Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

"Lepší" přední brzdy vs. Xdrive

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#41 Příspěvek od pavproch »

stav před - styling 193 18"
Obrázek

stav před
Obrázek

stav po
Obrázek

styling 158 17"
Obrázek
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#42 Příspěvek od BudVlad »

Já moc štěstí se zadníma brzdama zatim nemám. Měsíc jsem jezdil bez ruční brzdy, protože moje ruční brzda má o dost menší poloměr než u performance kotoučů . Dnes jsem tam dal ruční brzdu, nosiče kol a poloosy z 335i. Problém ale je, že snímače DSC jsou u 335i jiné než má 325i. Zatim tam žádné snímače nemám a přístrojová dska svítí jak vánoční stromeček.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#43 Příspěvek od pavproch »

@BudVlad: to je nemilé.... :D

mně zase až při montáži došlo, že nemám zajišťovací pružinky na přítlak desek, no.... takže budu pár dnů halt jezdit bez nich, no...

už sou objednané...

jinak, panenská jízda - pár kilometrů s lehkou nohou, nevyjevila něco zásadního, teda kromě teho, že než si to sedne, tak to moc nebrzdí, no...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#44 Příspěvek od pavproch »

neska dopoledne asi 40km tam a 40km zpět a už si to sedá a začíná to brzdit ostře a ingtenzivně.... dyž sem na to ve 160 dupnul, taxem políbil čelní sklo....

@jarax: na suchu teda kodování určitě nebude třeba... ešče to musím vyzkušať v dešti (se zapnutými stěrači funkce osušování brzd) a v zimě na kluzkém - hlavně HDC

ale tak nějak obecně sa mi to začíná kuwa líbit - přední brzdy větší a silnější čili účinnější než zadní, tak to ma byť....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#45 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:větší brzdy bramborovi dopředu už sa montujou, jedna strana už je tam.... kotouče a desky Brembo, třmeny a jejich nosiče OEM BMW.... a vleze sa na to jak 18" OEM styling 193, tak i OEM zimní 17" styling 158 - zůstává tam enem pár milimetrů škvíra.... fotosy za chvíli... uffff , zdá se že to mechanicky pasuje... uvidíme ještě jak funkčně.... velikost kotouče i třmenu je jak pro autobus či tatru 815....
pavproch píše:fčera dopoledne asi 40km tam a 40km zpět a už si to sedá a začíná to brzdit ostře a ingtenzivně.... dyž sem na to ve 160 dupnul, taxem políbil čelní sklo....
jak ste ňa strašili, že bude třeba kódování, tak na suchu teda určitě nebude třeba... ešče to musím vyzkušať v dešti (se zapnutými stěrači funkce osušování brzd) a v zimě na kluzkém - hlavně HDC
ale tak nějak obecně sa mi to začíná kuwa líbit - přední brzdy větší a silnější čili účinnější než zadní, tak to ma byť....
sem nasráááán.... po cca 4tis km začaly ty nové kotouče Brembo 348/30 mm kopat taky.... dořiti.... brzdí to jak šlak, ale mírně to kope... a to sem je nedokurwil nějakým prasením na okruhu či tak něco.... Marek sa dušuje, že to není žádný polský fejk, ale fakt OEM Brembo (aji mu to věřim, je to sice garážista, ale poctivý, aspoň na ňa jo....) kope to ale divně, jen při prvním brždění po delší době nebrrždění )a je jedno jestli studené nebo těplé).... druhé a třetí opakovaé brždění je už OK.... asi temu zkusím naložit nějakou pořádnou sodu (šnapř. šůsovat 200+kmph z kopca do plných, opakovaně), esla sa to "nevojede"

pokud ne, tak asi to ale chvílu budu muset vydržet, než dožijou zadní a pak asi se prásknu přes kapsu a dám tam všude OEM kotouče i desky z autorizáku...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Prasení na okruhu nevadí, nejhorší je nechat přitisklé desky na horký nepohybující se kotouč.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#47 Příspěvek od pavproch »

fuha....

