Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60/E61 ATE power disc + ceramic

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: E60/E61 ATE power disc + ceramic

#61 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Tak já na e39 už mám taky povešené powerdisc + ate ceramic, najeto cca 40t a zatím teda spokojenost. Resp. takhle - nejsou zvlněné :lol: V prvních okamžicích mne trochu překvapil poněkud "jalový" nástup brzdícího účinku, nicméně po čase se zlepšilo. Nebo jsem si zvykl :) Jinak na e39 mi přijdou při prudším brzdění trochu hlučnější než-li konvenční kotouče a i do řízení jdou takové jakoby "mikrovibrace" nebo jak to popsat. Nicméně tuhle vlastnost spíše přisuzuji drážkování v kotouči ve spojení s deskami, jejichž součást je i příměs keramiky, tudíž asi nejspíš i budou o něco tvrdší. A možná i o něco míň práší, nicméně rozdíl neni tak markantní jak jsem čekal.

Zatím téhle kombinaci nemám co vytknout

Zkoušel jsi někdy ostře zabrzdit třeba z 150kmh na 20kmh ? Zajímalo by mě jestli ten zvukový doprovod dělá i jiným, nebo jen mě. Na jiných autech jsem to nezaznamenal. Schválně nepíšu konkrétně, abych neovlivňoval.

Jinak jak jsem psal myslím už dříve, zde. Tam kde běžné brzdy, běžných druhovýrob, vadnou tam tahle kombinace stále brzdí. Prašnost je určitě nižší, ale je tam. Je to jen příměs keramiky. Desky jsou znatelně tvrdší. Běžně jsem dal na jedny kotouče 2-3desky, tady to vypadá že budou jenom jedny. Při přezouvání pneu zdokumentuju stav a hodím to sem. Na E61 nejsou tak účinné jako byly na jiném autě, ale pravda že to jiné třeba mělo 1450kg a nebyl to automat, kterej pořád tak trošku auto tlačí. Na E61 stačí když dobržďuju vyřadit (dát neutrál) a okamžitě účinek brzd roste.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E60/E61 ATE power disc + ceramic

#62 Příspěvek od Misanek »

Nevím, jestli to někdy bylo přesně v rozmezí těchto rychlostí vzhledem k tomu, že po intenzivním brždění se snažím udržet takovou rychlost, aby brzdy mohly být aspoň trochu ještě účinně dochlazeny náporem vzduchu, pokud to situace aspoň trochu dovoluje, nicméně máš na mysli takový rachot, který může trochu působit jako kdyby šlo železo na železo a rozhléhá se po dobu intenzivního bzrdění celým autem? Ten popis kov na kov neni vcelku přesný, ale je to fakt takový rachot/hukot :D Nevím jak to popsat, nicméně hučení od gum to fakt neni, tohle je opravdu od kotoučů, já osobně to cítím i ve volantu a fakt mi to sedí na ty drážky, jak hoblují desky... Nicméně je fakt, že u powerdisců ve spojení s klasickýma ate deskama jsem si nikdy něčeho takového nevšiml. Takže tyhle zvukové projevy budou pramenit asi hlavně z desek díky jejich vyšší tvrdosti jak popisuješ.

Co se týče výměn, tak já na základě svých předchozích zkušeností počítám s tím, že budu měnit brzdy zase komplet. Poněvadž i u e34 jsem s obyč. ate deskama musel měnit i kotouče, jelikož nejenom že již měly po obvodu hranu, ale také i po drážkování na kotouči byly jenom černé stopy. A někde jsem četl, že ATE přímo u powerdisců hloubka drážování slouží mimo jiné i jako měřítko jejich opotřebení. Tudíž pokud je drážkování pryč, tak je na konci své životnosti i kotouč.

