Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e65 - klapka vyfuku
e65 - klapka vyfuku
Hele muze mi pls nekdo rict jak ta klapka funguje? A tim nemyslim kdy otvira, to se tu resilo mockrat, ale na jakym principu funguje?
K ty ovladaci bance vede hadice, takze predpokladam ze je to na tlaku nejakyho vzduchu? Je tam nekde nejakej kompresorek motorek, nebo je to vyvedene dopredu a je to proste podle tlaku ve vyfukovym potrubi?
K ty ovladaci bance vede hadice, takze predpokladam ze je to na tlaku nejakyho vzduchu? Je tam nekde nejakej kompresorek motorek, nebo je to vyvedene dopredu a je to proste podle tlaku ve vyfukovym potrubi?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Re: e65 - klapka výfuku


Jak to funguje?
- od sání motoru je podtlak veden děsně dlouhou vakuovou (vyztuženou) hadičkou až do levé kapsy kufru http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 1_0223.png
- za podtlakové ovládání té klapky ve výfuku je odpovědná ŘJ motoru A6000, která pro aktivaci elektromagnetického ventilu Y198 (viz obrázek výše) přes svůj kontakt 18 konektoru X6004 uzemní pin 1 konektoru X13373 toho elektroventilu, (+) je na pin 2 konektoru X13373 toho elektroventilu přiveden trvale z pinu 13 konektoru X6011 a je chráněno pojistkou F009 (10A) bloku pojistek A6009, tzv. Integriertes Versorgungsmodul viz schéma zapojení ve WDS http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 15573.svgz
- základní poloha klapky při motoru v klidu je otevřeno - to zabezpečuje pružina,
- zavření klapky provede podtlak, který pustí ten elektroventil Y198,
- její zpětné otevření za chodu motoru provede ta pružina, ale předtím musí ventil Y198 uzavřít přívod toho vakua a další elektroventil Y0198 musí pustit atmosférický vzduch pod tu membránu - vydrenážuje (=zruší) to vakuum viz popis funkce ve WDS http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... _NGAGK.htm
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - klapka vyfuku
Ty krávo, složitěji už to udělat nešlo. Ještě to mohlo běžet na linuxu přes Wi-Fi.
Re: e65 - klapka vyfuku


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - klapka vyfuku
Neneneneneeeeee nademnou to je rozepsáno úplně jinak - od někde to vede někam, kde je rozvadeč spojitosti, který ovládá jednotka všeho, co v tom autě není, ve spolupráci s virtualizovaným serverem napojeným na školu čar a kouzel v Bradavicich.
Aspoň to sem z toho pochopil.

Aspoň to sem z toho pochopil.
- kawaman
- Registrovaný
- Příspěvky: 1146
- Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
- Bydliště: Český Těšín
- Klubové ID: 3927
Re: e65 - klapka vyfuku
Já myslím, že je to vcelku jednoduché, odvezu to Jaraxovi a on už si s tím poradí, je to chlapec šikovná 

Re: e65 - klapka vyfuku
Si můžeš vyzkoušet, jestli tam máš ten podtlak. Odpoj hadičku u klapky výfuku a poznáš jestli to saje nebo ne. Abys vyloučil buď mechanickou vadu klapky nebo podtlaku.
-
fishmaker
- Moderátor
- Příspěvky: 3327
- Registrován: sob 15.07.2006 00:00
- Bydliště: kousek za Prahou
- Klubové ID: 1703
Re: e65 - klapka vyfuku
u těch našich pekáčů je většinou ta klapka zatuhlá, že se s ní nedá otáčet a zavírat nebo otevírat...
jenže samotná trubka s tou klapkou se neprodává...a kupovat celou koncovku za nesmysl je asi blbost
jenže samotná trubka s tou klapkou se neprodává...a kupovat celou koncovku za nesmysl je asi blbost

First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 485
- Registrován: ned 03.07.2016 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - klapka vyfuku
A řešením je ....?
Re: e65 - klapka vyfuku
Mně se rozhýbat povedla, ale v zavřené poloze se zasekne. Jako by se tam šprajcla. Až bude víc času, tak zas budu laborovat. Pak vezmu kladivo a tím se prý vyřeší vše 

Re: e65 - klapka vyfuku
Diky starML za vycerpavajici popis 
Podle toho se da ve shrnuti rict, ze kdyz odpojite hadicku podtlaku tak je klapka otevrena a musi jit rukou zavrit a zase se sama pruzinou otevrit.
To, ze jsou to nase klapky zatuhle jsem vedel, ale nevedel jsem jak moc jsou zatuhle.. ta moje se treba hyba, ale jde to piča pes tak těžko, že s ní nikdy zadnej podtlak hnout nemuze..