enem tak cvičně (díky za podnět skrz SZ) sem si teda řekl, že vyloučím všechny myslitelné příčiny, taxem zajel ke strnadlovi na převážení předních kol (od nazutí tj. převážení najeto cca 12.000km) - převážil je (5 resp. 10 gramů přidal na vnitřní stranu každého kola), a jel sem to vyzkůšať.... poměrně citelné kopání okolo 80-90 kmph je skoro úplně pryč, zato to fčíl kope víc než před převážením okolo 120 kmph... kuwa fiks, co to je?

ale hlavně mě strnadel vyděsil, že prý mám LP tlumič v prdeli.... bo sou na vnější straně kola vyjeté plošky jaxfiňa.... přitem sem tlumiče aji ložisko vepředu měnil za nové OEM BMW před asi 15tis km....... tož je fakt asi cosyk kdesyk shnilého (po té ráně na LP kolo v zimě....)

no nic no, asi to bude chtít udělat radikální řez....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#48 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše: poměrně citelné kopání okolo 80-90 kmph je skoro úplně pryč, zato to fčíl kope víc než před převážením okolo 120 kmph... kuwa fiks
taxem to neska v rámcii objektivních možností (ščije tu jaxfiňa) "rozbrzdil" opakovaně z Bumbálky dolů na HBečvu (plný plyn do 160 /plná brzda do skoro zastavení) a zdá se to býti poněkud lepší.... třeba si to fakt ešče sedne....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na zacházení s brzdami existuje dobrý návod: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=111273
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#50 Příspěvek od pavproch »

zajímavé, díky... :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#51 Příspěvek od pavproch »

taxem se neska nasráááál tak, že.... přední brzdy 3er začaly zase (bezdůvodně) kopat jaxfiňa (při jemném brždění kolem 120 mi to málem vyrazilo volant z ruky, dyž sem ale šel ostře po brzdách z cca 160, tak to zase nejvíc chvělo okolo 80 a dyž sem po chvilce - ještě se zahřátýma brzdama - znova ostře brzdil ze 150 až skoro na nulu, tak už to nekopalo vůbec), v návaznosti na ten odkazovaný článek doufám, že autor nekecá: "za celou svou karieru sem neviděl zkroucené kotouče", čili že to bude šit deskama brembo, taxem objednal OEM BMW desky a vrznu je tam.... uvidíme....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#52 Příspěvek od pavproch »

pavproch na AF píše:
pavproch píše:taxem se neska nasráááál tak, že.... přední brzdy 3er začaly zase (bezdůvodně) kopat jaxfiňa (při jemném brždění kolem 120 mi to málem vyrazilo volant z ruky, dyž sem ale šel ostře po brzdách z cca 160, tak to zase nejvíc chvělo okolo 80 a dyž sem po chvilce - ještě se zahřátýma brzdama - znova ostře brzdil ze 150 až skoro na nulu, tak už to nekopalo vůbec), v návaznosti na ten odkazovaný článek doufám, že autor nekecá: "za celou svou karieru sem neviděl zkroucené kotouče", čili že to bude šit deskama brembo, taxem objednal OEM BMW desky a vrznu je tam.... uvidíme....

ťuk, ťuk, ťuk na dřwo.... zdá se, že že demontáží (skoro nových) desek brembo a montáži nových OEM desek problém s kopáním brzd vyzmizel... na definitivní závěry ale musím najet nějaký ten tisíc km....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#53 Příspěvek od pavproch »

Tak jaxem si už víc jak rok chrochtal, že sem to s těma brzdama vymyslel dobře a že to fčíl supr brzdí, taxem fčera lehce vystřízlivěl... bo sem dostal šanci vytáhnout 3er na okruh (Czechring) a.... už ve druhým ostrým kole začly vadnout....ne sice katastrofálně, ale zdaleka to nebrzdilo tak, jak sem si (už) zvyknul .... takže na prasení na okreskách je "posílený" OEM materiál OK, ale na okruh je to pořád ještě slabé (zřejmě hlavně díky 1715kg kerb).... ale nadruhou stranu, kdy zase brambora vytáhnu na track, že? takže už to samozřejmě dál řešit nebudu... ale napsat to sem musím....
Marek-WAR
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: úte 27.12.2011 01:00
Bydliště: Uherský Brod 3

