Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Nejsem si úplně jistý, jestli tento problém u e60/61 může mít stejnou příčinu jako u e39, ale zrovna teď jsem to řešil v tomhle tématu http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=91699
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
No jo, to je dobrý, to sem čet 
Tak počkám, jestli to někdo potvrdí i na E61.

Tak počkám, jestli to někdo potvrdí i na E61.
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
když se podíváš do etk tak uvidíš že e39 a e61 má v principu tu nápravu uplně stejnou.
kola do A udělá uplně krásně ten spodní kulovej kloub. alespon u mě (ale na e39) tomu tak bylo. a bylo to tak moc, že doseřídit to nebylo možné.
kola do A udělá uplně krásně ten spodní kulovej kloub. alespon u mě (ale na e39) tomu tak bylo. a bylo to tak moc, že doseřídit to nebylo možné.
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Přesně tohle je nejspíše i můj případ. Ovšem také e39
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
samozřejmě když je ten spodek vybitej total tak je asi dost šance že i horní ramena jsou už chycené a brzo začnou mlátit taky a než je vyměníš tak se zase načne ten kuláč....no a proto, abych se nehonil v kruhu, koupil jsem celou sadu ramen a všeho a vyměnil to jedním vrzem. a je klid.
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Od jakyho vyrobce?
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
nejlépe LMI.
Jinak Romane jak celkově řešíš výměny ramen ať už na předku nebo na zadku u 39? Jde mi o to, jestli mám na ten hliník pořídit stahováky, jelikož stará osvědčená cesta pomocí kladiva neni na ten hliník úplně vhodná...
Jinak Romane jak celkově řešíš výměny ramen ať už na předku nebo na zadku u 39? Jde mi o to, jestli mám na ten hliník pořídit stahováky, jelikož stará osvědčená cesta pomocí kladiva neni na ten hliník úplně vhodná...
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
na přední ramena jedině stahovák..s ním to šlo perfektně... samotný čep je sice v ocelové vložce ale vložka je v hliníku.. šak víš 

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Spíš v mosazné vložce mi přijde. A vím - pravé rameno mi právě vyletělo z těchlice i s tím futrem...
A to jsem se v prvním okamžiku radoval, jak ty čepy jdou jednoduše vybouchat ven oproti e34
Toho, že to vypadlo ven i s futrem jsem si všiml až při bližěší prohlídce toho původního ramene


Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
hehe
.. taky se mi to stalo
... ale je to ocel... zkoumal jsem ten matroš blíže když jsem to měl venku... no a nevíš jestli ta vložka jde samostatně koupit? já ji mám dost poškozenou a proto mi i vyletěla.


Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Právěže samostatná jako díl v etk neni
Takže jedině si ji od někoho nechat vyklepnout nebo si ji nechat někde vytočit na soustruhu. Mně se právě taky vyštípl kousek toho osazení naspodu, tak z toho nejsem nějak extra nadšený 


Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
přesně tak.. osazení zespoda se odlomilo z větší části.. já jsem to teda nouzově z vrchu asi 2mm ubrousil, očistil a odmastil z boků a taky odmastil díru, napatlal jsem vložku tekutým kovem a narazil ji do těhlice, nahodil rameno, pod matici čepu větší podložku a pořádně jsem to stáhl aby se to nehlo a nechal zatvrdnout.. drží to už dlouho a ani se to nehne ale tak jasně že bych radší novou vložku která bude v pořádku.
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
jenom abys ji z tama ještě dostal
Ona spodem nevypadne když je na vrchu zajištěná matkou, pod kterou je podložka která je optřená přímo o těhlici, takže o to bych strach neměl. To by se musela povolit ta matka na kuláku, což je unreal

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
no mě se odštípl tka velký kus že i když matka na čepu byla na konec závitu stažená tak kolo se kývalo do stran (vložka v těhlici se kývala ) a za jízdy to dělalo fest bordel z řízením... a tak když to z tama nedostanu tak aspon budu vědět že to dobře drží 

