Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kroucení karosérie E36 koupé
Kupátko z roku 1992 po těch letech a všem co si zažilo(vytržená zadní náprava a asi bouračka na předek) tak začínám zaznamenávat poměrně dost, že se kroutí. Například při přejezdu nerovností ne teda kolmo ale na šikmo kde se to dá poznat nejvice. Nebo při zvedání auta se dá zaznamenat lehké ohnuti motorové části oproti zbytku auta.
Dotaz zní, dá se pomocí x-brace, rozpěrné tyče motoru a nebo kufru tomuto zabránit, nebo kastle už je moc KO a ani to nepomůže??
Dotaz zní, dá se pomocí x-brace, rozpěrné tyče motoru a nebo kufru tomuto zabránit, nebo kastle už je moc KO a ani to nepomůže??
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Co je to "lehké ohnutí motorové časti"? Viditelně se změní spára blatník-dveře a nebo jdou dveře hůře otvírat/zavírat?
Vzpěra mezi tlumiči nebo X-brace nezachrání zkorodované nosníky, mohl by pomoci pevně vevařený rám ale s tím pak nesmíš do běžného provozu.
Vzpěra mezi tlumiči nebo X-brace nezachrání zkorodované nosníky, mohl by pomoci pevně vevařený rám ale s tím pak nesmíš do běžného provozu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Auto stálo týden na kozách kvůli repasi předních ramenou. A když jsem ho sundaval, klasika za nápravnici aby se vyndaly kozy, tak při heverování bylo vidět jak motor a předek jde nahoru, ale zbytek auta nic. Předek šel o několik čísel nahoru a až pak se zvedla kastle z koz které byly na tech plastech za co se to zvedá klasicky.
Při tomto byl v garáži ještě kámoš který na tento jev koukal také docela s udivením.
Spáry jsem neřešil, ale dveře se bez problémů otvíraly a i otvírají.
Při tomto byl v garáži ještě kámoš který na tento jev koukal také docela s udivením.
Spáry jsem neřešil, ale dveře se bez problémů otvíraly a i otvírají.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Především E36 rv.91 - ? (první roky nevím do kdy přesně) měly jinak udělaný nosníky a konstrukci spodku. Tímpádem mohli mít třeba menší torzní tuhost. Hlavně otázka jak je udělaná ta oprava. Asi by to na heveru posoudil osobně autoklempíř, než my.
X-brace a rozpěru mezi klobouky klidně zkus mělo by pomoct, ale prohneš $€.
X-brace a rozpěru mezi klobouky klidně zkus mělo by pomoct, ale prohneš $€.
,,Zvuk pra opic" slyším teda poprvé
Nicméně ja jsem byl ten kdo to zvedal a z mého pohledu bylo vidět jen jak se zvedá přední část jinak než zbytek auta. Asi někde před přepážkou se to kroutilo.
A ta zadni klec to bylo myšleno, že auto si už ledasčím prošlo. Kyby se jezdilo s autem jen normal dalnice/okreska/město a ne drifty a další tak by se ta klec nevytrhla.
Po opravě mi bylo řečeno, že jedna část byla vytrhlá uplně ze všech žeber a druha byla zatím snad jen naprasklá na několika žebrech a z jedno už vyrvaná také.
Není někdo z Prahy kdo má pěknou 36, komu by se chtělo
?? Na porovnání??

Nicméně ja jsem byl ten kdo to zvedal a z mého pohledu bylo vidět jen jak se zvedá přední část jinak než zbytek auta. Asi někde před přepážkou se to kroutilo.
A ta zadni klec to bylo myšleno, že auto si už ledasčím prošlo. Kyby se jezdilo s autem jen normal dalnice/okreska/město a ne drifty a další tak by se ta klec nevytrhla.
Po opravě mi bylo řečeno, že jedna část byla vytrhlá uplně ze všech žeber a druha byla zatím snad jen naprasklá na několika žebrech a z jedno už vyrvaná také.
Není někdo z Prahy kdo má pěknou 36, komu by se chtělo

Doufám, že to chápu špatně.. Ale jestli se ti to hýbe v tom snad nejtužším místě, které je problém při likvidaci auta vůbec rozřezat, tak auto bez milosti zlikviduj. Aby se něco takového dělo tak by musela být kastle svařená z půlek nebo totálně shnilá což tedy nepíšeš.
Dej pod auto rovné prkno a středem auta je k němu přitáhni kurtou. Když to pak zvedneš heverem za přední nosník tak se rozteč mezi prknem a kastlí nesmí měnit.
Dej pod auto rovné prkno a středem auta je k němu přitáhni kurtou. Když to pak zvedneš heverem za přední nosník tak se rozteč mezi prknem a kastlí nesmí měnit.
Heleď tato myšlenka se mi honí hlavou už pár dní. Našel jsem E36: http://www.autoscout24.cz/offers/bmw-31 ... -268758070
Ale jak na tom je?? Jsou kastle 4vál a 6vál stejné??
Ale jak na tom je?? Jsou kastle 4vál a 6vál stejné??
Kastle jsou stejné bez ohledu na motor.
Jinak sám mám E36 hodně rád, je mi líto poslat kus na odpis.Dokud jde jen o motor, nápravy a podobné drobnosti tak to můžeš skládat jako lego.
Jak je ale něco prorezlé nebo deformované na nosných částech kastle tak je lépe jít od toho. Zkontroluj jestli to nezvedáš přez nějaký povolený šroub nebo volný čep a jestli se to bude opravdu prohýbat tak raději neriskuj.
Jinak sám mám E36 hodně rád, je mi líto poslat kus na odpis.Dokud jde jen o motor, nápravy a podobné drobnosti tak to můžeš skládat jako lego.
Jak je ale něco prorezlé nebo deformované na nosných částech kastle tak je lépe jít od toho. Zkontroluj jestli to nezvedáš přez nějaký povolený šroub nebo volný čep a jestli se to bude opravdu prohýbat tak raději neriskuj.
Tak nekroutí se to až tak. Ale o 5 milimetru se to hejbne. Měřeno vodováhou která byla přichycena na držáku střed. výfuku co je na převodovce a pak na spodní rozpěrné tyči. Při heveru daným na nápravnici se mezera zvětšila o 5mm (3,2cm na 3,7cm)mezi vodováhou a nápravnicí. Pak jsem ještě měřil jaky je rozdíl mezi vanou a vodováhou a tam jsem pokaždé naměřil 2cm.
Ještě jsem zkoušel jak se krouti při heverovaní jen jedné strany a tam to byly 2 milimetry když vodováha byla na příč.
Ještě jsem zkoušel jak se krouti při heverovaní jen jedné strany a tam to byly 2 milimetry když vodováha byla na příč.