Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

CBS - interval výměny olejů

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od FiliposII »

Před delší dobou jsem zde na fóru hledal návod, jak nastavit počet km pro výměnu oleje a nic jsem nebyl schopen najít.
Hledal jsem tak na jiných zdrojích a jednoduchý návod je zde:
http://www.bmwcoding.com/showthread.php?2786-Set-Oilservice-with-tool32&p=55713&viewfull=1

Návod ve zkratce:
Použitý nástroj:
D+CAN cabel + INPA; EDIABAS ToolSet 32 (součást balíku s INPA)
Je třeba programovat řídící jednotku motoru
Čas pro vyhotovení cca 10 minut.


Postup:
1.) Zjištění označení řídící jednotky motoru (např D60M57A0) - např pomocí INPA
2.) Start ToolSet 32
3.) Načtení řídícího (programovacího) file k dané jednotce
4.) Vybrání daného jobu : cbs_reset (v okně select job)
5.) Vybrání výsledků které se mají načíst po vykonání ( job_status ,....)
6.) Nastavení parametrů pro spuštění jobu:
Moje parametry jsou:
Oel;68;31;255;255;100;1;0;24;0

7.) Spuštění jobu "F5" nebo z menu Job
8.) Kontrola výsledků
9.) Kontrola v iDrive (pokud je stav servisů zobrazen již předtím, je třeba výpis servisu opustit a opětovně vyvolat - bude nastaven nový interval)


Úspěšně jsem ho vyzkoušel a funguje. Zkoušel jsem na E90 325D. Návod je jen ve zkratce pro případné dotazy se ptejte, pokud budu vědět pomůžu. Lze nastavit libovolný interval --- pro příklad např. 20000 km.
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#2 Příspěvek od MiM »

Vyměnil jsem si olej a zaboha nemůžu najít v INPě, kde resetnout termín výměny. Dneska jsem prolezl všechny jednotky a nic. Nevím, přitom v loni jsem to v pohodě nastavil. Nakopne mě někdo. Motor M47. Asi ani nepotřebuju měnit km, stačí když to vynuluju. Díky
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Zvolit auto - Body - Instrument KOMBI (=budíky) ......
https://www.youtube.com/watch?v=LRxzVlTEM4Q
:D
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#4 Příspěvek od MiM »

Tak olej jsem v pohodě resetnul podle https://www.youtube.com/watch?v=LRxzVlTEM4Q. Ale mám tam ještě servis ( to auto na zvedáku ) a to mi nejde. V INPě mi to taky nejde, CBS mi hlásí nějaký chyby a resetnout to nejde.
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#5 Příspěvek od MiM »

Zkusil jsem to znovu a napadlo mě, jestli to neni od brzd. U všech servisních položek je nějaký termín a kilometry, jen u brzd ( přední i zadní ) jsou po resetu jen čárky bez kilometrů. Dříve tam byly. Nemůže to být od toho?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

Zajed si na diagnostiku, obcas se objevi ve vypisu takova zajimava chyba o nesouladu kilometru v jednotkach, chyba v cas procesoru a pak nejdou ani korektne resetovat servisy a ukazuje to kokotiny...
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#7 Příspěvek od MiM »

na tohle jsem si právě koupil diagnostiku, abych nemusel s každou blbostí někam jezdit :? Poradím se ještě s diag.sk
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od matiz »

Kdyz myslis ze nakopnute budeiky jsou blbost :D V tom pripade hodne stesti.
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#9 Příspěvek od MiM »

Na zahraničních fórech jsem se dočetl o čidlech destiček a jejich výměnách a "oblbnutí". Odpoledne to prubnu, bude to ono.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matiz »

Pokud je vadne cidlo tak reset nelze provest, pripadne pokud se provede skoci tam ihned zaporna hodnota.
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#11 Příspěvek od MiM »

To vím, ale čidla byla doposud v pořádku, nic to nehlásilo. Kdybych se neumáčknul při resetu oleje, bylo by to OK.
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#12 Příspěvek od MiM »

Takže vyřešeno! Soudruzi z NDR měli pravdu .
1. Sundat levé přední a pravé zadní kolo
2. Odpojit čidlo ( dělal jsem to po jednom )
3. Místo čidla jsem připojil odpor 30ohmů ( někdo radí propojit natvrdo, ale jako elektrikáři se mi to zdá dost drsný, zkrat, když nevim, co je dál za obvod ), byl po ruce ( podle mě to bude fungovat na cokoliv od 1 ohmu )
4. V BC provést klasický RESET. Tím jsme nasimulovali výměnu čidla za jiné. Naskočily kilometry, jak má být.
5. Odpojit odpor a připojit původní čidlo a je to
6. U druhého čidla postup stejný ( zadní krabička s konektory je po podběhem, stačí ohnout )
Ze samé radosti nezapomenout nasadit kola :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To čidlo opotřebení má dva kontrolní obvody:
- první je prostý drát, který se probrousí na začátku používání destiček
- druhý je drát s odporem 460 Ohmů

Fór je v tom, že pokud se už probrousil ten první drát čidla, tak systém ví, že destičky už byly používány a nelze provést reset - pouze tím trikem se zkratováním, kdy na okamžik toho resetu "obnovíš" ten první, asi už probroušený drát.

Elektrické schéma čidla:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=151566
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#14 Příspěvek od MiM »

Super, konečně relevantní rada. Už to chápu celý i elektricky. Díky 8)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Sice jsem to už někde napsal, ale nemůžu ten příspěvek najít. S tím resetem a zkratováním je třeba pracovat opatrně !! Automobilka a její inženýři totiž dostali za úkol zabezpečit funkci brzd tak, aby nebylo možno bez varování použít auto s neschopnými brzdami. Ono se totiž dá smazat servisní interval oleje, kontrolu vozidla nebo brzdové kapaliny bez skutečné výměny provozních kapalin nebo toho Service Check.

Pokud použiješ to vyzkratování čidla opotřebení, tak naskočí nějaká kilometrová živostnost destiček (rezerva do výměny) a všichni, včetně auta, si budou myslet, že to je pravda a ono to tak není. Dokonce jsem už našel ty čidla vyzkratované natrvalo a destičky už byly ojeté až na doraz. Myslel jsem, že ten princip zabezpečení neprozradím, ale když už to MiM prozradil, tak Vás prosím opatrně a nezneužívat !!
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#16 Příspěvek od MiM »

Máš 100% pravdu. Klidně to smažte, ať to nějakého troubu neláká. Předpokládal jsem, že jsou tady inteligentní fandové a že když se někdo hrabe do brzd, tak ví co dělá. Třeba já si od dob mýho prvního embéčka dělám většinu věcí sám a zrovna brzdy kontroluju min. 2x za rok při přehazování kol. Destiček tam mám momentálně ještě tak 3/4. Prostě jsem se jen umáčknul při resetu :-) oleje. Pěknou sezónu všem.
Odpovědět