Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
CBS - interval výměny olejů
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Před delší dobou jsem zde na fóru hledal návod, jak nastavit počet km pro výměnu oleje a nic jsem nebyl schopen najít.
Hledal jsem tak na jiných zdrojích a jednoduchý návod je zde:
http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2786-Set-Oilservice-with-tool32&p=55713&viewfull=1
Návod ve zkratce:
Použitý nástroj:
D+CAN cabel + INPA; EDIABAS ToolSet 32 (součást balíku s INPA)
Je třeba programovat řídící jednotku motoru
Čas pro vyhotovení cca 10 minut.
Postup:
1.) Zjištění označení řídící jednotky motoru (např D60M57A0) - např pomocí INPA
2.) Start ToolSet 32
3.) Načtení řídícího (programovacího) file k dané jednotce
4.) Vybrání daného jobu : cbs_reset (v okně select job)
5.) Vybrání výsledků které se mají načíst po vykonání ( job_status ,....)
6.) Nastavení parametrů pro spuštění jobu:
Moje parametry jsou:
Oel;68;31;255;255;100;1;0;24;0
7.) Spuštění jobu "F5" nebo z menu Job
8.) Kontrola výsledků
9.) Kontrola v iDrive (pokud je stav servisů zobrazen již předtím, je třeba výpis servisu opustit a opětovně vyvolat - bude nastaven nový interval)
Úspěšně jsem ho vyzkoušel a funguje. Zkoušel jsem na E90 325D. Návod je jen ve zkratce pro případné dotazy se ptejte, pokud budu vědět pomůžu. Lze nastavit libovolný interval --- pro příklad např. 20000 km.
Hledal jsem tak na jiných zdrojích a jednoduchý návod je zde:
http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2786-Set-Oilservice-with-tool32&p=55713&viewfull=1
Návod ve zkratce:
Použitý nástroj:
D+CAN cabel + INPA; EDIABAS ToolSet 32 (součást balíku s INPA)
Je třeba programovat řídící jednotku motoru
Čas pro vyhotovení cca 10 minut.
Postup:
1.) Zjištění označení řídící jednotky motoru (např D60M57A0) - např pomocí INPA
2.) Start ToolSet 32
3.) Načtení řídícího (programovacího) file k dané jednotce
4.) Vybrání daného jobu : cbs_reset (v okně select job)
5.) Vybrání výsledků které se mají načíst po vykonání ( job_status ,....)
6.) Nastavení parametrů pro spuštění jobu:
Moje parametry jsou:
Oel;68;31;255;255;100;1;0;24;0
7.) Spuštění jobu "F5" nebo z menu Job
8.) Kontrola výsledků
9.) Kontrola v iDrive (pokud je stav servisů zobrazen již předtím, je třeba výpis servisu opustit a opětovně vyvolat - bude nastaven nový interval)
Úspěšně jsem ho vyzkoušel a funguje. Zkoušel jsem na E90 325D. Návod je jen ve zkratce pro případné dotazy se ptejte, pokud budu vědět pomůžu. Lze nastavit libovolný interval --- pro příklad např. 20000 km.
Tak olej jsem v pohodě resetnul podle https://www.youtube.com/watch?v=LRxzVlTEM4Q. Ale mám tam ještě servis ( to auto na zvedáku ) a to mi nejde. V INPě mi to taky nejde, CBS mi hlásí nějaký chyby a resetnout to nejde.
Takže vyřešeno! Soudruzi z NDR měli pravdu .
