Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

xDrive a "zkrácení" diffu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, dostal sem nápad.... :idea:

U m4Zlika (RWD) proběhlo razantní zkrácení diffu, jehož výsledkem je - cituju: "30i po zkrácení jede jako ///M3 e46" :lovestruck:

Tak mě napadlo podobný "doping" udělat i bramborovi... jenže ten je AWD (xDrive MY2011) a jelikož mám nějaké tušení jak xD "vevnitř" funguje" (a jak je xDrive "citlivý " na rozdílné otáčky předních a zadních kol - třeba gumy musí mít rozdíl obvodu DO 1%!), tak se domnívám, že to nebude až tak jednoduché... imho to asi bude znamenat, že se budou muset - naprosto STEJNÝM POMĚREM - zkrátit OBA diffy - přední i zadní.... nebo se mýlím?

:?:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Bingo! Zkracovat nutno oba diffy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

pavproch fčíl na AF.cz píše:Tak. Je to tam, o 15% kratší final gear ratio vepředu i vzadu a hlavně 40% lamela vzadu. Odpoledne pro brambora jedu, už sa neskutečně těším.... :x

Prý to fčíl jede jako (nepoštelovaná) 335i.... uffff, oooaaachhhh.... :D

Jo a pan Plachý temu prý udělal krapet "hravější" geošku, ooooaaaaaach. :ymhug:

Večur sem dám "first driving impressions"

Btw, byl jsem pochválen za naprosto geniální nastavení podvozku (HR+ Koni yellows na 2/3) - ještě jednou díky d1.8t ^:)^
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

Takže asi takle - prvních cca 100 km:

- jede to jak píchlé prase (i proti kopci na pětku či šestku)
- při dálničních 200 to na šestku točí přesně 5000
- svor to na kluzkém při prudší akceleraci na mokrém (typicky rychlé předjíždění na kluzkém asflatu s vyjetýma kolejema) pěkně rovná do přímky, na víc testování sem neměl čas

Kura, já su tak ščastné.... nelituju jediné koruny z té hromady, co to stálo
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#5 Příspěvek od BudVlad »

Mám v autě dif 3.46 který zved otáčky o 12.7% oproti původnímu 3.07 difu. Mám dojem že by to chtělo ještě kratší dif, tak jsem objednal LSD od Turner Motorsports s final drive 3.64 který zvýší otáčky o dalších 5.2% . Myslím že to navýšení otáček bude vyhovovat krátkému sacímu potrubí.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

jo, fčíl sem přišel na další "výhodu" kratšího diffu v daily.... courání se po městě předpisovými 53-55 tacho bylo dřív za trest - trojka bylo douhá, čtyřka krátká... fčíl je čtyřka akuráth.... :twisted:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

BudVlad píše:Mám v autě dif 3.46 který zved otáčky o 12.7% oproti původnímu 3.07 difu. Mám dojem že by to chtělo ještě kratší dif, tak jsem objednal LSD od Turner Motorsports s final drive 3.64 který zvýší otáčky o dalších 5.2% . Myslím že to navýšení otáček bude vyhovovat krátkému sacímu potrubí.
3,64 mám na 5Q kde je to 1:1 a je to už celkem rychlej převod, ty máš aspoň 6q, kde se s tím bude dát i cestovat :) zase na druhou stranu k 6q je ideální převod 4,10 :) :twisted: 8)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

eee, k 6MT je ideální převod 5.00 - mám v m4Zlikovi.... :twisted:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jo, já se držím toho co vymysleli soudruzi v BMW Motorsport :)
To se potom dá jít i do poměrů přes 5.0, ale potom už nejsi ani rychlejší, ale kvaltuješ jak debil :lol: :lol:
Každopádně někdo holky, jiný vdolky :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#10 Příspěvek od pavproch »

on má m4Zlik strašně dlouhou převodovku, takže final gear 5.00 to dovedl k "normálu".... fčíl mi obě auta točí cca stejně - něco okolo 2500 na šestku při tacho 100kmph
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

btw, těch 5.00 je by drexler for BMW motorsport (hill climb)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

fčíl sem to honil proti Soláni a ... nahoře je sklinka jaxfiň (auta v příkopě a tak), já DSC off, taxem pořádně (nechtě) otestova svor... jo, gůt! :twisted:
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00

#13 Příspěvek od kubajz79 »

pěkně!!! :palec:
aneb když člověk neví co s prachama... myšleno v dobrém.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#14 Příspěvek od pavproch »

dík
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

Takže malé technické upřesnění, abych někoho neuváděl vomil.... :twisted:

Nové diffy, co tam mám nejsou z x3 (jak mi bylo původně sděleno), ale jsou to diffy z e9x xdrive AUTOMAT.... čili sem zkracoval 3.15->3.64 tj. "jen" o 13.6%.... :D
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#16 Příspěvek od BudVlad »

Můj diff je na cestě do US. Do týdne se musím rozhodnout jaký LSD použít. Asi se rozhodnu pro OS Giken.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

sem sliboval nějaký field report... tak hned dva...
pavproch v neděli píše: Oftákář II. RS (benzín) z Humenného neska z Bytče směr CZ si neska moh hlavu ukroutit jak mu ta 316i proti kopci ujížděla .... :ymhug:
pavproch neska píše:tak neska prvních cca 200km po sněhu se 40% drechslerem vzadu.... ajtakrajta, to je paráda dyž obě kola hrabou stejně.... :ymhug:

je to fčíl výrazně čitelnější než to bylo s open diffem..... jezdil sem převážně s DSC on, ale pár úseků i "off" (bohužel ale v provozu a s okolím cesty nepříliš vyzývajícím k neplánovaným přistáním... :D ) .... musím ty lamely ešče někde pořádně p(r)ošuchat na zasněženém parkovišti..... :ymhug:
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

#18 Příspěvek od BudVlad »

Jaký LSD máš ( kolik lamel) ? Já jsem chtěl objednat OS Giken, ale v Turner Motorsport mi to rozmluvili že je hodně poruchový.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#19 Příspěvek od pavproch »

Jediné co vím, že je to lamela od Drechslera a že je tam 40% svornost. Víc nevím, dal sem na doporučení člověka, kterého motorsport baví tak, že ho i uživí, takže sem po tech. detailech nepátral. Popravdě, doposud ani nevím, jakej wolej (viskozitu) v něm fčíl mám....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

V noci lechce syplo (dole 2-3cm, nahoře do 10ti), taxem se neudržel..... 3er ven z garáže, DSC off a hupky šupky přes soláň do karlowitz, potem na kohůtku, dole do VS a nahoru přes dušnou na bystřički, potem na velkou lhotu a dom.... kuwa, fajne, svor je boooooožžžíííííí věc.... na opravdu kluzkém je to přetáčivé, samozřejmě, ale čitelně a předvídatelně.... překvapilo mě to enem raz, po přejetí horizontu a odlehčení zadní nápreavy do zatáčky.... ale enem troche.... :twisted:

EDIT: ale díky xdrive sa s tím dveřma napřed dá jezdit enem v takových rychlostech, na kerý už nemám koule..... :oops:
Odpovědět