Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady
Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
tonychalupa
Registrovaný
Příspěvky: 3 Registrován: čtv 24.03.2016 01:00
#1
Příspěvek
od tonychalupa » pon 26.09.2016 10:31
zdravím
Chci se zeptat jaký olej do bmw e92 325i
Pajk85
Člen Klubu
Příspěvky: 2881 Registrován: úte 26.04.2016 00:00
Klubové ID: 3771
#2
Příspěvek
od Pajk85 » pon 26.09.2016 20:54
Záleží jak a kde jezdíš. Pokud město/krátký trasy s relativně normální nohou, tak bych nechal 5w30, co dává výrobce. Ale určitě měnit max po 15ti.
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901 Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
#3
Příspěvek
od pavproch » pon 26.09.2016 20:57
Myslím, že nebudu sám, kdo doporučí spíš 5w-40 (N52 i N53 hodně moc olej tepelně namáhají)
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174 Registrován: úte 22.10.2013 00:00
Klubové ID: 3811
#4
Příspěvek
od kubajz79 » pon 26.09.2016 22:19
pavproch píše: Myslím, že nebudu sám, kdo doporučí spíš 5w-40 (N52 i N53 hodně moc olej tepelně namáhají)
ty si někde doporučoval nějaký millers.jaký konkrétně to byl?
Naposledy upravil(a)
kubajz79 dne úte 27.09.2016 18:35, celkem upraveno 1 x.
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901 Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
#5
Příspěvek
od pavproch » úte 27.09.2016 07:17
pro "obyčejné" (leguán 2,0TSI, pindica 1,2i, scout 1,8TSI) použití dávám 5w-40 EE longlife, pro "lepší" (N52, N53) dávám 5w-40 CFS... u všeho měním max co 15tis km (akorát m4Zlik - N52 -vždy po sezoně, což jsou 3 až 8 tis km)
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174 Registrován: úte 22.10.2013 00:00
Klubové ID: 3811
#6
Příspěvek
od kubajz79 » úte 27.09.2016 18:46
ten CFS dáváš na něčí doporučení?takový olej by asi neměl motoru uškodit.otázka je,jak funguje při běžné jízdě?ohřeje se vůbec na provozní teplotu?
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901 Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
#7
Příspěvek
od pavproch » úte 27.09.2016 18:50
ohřeje, určitě ... s oběma autama totiž jezdím ráth a často pod plným a v redline.... m4Zlik má ukazatel těploty woleje a standardně sa to drží na 115-120st C, dyž je venku přes třicet, tak aji nad 120... předpokládám že u 3er (nemá ukazatel) to bude taky tak.... a stodvacet je už na 5w-30 i na "obyčejný" 5w-40 moc.... CFS má (prý) garantované mazací vlastnosti až do 140 nebo kolika st C
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174 Registrován: úte 22.10.2013 00:00
Klubové ID: 3811
#8
Příspěvek
od kubajz79 » úte 27.09.2016 19:59
ok.ne že bych jezdil v redline,ale motoru určitě neuškodí.asi vyzkouším.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944 Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105
#9
Příspěvek
od xyron » stř 28.09.2016 13:02
vzhledem k tomu ze ten CFS je 5w-40 tak se ohreje stejne jako vsechny ostatni 5w oleje...
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901 Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
#10
Příspěvek
od pavproch » stř 28.09.2016 16:20
samozřejmě, ale to CFS má fpoho snést (a při nich i dobře mazat) i vyšší teploty než mi ukazujou budíky v m4Zlikovi, narozdíl od ostatních 5w-30 resp. 5w-40
tonychalupa
Registrovaný
Příspěvky: 3 Registrován: čtv 24.03.2016 01:00
#11
Příspěvek
od tonychalupa » pát 30.09.2016 17:41
na víčku oleje je 0w - 30. tak proto se ptám co lijete
díky za rady