1. Sundat levé přední a pravé zadní kolo
2. Odpojit čidlo ( dělal jsem to po jednom )
3. Místo čidla jsem připojil odpor 30ohmů ( někdo radí propojit natvrdo, ale jako elektrikáři se mi to zdá dost drsný, zkrat, když nevim, co je dál za obvod ), byl po ruce ( podle mě to bude fungovat na cokoliv od 1 ohmu )
4. V BC provést klasický RESET. Tím jsme nasimulovali výměnu čidla za jiné. Naskočily kilometry, jak má být.
5. Odpojit odpor a připojit původní čidlo a je to
6. U druhého čidla postup stejný ( zadní krabička s konektory je po podběhem, stačí ohnout )
Ze samé radosti nezapomenout nasadit kola
1. Sundat levé přední a pravé zadní kolo
2. Odpojit čidlo ( dělal jsem to po jednom )
3. Místo čidla jsem připojil odpor 30ohmů ( někdo radí propojit natvrdo, ale jako elektrikáři se mi to zdá dost drsný, zkrat, když nevim, co je dál za obvod ), byl po ruce ( podle mě to bude fungovat na cokoliv od 1 ohmu )
4. V BC provést klasický RESET. Tím jsme nasimulovali výměnu čidla za jiné. Naskočily kilometry, jak má být.
5. Odpojit odpor a připojit původní čidlo a je to
6. U druhého čidla postup stejný ( zadní krabička s konektory je po podběhem, stačí ohnout )
Ze samé radosti nezapomenout nasadit kola

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
To čidlo opotřebení má dva kontrolní obvody:
- první je prostý drát, který se probrousí na začátku používání destiček
- druhý je drát s odporem 460 Ohmů
Fór je v tom, že pokud se už probrousil ten první drát čidla, tak systém ví, že destičky už byly používány a nelze provést reset - pouze tím trikem se zkratováním, kdy na okamžik toho resetu "obnovíš" ten první, asi už probroušený drát.
Elektrické schéma čidla:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=151566
- první je prostý drát, který se probrousí na začátku používání destiček
- druhý je drát s odporem 460 Ohmů
Fór je v tom, že pokud se už probrousil ten první drát čidla, tak systém ví, že destičky už byly používány a nelze provést reset - pouze tím trikem se zkratováním, kdy na okamžik toho resetu "obnovíš" ten první, asi už probroušený drát.
Elektrické schéma čidla:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=151566
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Sice jsem to už někde napsal, ale nemůžu ten příspěvek najít. S tím resetem a zkratováním je třeba pracovat opatrně !! Automobilka a její inženýři totiž dostali za úkol zabezpečit funkci brzd tak, aby nebylo možno bez varování použít auto s neschopnými brzdami. Ono se totiž dá smazat servisní interval oleje, kontrolu vozidla nebo brzdové kapaliny bez skutečné výměny provozních kapalin nebo toho Service Check.
Pokud použiješ to vyzkratování čidla opotřebení, tak naskočí nějaká kilometrová živostnost destiček (rezerva do výměny) a všichni, včetně auta, si budou myslet, že to je pravda a ono to tak není. Dokonce jsem už našel ty čidla vyzkratované natrvalo a destičky už byly ojeté až na doraz. Myslel jsem, že ten princip zabezpečení neprozradím, ale když už to MiM prozradil, tak Vás prosím opatrně a nezneužívat !!
Pokud použiješ to vyzkratování čidla opotřebení, tak naskočí nějaká kilometrová živostnost destiček (rezerva do výměny) a všichni, včetně auta, si budou myslet, že to je pravda a ono to tak není. Dokonce jsem už našel ty čidla vyzkratované natrvalo a destičky už byly ojeté až na doraz. Myslel jsem, že ten princip zabezpečení neprozradím, ale když už to MiM prozradil, tak Vás prosím opatrně a nezneužívat !!
Máš 100% pravdu. Klidně to smažte, ať to nějakého troubu neláká. Předpokládal jsem, že jsou tady inteligentní fandové a že když se někdo hrabe do brzd, tak ví co dělá. Třeba já si od dob mýho prvního embéčka dělám většinu věcí sám a zrovna brzdy kontroluju min. 2x za rok při přehazování kol. Destiček tam mám momentálně ještě tak 3/4. Prostě jsem se jen umáčknul při resetu
oleje. Pěknou sezónu všem.
