Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E30 318i M40B18 (B16 :-D)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Shifty
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: stř 06.08.2014 00:00
Bydliště: Praha 6

#1 Příspěvek od Shifty »

Ahojte baworáci,
koupil jsem e30 s tím, že je v papírech 1,6 (M40B16) ale v autě je údajně M40B18. Vím, že jsou z venku stejné, i co se týče komponent, jen jsou odlišné vnitřnosti (zdvih, vrtání???). To ale není ten problém. Jen píši aby jste byli v obraze :D . Problém je, že se mi po zahřátí ztrácí voda přes víčko chladiče. Když ho odšroubuju, za běhu motoru, tak v něm tlak není (spíš je tam lehkej podtlak), takže těsněním pod hlavou by to asi být nemělo, ne? Podle mě je v pytli to víčko a asi je zavzdušněný systém. Zajímají mě ale Vaše názory.

Auto mi přijde, že jede relativně slušně, že na výkonu moc neztratilo. Přesedám z E39 528i, takže nějakej ten výkon mu chybí, ale to přežiju :D.

PS: Druhá věc, že ten motor asi nebude úplně top, ale kvůli tomu jsem ho nekupoval. Když odšroubuju víčko na olej za běhu, tak to skoro chcípne, to je špatná komprese, že? Potřeboval bych aby přežil zimu, pak už mi to je jedno a půjde tam M42B18 nebo M44B19. Díky moc.

PPS: Jinak auto topí normálně. Jo a chybí mi plast kolem vrtule, tak nevím jestli to s tím také nemůže mít nějaké dočinění, že to blbě tahá vzduch přes chladič. A ještě mě napadá, že po zahřátí drží vyšší otáčky.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#2 Příspěvek od Foldas »

Pokud po oddělání víčka oleje začnou na motoru lítat otáčky nahoru dolu až chcípne je dobře protože rozhodíš motoru podtlak. Víčko na chladiči může být vadné a propouštět vodu ven
Shifty
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: stř 06.08.2014 00:00
Bydliště: Praha 6

#3 Příspěvek od Shifty »

Tak to je divné, protože na E39 co jsem měl předtím se to jen tak lehce zhouplo a pak zase jel dál. Jen tenhle opravdu skoro chcípá. Dobře, díky moc. Zkusím ho vyměnit a napíšu jak to dopadlo :). A čím by to mohlo být, že si pak drží nějaké vysoké otáčky? I spotřeba se mi zdá dost vysoká. To jsem ale koukal, že by mohla být v pytli váha vzduchu nebo lambda. Může to být i něčím jiným?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#4 Příspěvek od Foldas »

lambdu můžeš klidně odpojit a nic se neděje. tento motor nemá váhu ale měřič průtoku vzduchu takovou klapku doufám že ten co měnil motor dal i tu klapku z 1,8 protože 1,6 jí má menší. Vysoký volnoběh může být špatným vonolběžným ventilem nebo šatně seřízenou škrtící klapkou. Když jedeš se zařazeným kvaltem nad 1500 otáček a pustíš plyn spadne ekonoměr na nulu?
Shifty
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: stř 06.08.2014 00:00
Bydliště: Praha 6

#5 Příspěvek od Shifty »

Aha, takže když lambdu odpojím, a všechno se srovná, tak by to bylo tím? Tak to netuším, jestli jí taky měnil, čím by se to projevilo? No ono je divný, že když nastartuju, tak si drží normální otáčky, ale když se trochu projedu, tak jsou pak vysoké. Zkusím mrknout na ten ventil. Jojo, ekonoměr normálně spadne na nulu. Jen mi přijde, že když jedu a mám tam třeba 2500ot. a pustím plyn, že hodně zpomalí, jak kdyby to až moc začalo brzdit motorem, ale možná je to jen můj pocit.

Dá se nějak zjistit (podle průměru), který ten měřič tam je?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ow_sensor/
zkontroluj si číslo dílu všechno pod 1 je na 1,8
tady pod 1 na 1,6 http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... #1734651_1
Shifty
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: stř 06.08.2014 00:00
Bydliště: Praha 6

#7 Příspěvek od Shifty »

Díky moc, dneska to vezu ke známému tak na to mrkneme. Jen se to zahřívání včera zhoršilo. Udělal jsem asi blbost a jel to projet asi 15km po Praze. Do včera to sice bublalo, jakože je to zavzdušněné, ale furt normálně topení topilo. A včera už šel jen studenej vzduch. Bohužel jsem udělal blbost a hned to nechcípnul, ale dojel jsem až domu a to už byli volnoběžné otáčky někde u 1500 (furt se postupně zvyšovali) a když jsem motor chcípnul tak se z něj (né z víčka expanzky) pěkně hulilo. Nevím jestli to mám radši odtáhnout (je to přes celou Prahu) nebo jestli si můžu dovolit opatrně a přerušovaně k němu dojet. Jinak mám další poznatek. Hadice od chladiče ze strany expanzky k motoru byla tvrdá a horká. A hadice od motoru k druhé straně chladiče měkká a studená (vlažná). Nemůže to být špatný termostat? Kapalina tam furt je a olej se neztrácí. Doufám, že jsem tím ten motor úplně nedoje*** :((. Vím, že se tyhle motory dají sehnat za pár šupů, ale nerad bych měnil motor 3 dny po koupi.

PS: Koukám, že máš na fotce tenhle motor oturbenej. Má tenhle motor nějaký potenciál, nebo se nevyplatí do něj investovat a jít rovnou do isa (6-ti val nechci)? Do turba se mi nechce, ale chtěl jsem časem dát svody, upravit 4klapku z nějaké motorky a nechat naladit.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

Může to být i termostatem nebo vodní pumpou taky může být zarostlý chladič. M40 není špatný motor který trpí jenom na vydírání vačky a vahadel. Jestli chceš trochu svižněji tak určitě iso, ale tam počítej že v 90 procentech koupíš motor který potřebuje rozvody které nejsou zrovna nejlevnější a pulka z nich je pěkně vylítaná. M40 v turbu nebyl vůbec špatný počin na sprintu to bez problému pojelo 2,8 :twisted:
Shifty
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: stř 06.08.2014 00:00
Bydliště: Praha 6

#9 Příspěvek od Shifty »

Tak jsem vyměnil termostat a zlepšilo se to, ale je to i vodní pumpou. Takže co se týče chlazení, tak je to asi v vyřešené. Jen ještě neukazuje teplotu, ale čidlo mi přijde měněné, tak možná budíky. Vahadla budou už trošku jetý no, sice nezní jako ropák, ale cvakají.

S tím isem mi je to jasný no, do toho by mělo cenu jít jedině když by se udělala nejdřív generálka, jinak to nemá cenu. Tohle je typ motoru který si koupí jen člověk, kterej tomu bude nakládat.

Tak to bych nečekal, ale to už jsi měl slušně sníženou životnost, ne? Kolik jsi z toho vydoloval vzteklejch poníků? :twisted: A jaký turbo? Koukal jsem, že na to někdo narval i Eatona M45, to by taky nebylo špatné 8). Není na oturbení lepší M10?

Teď už zbývají jen ty otáčky, ale to známej řikal to samé, buď ten měřič a nebo volnoběžný ventil. Jen je divné že se ten volnoběh furt zvyšuje. No a ještě ta spotřeba, to teda netuším, čím by to bylo.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#10 Příspěvek od Foldas »

turbo bylo z 2,4 td koně nevím na brzdě to nikdy nebylo
Odpovědět