Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Zdravim chlapi na levé straně na zadní nápravě se mi sjizdí vnitřek pneu a když jedu po nerovnostech jsou ze zadu slyšet divné rány jakoby cvakání, koukal jsem na nápravu a neni nikde vyditelná vůle muze to být horní uloženi ?
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Jake auto? Jak je na tom geometrie? Mně taky nikdo žádné vůle nenašel. Ale geo už nešla udělat do zelených. Pak jsem zvedl auto, vypustil měchy niva, a zjistil že v tom spodním kulovem čepu v těhlici je vůle jak prase. Tak jsem koupil celou sadu všech ramen na zadek a mam klid už přes dva roky.
Ty měchy když jsou nafoukané tak tlačí tak silně do těch ramen že tu vůli v podstatě nejde najít
Ty měchy když jsou nafoukané tak tlačí tak silně do těch ramen že tu vůli v podstatě nejde najít
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
OMG! Pohledem vuli jiste zjistis...
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
E60,měchy nemám a je tam aktivní řízení
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Jak se vypousti mech?RomanM3 píše:Jake auto? Jak je na tom geometrie? Mně taky nikdo žádné vůle nenašel. Ale geo už nešla udělat do zelených. Pak jsem zvedl auto, vypustil měchy niva, a zjistil že v tom spodním kulovem čepu v těhlici je vůle jak prase. Tak jsem koupil celou sadu všech ramen na zadek a mam klid už přes dva roky.
Ty měchy když jsou nafoukané tak tlačí tak silně do těch ramen že tu vůli v podstatě nejde najít
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Tak pak nevim. S pružinama nemám zkušenost, možná se to chová podobně. Sry možná poradí někdo jiný
Celkově ale že tam něco tluče = je tam někde vůle. Že to sjíždí vnitřek = špatná sbíhavost.to mám vyzkoušené. Odklon má taky vliv ale uplně minimální. Gumy sežere špatná sbíhavost
Celkově ale že tam něco tluče = je tam někde vůle. Že to sjíždí vnitřek = špatná sbíhavost.to mám vyzkoušené. Odklon má taky vliv ale uplně minimální. Gumy sežere špatná sbíhavost
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Aha to mi nikdo neřeklJirke píše:OMG! Pohledem vuli jiste zjistis...

