Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Klepání motoru e46 320i 2002 125kW M54B22

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#1 Příspěvek od maxmin »

Ahojte,

ženě dnes z ničeho nic začalo auto takhle klepat:
https://goo.gl/photos/E8Aojh71QgH7YPVAA
Jedná se o e46 320i 2002 125kW M54B22

Včera si ho vyzvedla ze servisu, kde řešili nějaký únik oleje z motoru (ani nevím odkud to teklo, vedoucí servisu tam zrovna nebyl když jsme to přebírali) + vyměnili svíčky. Od převzetí auta ze servisu neujela ani 20km.
Žena něco říkala že se ji to zdálo línější, ale možná jen proto že teď jezdila s mou 545. Auto jsme odstavili, zítra nebo v pondělí ho nechám odtáhnout zpět do servisu. Mohli tam něco podělat, nebo je to spíše jen velká shoda náhod?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

odkud ten zvuk jde? zespodu? oleje je tam dost?
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#3 Příspěvek od maxmin »

Netuším, nechtěl jsem to dlouho nechávat nastartované, ale spíše je to někde zhora kolem sání. Dnes to nechám odtáhnout do servisu a tam už si s tím určitě poradí...
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#4 Příspěvek od paca »

jj, pak napiš co tomu bylo
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#5 Příspěvek od maxmin »

Tak je to něco na 1. a částečně i na 2. válci + nějaká vůle na klice, servisákovi jsem přesně nerozuměl.

Každopádně je to buď na výměnu motoru, bloku, nebo převložkování válců, výměnu pístů a kliky. Nemáte někdo tenhle motor?
A jde to případně vyměnit za M54B25 nebo M54B30 "plug and play"?
Nechci to nějak bastlit, ale kdyby už byla možnost vyměnit to za silnější, tak proč ne?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To si pif kámo.. měl bych ho i s garancí >> http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=147706
Domluvit můžu taky swap. Opravovat ten motor nemá cenu. S tím zvukem jsem se taky "bohužel osobně" setkal a jsou to K.O. chycený šály na klice.
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#7 Příspěvek od maxmin »

To je ironie.
Za přetěsnění motoru a výměnu svíček jsem dal 10tis., po servise ujel necelých 20km.
Celý motor v polsku stojí 6-12tis :-D Není to cena jednoho vstřiku na diesel?
Když vidím ty ceny dílů na e46, tak to už snad nestojí ani za to měnit olej, svíčky, nebo nějaké blbé těsnění, ale když tak měnit rovnou celý motor :-D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#8 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Teď je z toho takovej diesel no. :) Zase když o tom přemýšlím, to hrkotání se nestává ze dne na den, ale přichází postupně. Dal bych tomu ještě šanci. Jestli je to po servisu tak bych pátral dál co tam zrobili. Taky to "neviditelný" LPG či co k tomu mohlo taky přispět. Co Vanos, vstřikovače ..diag ? Co se tam lije jak často za olej? Jaký dlouhé trasy denně auto jezdí?
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#9 Příspěvek od maxmin »

Do poslední chvíle se motor choval úplně normálně, předl krásně potichu bez jakýchkoli zvuků. Trochu tekl olej někde kolem olejového filtru. Žena jela do kopce, najdnou to začlo bouchat a přestalo jet...
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od paca »

oleju tam bylo dost? svítí kontrolka mazání?
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#11 Příspěvek od maxmin »

Jo bylo tam dost oleje, kontrolka nikdy neproblikla.
Servisák říkal že první dva válce mají úplně jinou barvu než ostatní.
Odpovědět