou vadu klapky nebo podtlaku.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 1703

Re: e65 - klapka vyfuku

#8 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

u těch našich pekáčů je většinou ta klapka zatuhlá, že se s ní nedá otáčet a zavírat nebo otevírat...

jenže samotná trubka s tou klapkou se neprodává...a kupovat celou koncovku za nesmysl je asi blbost ;)
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Matt_CZE
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: ned 03.07.2016 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - klapka vyfuku

#9 Příspěvek od Matt_CZE »

A řešením je ....?
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: e65 - klapka vyfuku

#10 Příspěvek od Jaris330D »

Mně se rozhýbat povedla, ale v zavřené poloze se zasekne. Jako by se tam šprajcla. Až bude víc času, tak zas budu laborovat. Pak vezmu kladivo a tím se prý vyřeší vše :D
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

Re: e65 - klapka vyfuku

#11 Příspěvek od WizarDEAD »

Diky starML za vycerpavajici popis :)

Podle toho se da ve shrnuti rict, ze kdyz odpojite hadicku podtlaku tak je klapka otevrena a musi jit rukou zavrit a zase se sama pruzinou otevrit.

To, ze jsou to nase klapky zatuhle jsem vedel, ale nevedel jsem jak moc jsou zatuhle.. ta moje se treba hyba, ale jde to piča pes tak těžko, že s ní nikdy zadnej podtlak hnout nemuze..
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: e65 - klapka vyfuku

#12 Příspěvek od Jaris330D »

Tak to pořádně prostříkej WDčkem a pořád s tím hýbej a ona se podá. Myslím tím ty osičky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - klapka vyfuku

#13 Příspěvek od JaraX »

rád bych upřesnil že u předfacu a pofacu není stejná klapka,
předface má klapku standartně otevřenou, poface uzavřenou.
tudíž klapka u facu funguje naopak jak u poface.

další věc - podtlak do klapky nejde ze sání, ale z vakuové pumpy zepředu motoru, špatná hadička ke klapce = auto hůř brzdí.

většina klapek jde rozhýbat (Wdčko a chvilka práce)
složitější případy řešíme demontáží vyfuku a rozhýbáním
ty nejhorší (asi 3 pacienti zatím) jsme řešili navařením jiné klapky z vraku.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou
Klubové ID: 1703

Re: e65 - klapka vyfuku

#14 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

a když nahradíš vadnou klapku za fungující...dá se říct, že se něco radikálně zlepší ? třeba spadně spotřeba...zlepší se výkon v nižších otáčkách apod ?
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: e65 - klapka vyfuku

#15 Příspěvek od Jaris330D »

JaraX píše:rád bych upřesnil že u předfacu a pofacu není stejná klapka,
předface má klapku standartně otevřenou, poface uzavřenou.
tudíž klapka u facu funguje naopak jak u poface.

další věc - podtlak do klapky nejde ze sání, ale z vakuové pumpy zepředu motoru, špatná hadička ke klapce = auto hůř brzdí.

většina klapek jde rozhýbat (Wdčko a chvilka práce)
složitější případy řešíme demontáží vyfuku a rozhýbáním
ty nejhorší (asi 3 pacienti zatím) jsme řešili navařením jiné klapky z vraku.
Není to náhodou naopak, že u předface je po nastartování a zahřátém motoru klapka standardně uzavřena. Zkoušel jsem jezdit i s otevřenou klapkou a vadilo mně, jak to bylo moc hlučné a moc to nekámošilo s jednotkou motoru. Vypadával mně jeden válec. Dělo se to jen při prudkém zrychlení. Po vrácení na standard, tedy zavření klapky, vše zase bez chyb. Takže zatím neřeším a jezdím :).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 - klapka vyfuku

#16 Příspěvek od JaraX »

předface s vyplým motorem má klapku otevřenou, zavře se po startu,
poface naopak.

vlastnemec ma na svoji 745i vyfuk ze 750i a bylo trošku složity to zapojit :)

při testech na brzdě jsme naměřili že nefukční stále zavřená klapka bere u 745i ve vysokých otáčkách 10kW,
naopak stále otevřená klapka hodí klidně litr na spotřebě.

my právě upravujeme ten tlumič kde je klapka a děláme i vypínač takže to má pak 3 režimy, stále ON, stále OFF, AUTO řízeno DME
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

Re: e65 - klapka vyfuku

#17 Příspěvek od WizarDEAD »

No na moji 750 je ta klapka porad otevrena (protoze je zatuhla), ale kdyz ji rukou zavru, tak se po nastartovani horko tezko s vypetim vsech sil zase otevre.

Otazka teda je, jestli i u poface to ma fungovat tak jak pise starML - jestli ta klapka ma jit tak lehce, aby se sama od sebe pruzinou zavirala?
Odpovědět