Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kroucení karosérie E36 koupé

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od _stalker_ »

Kupátko z roku 1992 po těch letech a všem co si zažilo(vytržená zadní náprava a asi bouračka na předek) tak začínám zaznamenávat poměrně dost, že se kroutí. Například při přejezdu nerovností ne teda kolmo ale na šikmo kde se to dá poznat nejvice. Nebo při zvedání auta se dá zaznamenat lehké ohnuti motorové části oproti zbytku auta.
Dotaz zní, dá se pomocí x-brace, rozpěrné tyče motoru a nebo kufru tomuto zabránit, nebo kastle už je moc KO a ani to nepomůže??
Uživatelský avatar
Kani
Registrovaný
Příspěvky: 1583
Registrován: ned 15.03.2009 01:00
Bydliště: Orlova

#2 Příspěvek od Kani »

Pokud to uz poznas i na "heveru", tak pryc s tim. Nevim nad cim vubec uvazujes.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od _stalker_ »

Jeste teda stoji za zmínku ze auto neni vůbec orezlé.
Do auta se dost investovalo a ted to prodat by nebylo zrovna asi nejlepší.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Co je to "lehké ohnutí motorové časti"? Viditelně se změní spára blatník-dveře a nebo jdou dveře hůře otvírat/zavírat?

Vzpěra mezi tlumiči nebo X-brace nezachrání zkorodované nosníky, mohl by pomoci pevně vevařený rám ale s tím pak nesmíš do běžného provozu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od _stalker_ »

Auto stálo týden na kozách kvůli repasi předních ramenou. A když jsem ho sundaval, klasika za nápravnici aby se vyndaly kozy, tak při heverování bylo vidět jak motor a předek jde nahoru, ale zbytek auta nic. Předek šel o několik čísel nahoru a až pak se zvedla kastle z koz které byly na tech plastech za co se to zvedá klasicky.
Při tomto byl v garáži ještě kámoš který na tento jev koukal také docela s udivením.
Spáry jsem neřešil, ale dveře se bez problémů otvíraly a i otvírají.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od _stalker_ »

A udělat z toho auto na okruhy opravdu neplanuji :D
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#7 Příspěvek od Jamall »

Popisuješ to teda jako zvuk pra opic. Pokud se někde něco kroutí, tak musíš najít místo kde a proč. A dané místo opravit nebo zesílit. Konstrukce auta není plastelína. Nelze aby se na heveru viditelně výrazně kroutila

Tu zadní nápravu máš na mysli zřejmě klec diferenciálu?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#8 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Především E36 rv.91 - ? (první roky nevím do kdy přesně) měly jinak udělaný nosníky a konstrukci spodku. Tímpádem mohli mít třeba menší torzní tuhost. Hlavně otázka jak je udělaná ta oprava. Asi by to na heveru posoudil osobně autoklempíř, než my.

X-brace a rozpěru mezi klobouky klidně zkus mělo by pomoct, ale prohneš $€.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#9 Příspěvek od _stalker_ »

,,Zvuk pra opic" slyším teda poprvé :D
Nicméně ja jsem byl ten kdo to zvedal a z mého pohledu bylo vidět jen jak se zvedá přední část jinak než zbytek auta. Asi někde před přepážkou se to kroutilo.
A ta zadni klec to bylo myšleno, že auto si už ledasčím prošlo. Kyby se jezdilo s autem jen normal dalnice/okreska/město a ne drifty a další tak by se ta klec nevytrhla.
Po opravě mi bylo řečeno, že jedna část byla vytrhlá uplně ze všech žeber a druha byla zatím snad jen naprasklá na několika žebrech a z jedno už vyrvaná také.
Není někdo z Prahy kdo má pěknou 36, komu by se chtělo :D ?? Na porovnání??
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#10 Příspěvek od Jamall »

Zkus to vyfotit. Přilož k tomu místu, kde se to podle tebe kroutí lať, ad je to poznat i na foto. No nedovedu si to představit
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#11 Příspěvek od vsemick »

Doufám, že to chápu špatně.. Ale jestli se ti to hýbe v tom snad nejtužším místě, které je problém při likvidaci auta vůbec rozřezat, tak auto bez milosti zlikviduj. Aby se něco takového dělo tak by musela být kastle svařená z půlek nebo totálně shnilá což tedy nepíšeš.
Dej pod auto rovné prkno a středem auta je k němu přitáhni kurtou. Když to pak zvedneš heverem za přední nosník tak se rozteč mezi prknem a kastlí nesmí měnit.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#12 Příspěvek od _stalker_ »

Diky za tip ;) zitra to schválně zkusím. Mě se to auto nechce prodávat. Na tom autě už je zrepasované snad vše krom laku, převodovky, kardanu, diferaku, poloos a teď teda asi celé kastle.
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Joshuax »

A nemas levnejsi to cele odstrojit a nechat zlikvidovat a ty nove veci dat na jinou kastli ? Jestli takhle neopravujes barak, ktery nestoji na pevnych zakladech :wink: Stejne ti to nakonec cely spadne.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#14 Příspěvek od _stalker_ »

Heleď tato myšlenka se mi honí hlavou už pár dní. Našel jsem E36: http://www.autoscout24.cz/offers/bmw-31 ... -268758070
Ale jak na tom je?? Jsou kastle 4vál a 6vál stejné??
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tak na driftkáry je potřeba dát ty rozpěry hned od začátky, víš snad jak to dostává na prdel předek skrz tuhost a nápravu. Se nedivím, že je to už unavený.
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#16 Příspěvek od vsemick »

Kastle jsou stejné bez ohledu na motor.
Jinak sám mám E36 hodně rád, je mi líto poslat kus na odpis.Dokud jde jen o motor, nápravy a podobné drobnosti tak to můžeš skládat jako lego.
Jak je ale něco prorezlé nebo deformované na nosných částech kastle tak je lépe jít od toho. Zkontroluj jestli to nezvedáš přez nějaký povolený šroub nebo volný čep a jestli se to bude opravdu prohýbat tak raději neriskuj.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#17 Příspěvek od _stalker_ »

Já jsem se byl s autem sklouznout na Strahově všeho všudy jednou. To auto nezná pojem sníh a už vůbec ne sůl. Taky se auto umejvá jen ručně žádná myčka. Je to mazel a co potřeboval tak to dostal a i mnohem víc a je mi škoda ho poslat dál.
Vyzkouším to s tou latí a uvidí se no.
_stalker_
Registrovaný
Příspěvky: 288
Registrován: ned 29.08.2010 00:00

#18 Příspěvek od _stalker_ »

Tak nekroutí se to až tak. Ale o 5 milimetru se to hejbne. Měřeno vodováhou která byla přichycena na držáku střed. výfuku co je na převodovce a pak na spodní rozpěrné tyči. Při heveru daným na nápravnici se mezera zvětšila o 5mm (3,2cm na 3,7cm)mezi vodováhou a nápravnicí. Pak jsem ještě měřil jaky je rozdíl mezi vanou a vodováhou a tam jsem pokaždé naměřil 2cm.
Ještě jsem zkoušel jak se krouti při heverovaní jen jedné strany a tam to byly 2 milimetry když vodováha byla na příč.
Odpovědět