Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#21 Příspěvek od Misanek »

Nejsem si úplně jistý, jestli tento problém u e60/61 může mít stejnou příčinu jako u e39, ale zrovna teď jsem to řešil v tomhle tématu http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=91699
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#22 Příspěvek od Jirke »

No jo, to je dobrý, to sem čet ;)
Tak počkám, jestli to někdo potvrdí i na E61.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#23 Příspěvek od RomanM3 »

když se podíváš do etk tak uvidíš že e39 a e61 má v principu tu nápravu uplně stejnou.
kola do A udělá uplně krásně ten spodní kulovej kloub. alespon u mě (ale na e39) tomu tak bylo. a bylo to tak moc, že doseřídit to nebylo možné.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#24 Příspěvek od Misanek »

Přesně tohle je nejspíše i můj případ. Ovšem také e39
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#25 Příspěvek od RomanM3 »

samozřejmě když je ten spodek vybitej total tak je asi dost šance že i horní ramena jsou už chycené a brzo začnou mlátit taky a než je vyměníš tak se zase načne ten kuláč....no a proto, abych se nehonil v kruhu, koupil jsem celou sadu ramen a všeho a vyměnil to jedním vrzem. a je klid.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#26 Příspěvek od Jirke »

Od jakyho vyrobce?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#27 Příspěvek od Misanek »

nejlépe LMI.

Jinak Romane jak celkově řešíš výměny ramen ať už na předku nebo na zadku u 39? Jde mi o to, jestli mám na ten hliník pořídit stahováky, jelikož stará osvědčená cesta pomocí kladiva neni na ten hliník úplně vhodná...
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#28 Příspěvek od patrikE39 »

na přední ramena jedině stahovák..s ním to šlo perfektně... samotný čep je sice v ocelové vložce ale vložka je v hliníku.. šak víš ;)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#29 Příspěvek od Misanek »

Spíš v mosazné vložce mi přijde. A vím - pravé rameno mi právě vyletělo z těchlice i s tím futrem... :roll: A to jsem se v prvním okamžiku radoval, jak ty čepy jdou jednoduše vybouchat ven oproti e34 :) Toho, že to vypadlo ven i s futrem jsem si všiml až při bližěší prohlídce toho původního ramene
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#30 Příspěvek od patrikE39 »

hehe :D .. taky se mi to stalo :D ... ale je to ocel... zkoumal jsem ten matroš blíže když jsem to měl venku... no a nevíš jestli ta vložka jde samostatně koupit? já ji mám dost poškozenou a proto mi i vyletěla.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#31 Příspěvek od Misanek »

Právěže samostatná jako díl v etk neni :( Takže jedině si ji od někoho nechat vyklepnout nebo si ji nechat někde vytočit na soustruhu. Mně se právě taky vyštípl kousek toho osazení naspodu, tak z toho nejsem nějak extra nadšený :?
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#32 Příspěvek od patrikE39 »

přesně tak.. osazení zespoda se odlomilo z větší části.. já jsem to teda nouzově z vrchu asi 2mm ubrousil, očistil a odmastil z boků a taky odmastil díru, napatlal jsem vložku tekutým kovem a narazil ji do těhlice, nahodil rameno, pod matici čepu větší podložku a pořádně jsem to stáhl aby se to nehlo a nechal zatvrdnout.. drží to už dlouho a ani se to nehne ale tak jasně že bych radší novou vložku která bude v pořádku.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#33 Příspěvek od Misanek »

jenom abys ji z tama ještě dostal :lol: Ona spodem nevypadne když je na vrchu zajištěná matkou, pod kterou je podložka která je optřená přímo o těhlici, takže o to bych strach neměl. To by se musela povolit ta matka na kuláku, což je unreal
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#34 Příspěvek od patrikE39 »

no mě se odštípl tka velký kus že i když matka na čepu byla na konec závitu stažená tak kolo se kývalo do stran (vložka v těhlici se kývala ) a za jízdy to dělalo fest bordel z řízením... a tak když to z tama nedostanu tak aspon budu vědět že to dobře drží :D
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#35 Příspěvek od RomanM3 »

ahoj,
hele mě taky jedno to futro dycky vyleze z těhlice. nijak to neřeším. pod všema maticema tam byly tlusté hlinékové podložky už když jsem to koupil. se divím že je tam někdo třeba nemá. protože i podle délek těch šroubů bych řekl, že tam ty podložky mají být. dyt ty podložky jsou minimálně 5mm tlusté.

jinak na otázku, jak to dostat ven....no co možná nejněžněji. trošku nahřát, trošku nějaké chemie a pak to vyrazit ven stahovákem a když to nejde(jakože to většinou nejde) tak bohužel kladivo přijde taky vždycky ke slovu. ale už jsem to rozebíral víckrát, takže už to nebývá tak moc zatuhnuté. třeba tyčky řízení mám z těhlic venku snad několikrát za rok. pořád se na tom něco kutí a ty tyčky třeba zavází apod. nebo odcházejí. ted jsem zjistil že mám na pravé tyčce řízení manžetku prasklou....takže se bude zase v brzké době měnit
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#36 Příspěvek od Misanek »

To máš na geošce pomalu permanentku, ne? :lol:

jinak ty vysoké podložky tam mám taky
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#37 Příspěvek od RomanM3 »

přesně tak. bohužel. to je to co mě na tom štve nejvíc. protože najít někoho kdu umí na tomto udělat geo je umění. nicméně, když jen vyklepnu tyčky řízení z těhlice a pak dám zpět, tak na geo nechodím. to je podle mě zbytečné.
jinak když nejde to rameno ven z těhlice, tak je právě super, když vyhodíš celou těhlici i s kotoučem, tlumičem ale bez brzdiče ven z aauta. pak vyhodíš komplet celý pherson z těhlice a pak má super přístup jak ty ramena jakoby zhora vytlouct ven.....ale to už je krajní případ, ale jednou jsem to teda dělal i takto. ale tnkrát jsem měnil krom ramen i tlumiče, takže se to stejně rozebíralo celé. ale dostat takto ty ramena ven bylo fakt easy a není to zas tak časově náročné jak se zdá. jsou to tři šrouby na horním uložení jeden na stabíku a dva na třmenu navíc. plus pak povolit těhlici a vyhodit tlumič....lepší než se s tím mordit na autě a akorát všecko kolem dojebat
Odpovědět