Btw, ty na automatu řádíš neutrál za jízdy nebo i v provozu? To neděláš moc dobře dle mého...
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

Re: E60/E61 ATE power disc + ceramic

#63 Příspěvek od madmarty »

Samozřejmě tak nebrzdím jen tak. Ale občas někdo nedá přednost vjede tam kam nemá, případně bezmozci v kamiónech atd. Zrovna nedávno si nějaký pako vyjelo na dálnici z připojení a rovnou do levého pruhu kde jej napadlo brzdit a couvat zpět na benzínku. Tedy brzdy brzdily :) Samozřejmý že když brzdím víc tak nezastavuju a dochladím je ;-)

Ano přesně ten zvuk jak píšeš, něco jako hučení, dunění a lehce dva kovy do sebe. Když jsem kombinoval kotouče a desky od ATE tak se to nedělo.

Neutral řadím málo kdy, jen v kolonách které nejedou a stojí se víc jak minuty. Vyřazení za jízdy do N by IMHO nemělo vadit, ale zařazování D zpět za jízdy na N by už asi mohlo zbytečně opotřebovávat převodovku. Pokud hledám zdroj nějakého nezdravého zvuku na autě a mění se s otáčkama, nebo s rychlostí zkusím i za jízdy vyřadit. Na jednom autě jsem pořád zkoumal a zkoumal, byl to kompresor klimy. Nebo kardany, rozvodka atd.

Jeden příběh pro tebe, máš rád mé zkušenosti a věřím že se zasměješ, já bych se smál taky :)

Couvnu si autem ke káře že ji zapřahnu. Takže ji zapřahnu a v zádu rozepnu plachtu abych mrknul zda tam nemám nějaký bordel. Od auta se ozval zvuk jako když dřou a pískají řemeny o řemenici, nebo kladku, případně posilovač řízení. Jdu k autu a nic, motor se hezky běží a ticho. Říkám si, asi něco u souseda. Jdu ke káře a zase ten zvuk, poslouchám a nic. Nedá mi to a jdu do auta, zkusím off/on klimu a nic, zkusím rejd na místě a nic. Jdu zpět ke káře že ji zaplachtuju a zase ten zvuk. Opět jdu k autu a nic. Takže zaplachtuju káru, nasednu do auta a hned sem viděl co to bylo. Při příjezdu domu trochu pršelo, takže jsem měl na stěračích cyklovač, omylem jsem jej úplně nevypnul a zůstal na "jedničku", takže cca každých 30s setřely stěrače suché sklo :) Ale vždy když jsem byl v zadu u káry :) Ty zvuky jsou někdy fakt záhadné :) Nutno podotknout, že v zadu za vejfukem je motor docela slyšet hlubokým tónem a znesnadňuje určení místa zvuku odkud to jde. Ale i tak jsem si řekl, že tohle se fakt stane jenom mě ;-)

K té výdrži brzdy. Většinou jsem měl na kotoučích měkké desky, automechanici mi to vždy doporučovali. Jednak asi proto, že brzy byly desky v čudu a měli zase práci a marži, potom asi i proto že prostě toho moc nevěděli. Ono je cca jedno jestli dám více desek na jeden kotouč, nebo méně, pokud je nájezd v KM stejný. Myšleno, najedu třeba 50tis km jedny desky a kotouč, nebo 50tis km na 3 desky a kotouč. Když vezmu cenu levných měkkých desek a jednich drahých tvrdých, vyjde to +/- stejně. Spíš jde o to abych si někde nerozbil svůj čumák, nebo čumák. Kombinace (ATE) Powerdisc+Ceramic je zatím jedna z nejlepších jakou jsem měl. Laborování s deskama mě už nebaví. Takže taky, až dojedu desky jde to ven všechno. Kotouče už hranky mají a nemá smysl jezdit na slupkách které rupnou až dostanou zabrat.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: E60/E61 ATE power disc + ceramic

#64 Příspěvek od Misanek »

jj, to je fakt. Taky radši po 100 t budu dělat komplet brzdy než jednou desky a pak po třeba padesáti zase kotouče... A stejně to asi bude vycházet 1:1
Odpovědět