Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E90 spojka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Začíná mi na E90 odcházet spojka (hodně rachtá, jinak ale OK), takže se pomalu připravuju na výměnu. Vše je ještě původní při poctivých 250 tis., takže jsem přemýšlel, že bych to vzal rovnou i s dvouhmotou. Nějaké tipy, co tam dát? Prvovýroba je LuK? Případně co všechno se ještě mění? Koukal jsem, že se dělají celé opravné spojkové sady, stačí koupit jen tu a je tam všechno + tu dvouhmotu? Jedná se o E90 320d 2006 (preLCI). Díky moc za rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
jj, přesně tak se to projevuje, při lehkém sešlápnutí pedálu to začíná rachtat. Jakmile úplně vyšlápnu, tak se to "zklidní". Jinak žádné otřesy nic...ugurundu píše:nebo pokud to rachta, pri castecnem seslapnutim spojky, kdy jeste neni v saberu tak budu v prdeli dvohmota a bacha odklad se nevyplati jinak ti zrusi prevodovku.
Nicméně i pokud je to dvouhmota, tak to asi taky rovnou udělat i se spojkou, ne?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
Pokud lehce sešlápneš spojku, těsně předtím než ložisko začne tlačit na přítlačák a ozývá se rachtání - to spíše dělá spojkové ložisko.
Pokud stojíš na volnoběh a rachtá to, může to dělat vůle na vstupním ložisku do převodovky - avšak i dvouhmota.
Pokud je vylítaná dvouhmota, tak ji poznáš nejčastěji cukáním při rozjezdu, vibracena do pedálů a pak když už pružina povolí fest tak to mlátí jak vylágrovanej motor a když se roztrhne, tak zkurví i převodovku.
Každopádně při těchto kilometrech by si už zasloužila vyměnit i ta dvouhmota, dříve nebo později to přijde a při dnešních cenách ND už to není taková palba ...
Pokud stojíš na volnoběh a rachtá to, může to dělat vůle na vstupním ložisku do převodovky - avšak i dvouhmota.
Pokud je vylítaná dvouhmota, tak ji poznáš nejčastěji cukáním při rozjezdu, vibracena do pedálů a pak když už pružina povolí fest tak to mlátí jak vylágrovanej motor a když se roztrhne, tak zkurví i převodovku.
Každopádně při těchto kilometrech by si už zasloužila vyměnit i ta dvouhmota, dříve nebo později to přijde a při dnešních cenách ND už to není taková palba ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
https://www.youtube.com/watch?v=w5GHTruTwvs
jestli to zni stejne tak je to dvohmota co ma vakl.
pak je to za oboji dvohmota + spojka. ale nedoporucuju s tim moc jezdit.
jestli to zni stejne tak je to dvohmota co ma vakl.
pak je to za oboji dvohmota + spojka. ale nedoporucuju s tim moc jezdit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
V takhle šíleným stavu to ještě nemám, je to fakt jen při lehkém sešlápnutí spojky takový hlasitější šelest s rachtáním, jak kdyby se o sebe třely dva plechy. Při vyšlápnutí to přestane. Na neutrál to taky nedělá nic, vše v klidu. Osobně bych to taky tipoval na ložisko. Udělám výměnu celé spojky i té dvouhmoty.ugurundu píše:https://www.youtube.com/watch?v=w5GHTruTwvs
jestli to zni stejne tak je to dvohmota co ma vakl.
pak je to za oboji dvohmota + spojka. ale nedoporucuju s tim moc jezdit.
Podle tohohle videa https://www.youtube.com/watch?v=8qZskpXW9t4 a pokračování https://www.youtube.com/watch?v=IHWTT04gRG8 tam mění ještě spoustu těsnění kolem, to vše je součástí té spojkové sady?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Taky mne u 320d 2007 čeká spojka a udělám rovnou i dvouhmotu.. 250 tis jsem najel právě minulý víkend;-) chtěl bych se předběžně zeptat kolik stoji za spojková sada a kolik dvouhmota? A kolik ty věci stojí když je půjdu koupit do bmw a kolik když je koupím v druhovýrobě? Popř jak to ideálně řešit a kde koupit? diky..
Zdravím. Mám stejný problém. Jelikož někdo říká, že je to ložisko ve spojce a někdo, že je to setrvačník. Rohodl jsem se vyměnit oboje. Najeto 200k.
Ale při hledání jsem narazil na dva setrvačníky. Jeden má údaj:
počet zubů (určení max.úhlu hřbetu) 4, max. vůle klopení [mm] 2,9, bez třecího kotouče
a druhý:
počet zubů (určení max.úhlu hřbetu) 5, max. vůle klopení [mm] 1,6
A otázka by byla. Jak zjistím, který je ten správný. Život mě učí, že to bude ten dražší, ale co když?
Díky za radu
320d E91, 120kW, 6/2007, M47/T2
Ale při hledání jsem narazil na dva setrvačníky. Jeden má údaj:
počet zubů (určení max.úhlu hřbetu) 4, max. vůle klopení [mm] 2,9, bez třecího kotouče
a druhý:
počet zubů (určení max.úhlu hřbetu) 5, max. vůle klopení [mm] 1,6
A otázka by byla. Jak zjistím, který je ten správný. Život mě učí, že to bude ten dražší, ale co když?

Díky za radu
320d E91, 120kW, 6/2007, M47/T2