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
ahoj,
hele mě taky jedno to futro dycky vyleze z těhlice. nijak to neřeším. pod všema maticema tam byly tlusté hlinékové podložky už když jsem to koupil. se divím že je tam někdo třeba nemá. protože i podle délek těch šroubů bych řekl, že tam ty podložky mají být. dyt ty podložky jsou minimálně 5mm tlusté.
jinak na otázku, jak to dostat ven....no co možná nejněžněji. trošku nahřát, trošku nějaké chemie a pak to vyrazit ven stahovákem a když to nejde(jakože to většinou nejde) tak bohužel kladivo přijde taky vždycky ke slovu. ale už jsem to rozebíral víckrát, takže už to nebývá tak moc zatuhnuté. třeba tyčky řízení mám z těhlic venku snad několikrát za rok. pořád se na tom něco kutí a ty tyčky třeba zavází apod. nebo odcházejí. ted jsem zjistil že mám na pravé tyčce řízení manžetku prasklou....takže se bude zase v brzké době měnit
hele mě taky jedno to futro dycky vyleze z těhlice. nijak to neřeším. pod všema maticema tam byly tlusté hlinékové podložky už když jsem to koupil. se divím že je tam někdo třeba nemá. protože i podle délek těch šroubů bych řekl, že tam ty podložky mají být. dyt ty podložky jsou minimálně 5mm tlusté.
jinak na otázku, jak to dostat ven....no co možná nejněžněji. trošku nahřát, trošku nějaké chemie a pak to vyrazit ven stahovákem a když to nejde(jakože to většinou nejde) tak bohužel kladivo přijde taky vždycky ke slovu. ale už jsem to rozebíral víckrát, takže už to nebývá tak moc zatuhnuté. třeba tyčky řízení mám z těhlic venku snad několikrát za rok. pořád se na tom něco kutí a ty tyčky třeba zavází apod. nebo odcházejí. ted jsem zjistil že mám na pravé tyčce řízení manžetku prasklou....takže se bude zase v brzké době měnit
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
To máš na geošce pomalu permanentku, ne?
jinak ty vysoké podložky tam mám taky

jinak ty vysoké podložky tam mám taky
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
přesně tak. bohužel. to je to co mě na tom štve nejvíc. protože najít někoho kdu umí na tomto udělat geo je umění. nicméně, když jen vyklepnu tyčky řízení z těhlice a pak dám zpět, tak na geo nechodím. to je podle mě zbytečné.
jinak když nejde to rameno ven z těhlice, tak je právě super, když vyhodíš celou těhlici i s kotoučem, tlumičem ale bez brzdiče ven z aauta. pak vyhodíš komplet celý pherson z těhlice a pak má super přístup jak ty ramena jakoby zhora vytlouct ven.....ale to už je krajní případ, ale jednou jsem to teda dělal i takto. ale tnkrát jsem měnil krom ramen i tlumiče, takže se to stejně rozebíralo celé. ale dostat takto ty ramena ven bylo fakt easy a není to zas tak časově náročné jak se zdá. jsou to tři šrouby na horním uložení jeden na stabíku a dva na třmenu navíc. plus pak povolit těhlici a vyhodit tlumič....lepší než se s tím mordit na autě a akorát všecko kolem dojebat
jinak když nejde to rameno ven z těhlice, tak je právě super, když vyhodíš celou těhlici i s kotoučem, tlumičem ale bez brzdiče ven z aauta. pak vyhodíš komplet celý pherson z těhlice a pak má super přístup jak ty ramena jakoby zhora vytlouct ven.....ale to už je krajní případ, ale jednou jsem to teda dělal i takto. ale tnkrát jsem měnil krom ramen i tlumiče, takže se to stejně rozebíralo celé. ale dostat takto ty ramena ven bylo fakt easy a není to zas tak časově náročné jak se zdá. jsou to tři šrouby na horním uložení jeden na stabíku a dva na třmenu navíc. plus pak povolit těhlici a vyhodit tlumič....lepší než se s tím mordit na autě a akorát všecko kolem dojebat