Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
motor e36 m3
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Teď se dívám zpětně do ETK poukazuje to podobnost jen s S52 U.S. klikenzie
Tak to sorra. http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id ... 1210007262

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Něco se objevilo u Hatašů, ale inkriminované díly moc nevidím: http://auto.bazos.cz/inzerat/60329564/B ... motoru.php
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tenhle inzerát už aktualizuje tak rok a něcoTotic píše:Něco se objevilo u Hatašů, ale inkriminované díly moc nevidím: http://auto.bazos.cz/inzerat/60329564/B ... motoru.php

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Tak abych to tu oživil...majitel má motor někde u motoráře, spodek je opravený a čeká se až se sežene hlava...Takže jsem se konečně v mezičase pustil do toho svého stejného motoru, který sice jezdí ale má už horší tlaky. Ještě nemám ani sundanou hlavu ale chci se předem zeptat, máte nějaký doporučení kde a jaký koupit kroužky a šály? Zatím to vypadá že šály origo a kroužky z szakal metalu značky NPREurope ale rád si nechám poradit...
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Šálky určitě origo,ale ten motorář musí vědět co dělá, jsou tam dvě těsnosti na ojnice na origo brus a asi 8 těsností na hlavní šálky, musí to být dobře udělané. Když se splete, bude ojnice z bloku ven.
Origo kroužky stojí cca 2500kč na jeden píst, takže drahý, proto bych přemýšlel o tom, jestli neudělat výbrus válců a nekoupit sadu lehčích sportovních pístů cca okolo 20-25tis a bude to vyřešený. Ona výměna samotných kroužků to taky nemusí vyřešit.
Origo kroužky stojí cca 2500kč na jeden píst, takže drahý, proto bych přemýšlel o tom, jestli neudělat výbrus válců a nekoupit sadu lehčích sportovních pístů cca okolo 20-25tis a bude to vyřešený. Ona výměna samotných kroužků to taky nemusí vyřešit.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
no já doufám že k motoráři ten motor nemusí, ty šály budu měnit preventivně takže doufám že klika bude ok a šály objednám podle origo čísla zas ty samý. Stejně tak doufám že nic nebude válcům ani pístům, že bude stačit překroužkovat a udělat hlavu. Jak jsem psal, ještě to není rozdělaný takže nevím co mě tam čeká, jen dopředu zjištuju informace...
Ono ty motorový díly krom originálu nikdo moc v nabídce nemá na tenhle motor.
Ono ty motorový díly krom originálu nikdo moc v nabídce nemá na tenhle motor.
Re: motor e36 m3
Nevíte jaký je rozdíl v ojničních šálách na origo rozměr? Ty co jsem vyndal se podle jejich čísla už nevyrábějí a v katalogu jsou dvě možnosti ale nikde jsem nedohledal rozdíly, akorát označení červená a modrá...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor e36 m3
Rozdíl v nich je v jejich rozměru, liší se o pár tisícovek vůlí, když potřebuješ doladit vůli pro jetou klikovku.
Kup si od každé barvy dva kusy zatím jenom, změř si důkladně klikovku (ojniční čepy do kříže) do jnice si vlož nová ložiska - dotáhni na moment, dutinkoměrem změř přesnou vůli po dotažení. Pokud nebudeš mít šišaté čepy tak si dopočitáš vůli. Mělo by to být zhruba 0,025-0,030 na ojnicích . Pak záleží jak vychází hlavní - měli by být o krapet těsnější než ojniční aby se k ojničkám dostal dobrý mazací tlak - zhruba těch 0,025mm.
Takový by měl být nějak postup pro zvolení jednotlivých barev ... Každý svého motoru ao jnic strůjce, pokud hodláš jít jinou cestou, držíme palce!
Kup si od každé barvy dva kusy zatím jenom, změř si důkladně klikovku (ojniční čepy do kříže) do jnice si vlož nová ložiska - dotáhni na moment, dutinkoměrem změř přesnou vůli po dotažení. Pokud nebudeš mít šišaté čepy tak si dopočitáš vůli. Mělo by to být zhruba 0,025-0,030 na ojnicích . Pak záleží jak vychází hlavní - měli by být o krapet těsnější než ojniční aby se k ojničkám dostal dobrý mazací tlak - zhruba těch 0,025mm.
Takový by měl být nějak postup pro zvolení jednotlivých barev ... Každý svého motoru ao jnic strůjce, pokud hodláš jít jinou cestou, držíme palce!

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: motor e36 m3
To že to bude o vůlích jsem si i tak nějak myslel ale neni mi jasný, proč se nedají koupit ty moje původní označené jako žluté ale místo nich jen červené a modré a nikde jsem nedohledal právě ty jejich rozměry. Čekal jsem že za ty původní musí být náhrada stejného rozměru...člověk aby se furt něco učil 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor e36 m3
Dříve jich bylo dostupných více, zhruba jako na hlavní uložení... časy se mění a auta stárnou 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance