Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

motor e36 m3

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od PetrM »

Ahoj, vím že tady není inzerce ale když se tu řeší ty M-powery...nevíte někdo o spodku motoru s50b30? Blok s klikou a písty nebo komplet i s hlavou?
honzibmw
Registrovaný
Příspěvky: 695
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: mlada boleslav
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od honzibmw »

PetrM píše:Ahoj, vím že tady není inzerce ale když se tu řeší ty M-powery...nevíte někdo o spodku motoru s50b30? Blok s klikou a písty nebo komplet i s hlavou?
na slovenskem bazosi byla na prodej
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Měl bych případně tu kovanou klikovku a ojky s pístama z M54B30 k mání, pokud je to aplicable (?)
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od LiborM »

Totic píše:Měl bych případně tu kovanou klikovku a ojky s pístama z M54B30 k mání, pokud je to aplicable (?)
To je ale úplně jiné....
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Teď se dívám zpětně do ETK poukazuje to podobnost jen s S52 U.S. klikenzie ;) Tak to sorra. http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1210007262
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jenže zrovna ta nemá s EU motory nic společného, protože má úplně jiný zdvih :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#7 Příspěvek od PetrM »

Tak koukám že v tuhle chvíli je to nesehnatelný takže se bude muset opravovat původní...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

3,0 klika se zdvihem 86mm se hledá dost blbě ... u 3,2 je to o krapet jednoduší, už jen díky tomu, že se dá použít z e46 :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#9 Příspěvek od PetrM »

No mě jde o kompletní spodek, utrhl se ventil a všechno vymlátil...ale mělo by to být opravitelný...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#10 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Něco se objevilo u Hatašů, ale inkriminované díly moc nevidím: http://auto.bazos.cz/inzerat/60329564/B ... motoru.php
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Totic píše:Něco se objevilo u Hatašů, ale inkriminované díly moc nevidím: http://auto.bazos.cz/inzerat/60329564/B ... motoru.php
Tenhle inzerát už aktualizuje tak rok a něco :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#12 Příspěvek od PetrM »

vím, už jsme od něj kupovali jednotku, do původní natekla voda...A hlavu už nemá.
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#13 Příspěvek od PetrM »

Tak abych to tu oživil...majitel má motor někde u motoráře, spodek je opravený a čeká se až se sežene hlava...Takže jsem se konečně v mezičase pustil do toho svého stejného motoru, který sice jezdí ale má už horší tlaky. Ještě nemám ani sundanou hlavu ale chci se předem zeptat, máte nějaký doporučení kde a jaký koupit kroužky a šály? Zatím to vypadá že šály origo a kroužky z szakal metalu značky NPREurope ale rád si nechám poradit...
Uživatelský avatar
LiborM
Registrovaný
Příspěvky: 1350
Registrován: stř 27.01.2010 01:00
Bydliště: Brno-venkov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od LiborM »

Šálky určitě origo,ale ten motorář musí vědět co dělá, jsou tam dvě těsnosti na ojnice na origo brus a asi 8 těsností na hlavní šálky, musí to být dobře udělané. Když se splete, bude ojnice z bloku ven.
Origo kroužky stojí cca 2500kč na jeden píst, takže drahý, proto bych přemýšlel o tom, jestli neudělat výbrus válců a nekoupit sadu lehčích sportovních pístů cca okolo 20-25tis a bude to vyřešený. Ona výměna samotných kroužků to taky nemusí vyřešit.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Co jsem kdy takhle hledal díly pro BMW benzin šestivály, povětšinou je OEM dodavatel šálků Kolbenschmidt a kruhy Mahle. Pořád se to leckde prodává.
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

#16 Příspěvek od PetrM »

no já doufám že k motoráři ten motor nemusí, ty šály budu měnit preventivně takže doufám že klika bude ok a šály objednám podle origo čísla zas ty samý. Stejně tak doufám že nic nebude válcům ani pístům, že bude stačit překroužkovat a udělat hlavu. Jak jsem psal, ještě to není rozdělaný takže nevím co mě tam čeká, jen dopředu zjištuju informace...

Ono ty motorový díly krom originálu nikdo moc v nabídce nemá na tenhle motor.
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

Re: motor e36 m3

#17 Příspěvek od PetrM »

Nevíte jaký je rozdíl v ojničních šálách na origo rozměr? Ty co jsem vyndal se podle jejich čísla už nevyrábějí a v katalogu jsou dvě možnosti ale nikde jsem nedohledal rozdíly, akorát označení červená a modrá...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: motor e36 m3

#18 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Rozdíl v nich je v jejich rozměru, liší se o pár tisícovek vůlí, když potřebuješ doladit vůli pro jetou klikovku.
Kup si od každé barvy dva kusy zatím jenom, změř si důkladně klikovku (ojniční čepy do kříže) do jnice si vlož nová ložiska - dotáhni na moment, dutinkoměrem změř přesnou vůli po dotažení. Pokud nebudeš mít šišaté čepy tak si dopočitáš vůli. Mělo by to být zhruba 0,025-0,030 na ojnicích . Pak záleží jak vychází hlavní - měli by být o krapet těsnější než ojniční aby se k ojničkám dostal dobrý mazací tlak - zhruba těch 0,025mm.

Takový by měl být nějak postup pro zvolení jednotlivých barev ... Každý svého motoru ao jnic strůjce, pokud hodláš jít jinou cestou, držíme palce! :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
PetrM
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 30.12.2012 01:00

Re: motor e36 m3

#19 Příspěvek od PetrM »

To že to bude o vůlích jsem si i tak nějak myslel ale neni mi jasný, proč se nedají koupit ty moje původní označené jako žluté ale místo nich jen červené a modré a nikde jsem nedohledal právě ty jejich rozměry. Čekal jsem že za ty původní musí být náhrada stejného rozměru...člověk aby se furt něco učil :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: motor e36 m3

#20 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Dříve jich bylo dostupných více, zhruba jako na hlavní uložení... časy se mění a auta stárnou :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět