Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
orrllando
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: stř 23.12.2015 01:00

sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#1 Příspěvek od orrllando »

Zdravim chlapi na levé straně na zadní nápravě se mi sjizdí vnitřek pneu a když jedu po nerovnostech jsou ze zadu slyšet divné rány jakoby cvakání, koukal jsem na nápravu a neni nikde vyditelná vůle muze to být horní uloženi ?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#2 Příspěvek od RomanM3 »

Jake auto? Jak je na tom geometrie? Mně taky nikdo žádné vůle nenašel. Ale geo už nešla udělat do zelených. Pak jsem zvedl auto, vypustil měchy niva, a zjistil že v tom spodním kulovem čepu v těhlici je vůle jak prase. Tak jsem koupil celou sadu všech ramen na zadek a mam klid už přes dva roky.
Ty měchy když jsou nafoukané tak tlačí tak silně do těch ramen že tu vůli v podstatě nejde najít
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#3 Příspěvek od Jirke »

OMG! Pohledem vuli jiste zjistis...
orrllando
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: stř 23.12.2015 01:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#4 Příspěvek od orrllando »

E60,měchy nemám a je tam aktivní řízení
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#5 Příspěvek od Jirke »

RomanM3 píše:Jake auto? Jak je na tom geometrie? Mně taky nikdo žádné vůle nenašel. Ale geo už nešla udělat do zelených. Pak jsem zvedl auto, vypustil měchy niva, a zjistil že v tom spodním kulovem čepu v těhlici je vůle jak prase. Tak jsem koupil celou sadu všech ramen na zadek a mam klid už přes dva roky.
Ty měchy když jsou nafoukané tak tlačí tak silně do těch ramen že tu vůli v podstatě nejde najít
Jak se vypousti mech?
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#6 Příspěvek od RomanM3 »

Tak pak nevim. S pružinama nemám zkušenost, možná se to chová podobně. Sry možná poradí někdo jiný
Celkově ale že tam něco tluče = je tam někde vůle. Že to sjíždí vnitřek = špatná sbíhavost.to mám vyzkoušené. Odklon má taky vliv ale uplně minimální. Gumy sežere špatná sbíhavost
orrllando
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: stř 23.12.2015 01:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#7 Příspěvek od orrllando »

Jirke píše:OMG! Pohledem vuli jiste zjistis...
Aha to mi nikdo neřekl :D samozřejmě jsem s tím zkoušel rumplovat když sem to měl zvedly
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#8 Příspěvek od RomanM3 »

Jirke píše:
RomanM3 píše:Jake auto? Jak je na tom geometrie? Mně taky nikdo žádné vůle nenašel. Ale geo už nešla udělat do zelených. Pak jsem zvedl auto, vypustil měchy niva, a zjistil že v tom spodním kulovem čepu v těhlici je vůle jak prase. Tak jsem koupil celou sadu všech ramen na zadek a mam klid už přes dva roky.
Ty měchy když jsou nafoukané tak tlačí tak silně do těch ramen že tu vůli v podstatě nejde najít
Jak se vypousti mech?
Měch se vypouští tak, že zvedneš auto, vytahaš z kufru věci a v rezervě je kompresor. Na pravé straně v kufru až dole u rezervy je konektor a hadice. Konektor rozpojíš tím odpojíš kompresor který nebude tlačit. A pak rozpojíš jednu z těch dvou hadiček. Je k tomu potřeba klíč číslo 10 nebo 11 už nevím. Normálně povolíš matičku a začne to syčet. Musíš rozpojit hadici ke správnému měchu.

Pak uděláš co potřebuješ, třeba zkontroluješ vůle apak obvykle jen spustím auto na heveru níž, ale nepoložím ho zcela na zem ptotože měch je prázdný a sedlo by to až na doraz. Sešroubuju hadici a pak až zapojím konektor kompresoru. Nivo si dofouká. Když se mu nechce, otočím klíčkem případně i nastartuju motor. Pak až je měch zase dofouklý, vytáhnu hever.

Popisuju ale e39 toura.na e60 to bude asi trochu jinak. Dost určitě to pujdeudělat i přes diagnostiku...
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#9 Příspěvek od Jirke »

Aha. Super popis ... no ale E61 zejo.. taky zkoumam vule na naprave, ale auto zatim neboucha, jen je plavnejsi...
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#10 Příspěvek od RomanM3 »

nj, nahoře nebylo auto vubec definováno, proto jsem popsal to co jsem popsal. na e61 je jeden zásadní konstrukční rozdíl a to ten že měch je na tlumiči jestli se nemýlím. což na e39 není. tedy na e61 máš teoreticky větší šanci najít vůli i bez vypuštění měchu.
na druhou stranu zabránit kompresoru ve funkci (tčeba vyndáním pojistky) a rozpojit hadice někde na vhodném a přístupném místě asi taky nebude až tak problém.
no a pokud ti auto jen plave a opravdu nic nebouchá, tak se nabízí otázka jestli to není jízdou v kolejích se širokýma paučema, případně jak jsou na tom ty 4 velké siláče, co drží celou nápravnici v kastli?
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#11 Příspěvek od Jirke »

Gumy i kola mam predpisovy dle VTP, 245/45/17.

Je to v kolejich a hodne pri bocnim vetru na dalnici. Nejlip to auto sedi ve vyssich rychlostech v tahlych zatackach. Ty 4 silace me napadly taky a asi bych jejich vymenou nic nezkazil. Jen zjistit kdo v okoli HK je tak schopnej, krome servisu BMW, je vymenit...

Jo a mechy jsou umisteny solo, tlumice taky.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#12 Příspěvek od Misanek »

Výměnu silentů v nápravnici zvládne doma i průměrně šikovný člověk pouze pomocí heveru a eventuelně autogenu (nebo jiného zdroje tepla kvůli nahřátí nápravnice). Neni potřeba ani sloupák ani nic jiného.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#13 Příspěvek od Jirke »

Ja na to na youtube koukal... silace byste kupovali origo nebo treba neudelam chybu s Lemforderem?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#14 Příspěvek od Misanek »

Lemforder je v podstatě to samé co origo. Já jsem bral Lemforder
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#15 Příspěvek od RomanM3 »

jestli ti to plave v kolejích a při bočním větru tak jsou to téměř jistě ty 4 siláče. dělal jsem je letos na e39 a uplně v poho doma. jen jsem si udělal jednoduchý přípravek z kusu velké trubky a závitové tyče. našponoval jsem tím ten siláč a pak PB hořákem decentně nahříval to oko náprvnice....nemusíš to nijak zvlášť žhavit. bohatě stačí teplota kolem 60-100°C...ta guma změkne a vyjede to ven. ani nápravnici z auta jsem nesundal. jen jsem ji povolil, jak klesla hodil tam přípravek a šup šup. za jeden den v poklidu to bylo hotové i v garážových podmínkách
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#16 Příspěvek od RomanM3 »

jo a dával jsem meyle hd, protože jsou tu na ně slušné recenze a jsou za rozumnou cenu. pokud vydrží aspon 30tis co při mojem ježdění je x let tak je pak klidně vyměním znova....
a je to opravdu velký rozdíl. před tím třeba při předjíždění když jsem přejížděl z kolejí do kolejí tak to fakt nebyl dobrý pocit, stejně tak jakékoliv podélné nerovnosti a jejich přejíždění
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#17 Příspěvek od Teddy »

Trochu jsem se orosil z toho autogenu. Dělal jsem to sám. Chtělo to vyrobit stahovák. Víc nic. Pak to byla hračka.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#18 Příspěvek od Misanek »

Samozřejmě na autogenu nemůžeš mít našroubovaný hořák na pálení :lol: ale hořák s malinkou tryskou na vaření :wink:

Ani stahovák neni třeba - stačí povolit nápravnici aby skočila trochu dolů, následně vypodložit vzniklý prostor mezi samotným sb a kastlí auta a poté heverem zvedat nápravu z5 proti sb, který je zapřen o kastli auta a nahřívat hliníkové futro nápravnice. SB vyjede vahou auta v podstatě úplně sám a bez problémů.

Taky jsem z toho měl strach a myslel jsem si, že bez stahováku budu v prdeli ale opak byl pravdou. A to jsem tam měl ty sb asi původní vzhledem k tomu, jak na kaši jeden z nich byl.

Po výměně se jenauk uklidnilo to plavání prdele při přejezdu kolejí, ale co víc, tak zadní náprava konečně přestala tak neskutečně bouchat při přejezdu i menších nerovností. Ty rany byly opravdu šílené. Jak kdyby byla celá prdel natvrdo a ještě na loukotích :D
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#19 Příspěvek od Jirke »

Dik moc za informace. Sam to delat nebudu i kdyz vim jak, ale pustim se s nekym do toho..
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: sjíždění vnitřku pneumatik a klepání

#20 Příspěvek od Jirke »

A ktera cast zadni napravy ma na svedomi odklony kdy zadni kola zacinaji jit do A ?
Odpovědět