Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 olejový separátor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od paveld »

Dá se nějak ověřit na vyndaném separatoru, že je OK?
Mám sání dost od oleje, loni jsem proto dával nový separátor (ale druhovýroba) a včera když jsem sundaval sání, koukám, že je zas plný oleje.. může to být něčim jinym, nebo mi ten separátor zase odešel?
Dík
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#2 Příspěvek od Mateo »

Podle doporuceni lidi co se vyznaji tak druhovyroba moc nefunguje a v pripade separatoru je vhodny brat pouze original jak samotny separator tak i hadice okolo nej. Tzn. tvoje situace je klidne mozna
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od icecold »

kolik máš najeto na separátoru? taky ho chci dělat, bude to moje první m52, ale jestli druhovýroba je na kks tak potěš koště :roll:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#4 Příspěvek od Mateo »

Mel by se prej menit kazdou treti vymenu zda LL intervaly nebo nebo normal nevim ale me komplet i s trubkama vysel na 150€ takze i kdybych to budu menit v klasickem rezimu po 3x 10 - 15 tisic km tak o nic nejde. Spis vzdy ber i ty hadice protoze se proste vyhrejou a pri demontazi je zlomis.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od paveld »

Ty hadice jsou OK, ty jsem měnil kdysi a ztvrdlý furt nejsou... ty se co vim tak spíš ucpávaji a odlej pak nemůže odtejkat do vany.
Separátor jsem dával loni, má najeto 40 tis km... ale OK, seženu nový origo.

Ještě se zeptám znovu, tušíte někdo, jestli ten separátor jde nějak vyndaný zkontrolovat a ověřit, že je fakt KO?
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00
Klubové ID: 3302

#6 Příspěvek od Mateo »

Ja osobne ho nedokazal rozebrat tak aby sel znova pouzit ale vzhledem k tomu ze jsem nekde cetl ze vlastne rozebiratelny ani neni tak jsem se o to extra nesnazil.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od paveld »

Jo tohle jsem zjistil taky...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud motor propouští spaliny do klikové skříně kolem kroužků ve větším než obvyklém množství, tak výměna separátoru problém nevyřeší.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od paveld »

Tak kroužky to doufám nebudou... vyměním ten separátor a uvidim.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Při volnoběhu motoru odpoj z ventildeklu hadici k separátoru. Pokud bude foukat z ventideklu, jde přemíra spalin do klikové skříně a nový separátor to nevyřeší.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Joshuax »

A pripadny opacny test s podtlakem pod napoustecim vikem oleje ? Teim se da taky neco poznat ne ? Velky podtlak = problem, pretlak = problem, mirny podtlak = OK, neni tak ?
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od jawamaniak22 »

separátor se skládá s funkční části s membránou a s takovýho jakoby odtokovýho labyrintu, separátor jde v pohodě rozdělat a zase složit bez toho aby se poškodil, jediná funkční věc která v něm odchází (pokud pominu to že se ti nějak jakkoli ucpe- za to ale on nemůže) je membrána která budto:

1) ztvrdne
2) praskne
3) zasere se sajrajtem

v bodě 3 proto jednoduše vyčistím jak membránu tak celej separátor nějakou sračkou co rozpouští mastnotu a montouju zpět (pozor membrána jde ředidly poměrně rychle rozpustit), samozřejmě v bodě 1 a 2 musíš vymněnit memmbránu. Budto koupit novej origo a nebo stačí druhovýrobu, s ní vyndat membránu a dát ji do původního originálu a je zase jako novej. Hovořím z vlastní zkušenosti a naprostá spokojenost.

POZOR: často je separátor v pořádku ale je ucpané jen odtokové vedení od něj do vany takže když jej pak někdo kontroluje vidí že je plnej sračky a hned ho vyhazuje a montuje novej samozřejmě bez účinku
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od paveld »

Francis: dík, to zítra určitě zkusim

jawamaniak: jak jsi ho rozebral, uměl bys to popsat? O té hadici co se ucpává vím, ale s ní nemám problém...
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od jawamaniak22 »

vydrž do večera nebo do zítra, udělám ti foto návod kterej pak třeba poslouží i ostatním...
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od jawamaniak22 »

posílám odkaz na slibovaný fotonávod, dělal jsem to velice stručně a v rychlosti protože je to podle mě banální věc, pokud by měl ale i tak někdo jakýkoli dotaz, nechť se ozve a rád poradím...

https://ulozto.cz/!dAALTYDfV/m52-docx

heslo: jawamaniak22
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od paveld »

Dík moc za návod. Měl jsem ten separátor rozebraný zhruba tak před 7mi lety, tak si to už přesně nevybavim, ale myslim, že právě ten spodek nešel nedestruktivně rozebrat...tak jak píšeš. Každopádně teda to co odchází je teda ta membrána co jde vyndat - jen asi na ní nepoznám, pokud by jen přestala těsnit ale zároveň nebude potrhaná. Škoda, že nejde koupit samostatně...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od paveld »

Francis píše:Při volnoběhu motoru odpoj z ventildeklu hadici k separátoru. Pokud bude foukat z ventideklu, jde přemíra spalin do klikové skříně a nový separátor to nevyřeší.
Tak jen doplnim, že z ventildeklu mi nefouká... takže skutečně zas odešel ten separátor.
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#18 Příspěvek od jawamaniak22 »

někdy ho stačí vyčistit, mě třeba v zimě když jezdím krátky trasy 12 km do práce, tak se mi v něm udělá úplně tatarka, která ho uplně ucpe...
Odpovědět