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Měch se vypouští tak, že zvedneš auto, vytahaš z kufru věci a v rezervě je kompresor. Na pravé straně v kufru až dole u rezervy je konektor a hadice. Konektor rozpojíš tím odpojíš kompresor který nebude tlačit. A pak rozpojíš jednu z těch dvou hadiček. Je k tomu potřeba klíč číslo 10 nebo 11 už nevím. Normálně povolíš matičku a začne to syčet. Musíš rozpojit hadici ke správnému měchu.Jirke píše:Jak se vypousti mech?RomanM3 píše:Jake auto? Jak je na tom geometrie? Mně taky nikdo žádné vůle nenašel. Ale geo už nešla udělat do zelených. Pak jsem zvedl auto, vypustil měchy niva, a zjistil že v tom spodním kulovem čepu v těhlici je vůle jak prase. Tak jsem koupil celou sadu všech ramen na zadek a mam klid už přes dva roky.
Ty měchy když jsou nafoukané tak tlačí tak silně do těch ramen že tu vůli v podstatě nejde najít
Pak uděláš co potřebuješ, třeba zkontroluješ vůle apak obvykle jen spustím auto na heveru níž, ale nepoložím ho zcela na zem ptotože měch je prázdný a sedlo by to až na doraz. Sešroubuju hadici a pak až zapojím konektor kompresoru. Nivo si dofouká. Když se mu nechce, otočím klíčkem případně i nastartuju motor. Pak až je měch zase dofouklý, vytáhnu hever.
Popisuju ale e39 toura.na e60 to bude asi trochu jinak. Dost určitě to pujdeudělat i přes diagnostiku...
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Aha. Super popis ... no ale E61 zejo.. taky zkoumam vule na naprave, ale auto zatim neboucha, jen je plavnejsi...
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
nj, nahoře nebylo auto vubec definováno, proto jsem popsal to co jsem popsal. na e61 je jeden zásadní konstrukční rozdíl a to ten že měch je na tlumiči jestli se nemýlím. což na e39 není. tedy na e61 máš teoreticky větší šanci najít vůli i bez vypuštění měchu.
na druhou stranu zabránit kompresoru ve funkci (tčeba vyndáním pojistky) a rozpojit hadice někde na vhodném a přístupném místě asi taky nebude až tak problém.
no a pokud ti auto jen plave a opravdu nic nebouchá, tak se nabízí otázka jestli to není jízdou v kolejích se širokýma paučema, případně jak jsou na tom ty 4 velké siláče, co drží celou nápravnici v kastli?
na druhou stranu zabránit kompresoru ve funkci (tčeba vyndáním pojistky) a rozpojit hadice někde na vhodném a přístupném místě asi taky nebude až tak problém.
no a pokud ti auto jen plave a opravdu nic nebouchá, tak se nabízí otázka jestli to není jízdou v kolejích se širokýma paučema, případně jak jsou na tom ty 4 velké siláče, co drží celou nápravnici v kastli?
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Gumy i kola mam predpisovy dle VTP, 245/45/17.
Je to v kolejich a hodne pri bocnim vetru na dalnici. Nejlip to auto sedi ve vyssich rychlostech v tahlych zatackach. Ty 4 silace me napadly taky a asi bych jejich vymenou nic nezkazil. Jen zjistit kdo v okoli HK je tak schopnej, krome servisu BMW, je vymenit...
Jo a mechy jsou umisteny solo, tlumice taky.
Je to v kolejich a hodne pri bocnim vetru na dalnici. Nejlip to auto sedi ve vyssich rychlostech v tahlych zatackach. Ty 4 silace me napadly taky a asi bych jejich vymenou nic nezkazil. Jen zjistit kdo v okoli HK je tak schopnej, krome servisu BMW, je vymenit...
Jo a mechy jsou umisteny solo, tlumice taky.
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Výměnu silentů v nápravnici zvládne doma i průměrně šikovný člověk pouze pomocí heveru a eventuelně autogenu (nebo jiného zdroje tepla kvůli nahřátí nápravnice). Neni potřeba ani sloupák ani nic jiného.
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Ja na to na youtube koukal... silace byste kupovali origo nebo treba neudelam chybu s Lemforderem?
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Lemforder je v podstatě to samé co origo. Já jsem bral Lemforder
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
jestli ti to plave v kolejích a při bočním větru tak jsou to téměř jistě ty 4 siláče. dělal jsem je letos na e39 a uplně v poho doma. jen jsem si udělal jednoduchý přípravek z kusu velké trubky a závitové tyče. našponoval jsem tím ten siláč a pak PB hořákem decentně nahříval to oko náprvnice....nemusíš to nijak zvlášť žhavit. bohatě stačí teplota kolem 60-100°C...ta guma změkne a vyjede to ven. ani nápravnici z auta jsem nesundal. jen jsem ji povolil, jak klesla hodil tam přípravek a šup šup. za jeden den v poklidu to bylo hotové i v garážových podmínkách
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
jo a dával jsem meyle hd, protože jsou tu na ně slušné recenze a jsou za rozumnou cenu. pokud vydrží aspon 30tis co při mojem ježdění je x let tak je pak klidně vyměním znova....
a je to opravdu velký rozdíl. před tím třeba při předjíždění když jsem přejížděl z kolejí do kolejí tak to fakt nebyl dobrý pocit, stejně tak jakékoliv podélné nerovnosti a jejich přejíždění
a je to opravdu velký rozdíl. před tím třeba při předjíždění když jsem přejížděl z kolejí do kolejí tak to fakt nebyl dobrý pocit, stejně tak jakékoliv podélné nerovnosti a jejich přejíždění
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Trochu jsem se orosil z toho autogenu. Dělal jsem to sám. Chtělo to vyrobit stahovák. Víc nic. Pak to byla hračka.
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Samozřejmě na autogenu nemůžeš mít našroubovaný hořák na pálení
ale hořák s malinkou tryskou na vaření
Ani stahovák neni třeba - stačí povolit nápravnici aby skočila trochu dolů, následně vypodložit vzniklý prostor mezi samotným sb a kastlí auta a poté heverem zvedat nápravu z5 proti sb, který je zapřen o kastli auta a nahřívat hliníkové futro nápravnice. SB vyjede vahou auta v podstatě úplně sám a bez problémů.
Taky jsem z toho měl strach a myslel jsem si, že bez stahováku budu v prdeli ale opak byl pravdou. A to jsem tam měl ty sb asi původní vzhledem k tomu, jak na kaši jeden z nich byl.
Po výměně se jenauk uklidnilo to plavání prdele při přejezdu kolejí, ale co víc, tak zadní náprava konečně přestala tak neskutečně bouchat při přejezdu i menších nerovností. Ty rany byly opravdu šílené. Jak kdyby byla celá prdel natvrdo a ještě na loukotích


Ani stahovák neni třeba - stačí povolit nápravnici aby skočila trochu dolů, následně vypodložit vzniklý prostor mezi samotným sb a kastlí auta a poté heverem zvedat nápravu z5 proti sb, který je zapřen o kastli auta a nahřívat hliníkové futro nápravnice. SB vyjede vahou auta v podstatě úplně sám a bez problémů.
Taky jsem z toho měl strach a myslel jsem si, že bez stahováku budu v prdeli ale opak byl pravdou. A to jsem tam měl ty sb asi původní vzhledem k tomu, jak na kaši jeden z nich byl.
Po výměně se jenauk uklidnilo to plavání prdele při přejezdu kolejí, ale co víc, tak zadní náprava konečně přestala tak neskutečně bouchat při přejezdu i menších nerovností. Ty rany byly opravdu šílené. Jak kdyby byla celá prdel natvrdo a ještě na loukotích

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
Dik moc za informace. Sam to delat nebudu i kdyz vim jak, ale pustim se s nekym do toho..
Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání
A ktera cast zadni napravy ma na svedomi odklony kdy zadni kola zacinaji jit do A ?