#54 Příspěvek od Marek-WAR »

pavproch píše:taxem se neska nasráááál tak, že.... přední brzdy 3er začaly zase (bezdůvodně) kopat jaxfiňa (při jemném brždění kolem 120 mi to málem vyrazilo volant z ruky, dyž sem ale šel ostře po brzdách z cca 160, tak to zase nejvíc chvělo okolo 80 a dyž sem po chvilce - ještě se zahřátýma brzdama - znova ostře brzdil ze 150 až skoro na nulu, tak už to nekopalo vůbec), v návaznosti na ten odkazovaný článek doufám, že autor nekecá: "za celou svou karieru sem neviděl zkroucené kotouče", čili že to bude šit deskama brembo, taxem objednal OEM BMW desky a vrznu je tam.... uvidíme....
Ja jsem mel podobny problem. Nedaval jsem tam vetsi brzdy, ale pri brzdeni me kopal pedal a auto celkove plavalo. Pokud jsem btudil ostrey tak to slo ale pokud jsem dobzdoval tak se to nedalo.Byly spatne predni ramena.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00
Klubové ID: 1416

#55 Příspěvek od shwaaraa »

Tak jsem z toho zmatenej. Mám na Z4 OEM brzdy (348mm vpředu) a koupil jsem OEM z M4 (380mm).

Chcete říct, že když je tam hodím, budu muset koupit i novej brzdovej válec, brzdy nakódovat a stejně to bude brzdit blbě, pač vzadu zůstanou původní Z4 brzdy? (z M4 zadek prej moc nepasuje)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#56 Příspěvek od pavproch »

já mám 30i, dopředu sem dal ///Mperformance 340mm (F20 - imho mají naprosto stejné brzdiče pouze s jiným offsetem ako ty tvoje F30 380mm), vzadu sem nechal OEM třmeny a nemusel sem ani měnit hl. brz. válec ani nic kodovat...
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00
Klubové ID: 1416

#57 Příspěvek od shwaaraa »

To by bylo fajn. A v zatáčkách to brzdí dobře? Nemá to tendenci se přetáčet?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#58 Příspěvek od pavproch »

dozadu sem dal slotted/dimpled kotouče Cquence (stejného rozměru jako původní OEM), rovněž desky vzadu mám - nové - ale OEM a brzdí to naprosto rovnoměrně a předvídatelně za všech jízdních režimů.... teda nemožu sloužit vlastnostma na vodě, bo jezdim enem, dyž je hezky
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00
Klubové ID: 1416

#59 Příspěvek od shwaaraa »

Tak za sucha to urve fakt jen pako, ale za mokra/sněhu to může být o detailech.. :-/

Nad těma cquence taky uvažuju, ale našel jsem zatím jen celý rebuild sady. Mně chybí ale už jen přední kotouče (ideálně 380mm, který nabízej v těch sadách). Asi jim budu muset napsat. U Perf kotoučů pro Z4 neuvádějí rozměr...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#60 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:dozadu sem dal slotted/dimpled kotouče Cquence (stejného rozměru jako původní OEM), rovněž desky vzadu mám - nové - ale OEM a brzdí to naprosto rovnoměrně a předvídatelně za všech jízdních režimů.... teda nemožu sloužit vlastnostma na vodě, bo jezdim enem, dyž je hezky
EDIT: aby bylo jasno: stejnou konfiguraci (vepředu komplet ///mperformance, vzadu cquence kotouče a OEM desky) mám fčíl na obou autech - na Z4 jsou zadní kotouče ale menší a tenčí, ale na obou se to chová stejně, s daily (3er) jezdím za každého pořasí, ale ještě nemůžu na 100% reportovat, neboť ještě sem na nich neodjezdil celou zimu celou zimu, mám je tam relativně čerstvě
Odpovědět