Zdar chlapi, jak je to s EGR na E90? Zkoušli jste ho někdo zaslepit/deaktivovat apod? Jaké jsou zkušenosti? Konkrétně se mi jedná o 320d s motorem M47N2.
Koukal jsem na diagnostiku, a pokud se autu šlape na krk (rozuměj prudce akceleruje ), tak se EGR ani neotvírá, tzn sajrajt do motoru to pouští pouze když se jede "lehká noha".
Co mě zaujalo, že to má relativně zásadní vliv na zvuk origo ///M Performance výfuku (asi i celkem logicky, když jde ten kouř do výfuku všechnen nebo pouze část) a se zavřeným EGR to zkrátka zní líp
No takhle, pouze ho zaslepit nejde, páč jinak se ti rozsvítí kontrolka motoru případně na Idrive hláška "Increased Emissions".
Dá se samozřejmě vygumovat přímo v SW v jednotce, ale má to souvislost i s DPF (pokud na autě je), pak by to byl problém ,protože by asi nechodila regenerace.
jj, to jsem právě četl, že při pouhém zaslepení se rozsvítí kontrolka na palubce. Vygumováním myslíš klasicky přes kodování (NCS Expert apod.) nebo to umí vyresetovat i INPA/ISTA/Rheingold?
DPF naštěstí není, takže tam by to mělo být OK.
Tak jsem koukal na ty úpravy ECU a dokonce se nabízí, že umí deaktivovat EGR ventil, že zůstává v poloze stále zavřeno, takže se nemusí ani nic zaslepovat (http://bmwspecialistreading.co.uk/bmw-d ... -software/). To je možná úplně ta nejideálnější varianta. Někdo, kdo to tady umí?
Když jsem instaloval svody musel jsem EGR zaslepit. Pokud vím, tak žádné aftermarket svody nemají napojení na EGR. Jezdím se zaslepeným EGR asi 2 roky, žádné světlo se nerozsvítiloni a ani diagnostika neukazuje chybu.
Já jsem měl EGR vytažený asi před rokem a čistil ho (měl jsem najeto možná necelých 200 tis.) a musím říct, že tam bylo po obvodu asi 5 mm nánosu toho bordelu
czNEWMANcz píše:
Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?
ECU jsem měl upravený dlouho před tím než jsem vyřadil EGR. Neznám nikoho komu by se rozsvítila kontrolka po zaslepení EGR. Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.
czNEWMANcz píše:
Budvlad: Jenže ty máš upravenou ECU, ne?
ECU jsem měl upravený dlouho před tím než jsem vyřadil EGR. Neznám nikoho komu by se rozsvítila kontrolka po zaslepení EGR. Zajímavé je, že v US kde jsou emise daleko přísnějši E90 EGR nemají.