Podle toho se da ve shrnuti rict, ze kdyz odpojite hadicku podtlaku tak je klapka otevrena a musi jit rukou zavrit a zase se sama pruzinou otevrit.
To, ze jsou to nase klapky zatuhle jsem vedel, ale nevedel jsem jak moc jsou zatuhle.. ta moje se treba hyba, ale jde to piča pes tak těžko, že s ní nikdy zadnej podtlak hnout nemuze..
Re: e65 - klapka vyfuku
Tak to pořádně prostříkej WDčkem a pořád s tím hýbej a ona se podá. Myslím tím ty osičky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - klapka vyfuku
rád bych upřesnil že u předfacu a pofacu není stejná klapka,
předface má klapku standartně otevřenou, poface uzavřenou.
tudíž klapka u facu funguje naopak jak u poface.
další věc - podtlak do klapky nejde ze sání, ale z vakuové pumpy zepředu motoru, špatná hadička ke klapce = auto hůř brzdí.
většina klapek jde rozhýbat (Wdčko a chvilka práce)
složitější případy řešíme demontáží vyfuku a rozhýbáním
ty nejhorší (asi 3 pacienti zatím) jsme řešili navařením jiné klapky z vraku.
předface má klapku standartně otevřenou, poface uzavřenou.
tudíž klapka u facu funguje naopak jak u poface.
další věc - podtlak do klapky nejde ze sání, ale z vakuové pumpy zepředu motoru, špatná hadička ke klapce = auto hůř brzdí.
většina klapek jde rozhýbat (Wdčko a chvilka práce)
složitější případy řešíme demontáží vyfuku a rozhýbáním
ty nejhorší (asi 3 pacienti zatím) jsme řešili navařením jiné klapky z vraku.
-
fishmaker
- Moderátor
- Příspěvky: 3327
- Registrován: sob 15.07.2006 00:00
- Bydliště: kousek za Prahou
- Klubové ID: 1703
Re: e65 - klapka vyfuku
a když nahradíš vadnou klapku za fungující...dá se říct, že se něco radikálně zlepší ? třeba spadně spotřeba...zlepší se výkon v nižších otáčkách apod ?
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Re: e65 - klapka vyfuku
Není to náhodou naopak, že u předface je po nastartování a zahřátém motoru klapka standardně uzavřena. Zkoušel jsem jezdit i s otevřenou klapkou a vadilo mně, jak to bylo moc hlučné a moc to nekámošilo s jednotkou motoru. Vypadával mně jeden válec. Dělo se to jen při prudkém zrychlení. Po vrácení na standard, tedy zavření klapky, vše zase bez chyb. Takže zatím neřeším a jezdímJaraX píše:rád bych upřesnil že u předfacu a pofacu není stejná klapka,
předface má klapku standartně otevřenou, poface uzavřenou.
tudíž klapka u facu funguje naopak jak u poface.
další věc - podtlak do klapky nejde ze sání, ale z vakuové pumpy zepředu motoru, špatná hadička ke klapce = auto hůř brzdí.
většina klapek jde rozhýbat (Wdčko a chvilka práce)
složitější případy řešíme demontáží vyfuku a rozhýbáním
ty nejhorší (asi 3 pacienti zatím) jsme řešili navařením jiné klapky z vraku.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: e65 - klapka vyfuku
předface s vyplým motorem má klapku otevřenou, zavře se po startu,
poface naopak.
vlastnemec ma na svoji 745i vyfuk ze 750i a bylo trošku složity to zapojit
při testech na brzdě jsme naměřili že nefukční stále zavřená klapka bere u 745i ve vysokých otáčkách 10kW,
naopak stále otevřená klapka hodí klidně litr na spotřebě.
my právě upravujeme ten tlumič kde je klapka a děláme i vypínač takže to má pak 3 režimy, stále ON, stále OFF, AUTO řízeno DME
poface naopak.
vlastnemec ma na svoji 745i vyfuk ze 750i a bylo trošku složity to zapojit

při testech na brzdě jsme naměřili že nefukční stále zavřená klapka bere u 745i ve vysokých otáčkách 10kW,
naopak stále otevřená klapka hodí klidně litr na spotřebě.
my právě upravujeme ten tlumič kde je klapka a děláme i vypínač takže to má pak 3 režimy, stále ON, stále OFF, AUTO řízeno DME
Re: e65 - klapka vyfuku
No na moji 750 je ta klapka porad otevrena (protoze je zatuhla), ale kdyz ji rukou zavru, tak se po nastartovani horko tezko s vypetim vsech sil zase otevre.
Otazka teda je, jestli i u poface to ma fungovat tak jak pise starML - jestli ta klapka ma jit tak lehce, aby se sama od sebe pruzinou zavirala?
Otazka teda je, jestli i u poface to ma fungovat tak jak pise starML - jestli ta klapka ma jit tak lehce, aby se sama od sebe pruzinou zavirala?