Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

samosvor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#101 Příspěvek od Figa »

Diky. No ja to klidne vymenim za repaslou 3:15 a nebudu po nikom nic chtit :D jenze si myslim, ze poptavka nebude takova :(
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3904
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#102 Příspěvek od pavproch »

Mám v garáži v práci vřitnosti - oběžné kolo aji šnek - ze "188" (nevím ale , esli Z4 e89 má "krátkou" nebo "dlouhou" 188) s převodovým poměrem 4.27..... za pár stokorun.... a pojede ti to jak šlak...

Sem zkrátil diff z těch 4.27 na 5.00 a 30i fčíl jede jako ///M3 e46.... :wink:
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#103 Příspěvek od Figa »

Jezisi kriste to musi hrabat i na trojku ne :D:D No ja si prave zrepasoval komplet zadni napravu a z jizdnich vlastnosti jsem nadsenej. Chtel jsem prave jen o stupen vyssi prevod, ale ted je z toho tezka daily car, coz me dost zklamalo. Chybej tomu proste koule. Nevim jestli na 4.27 mam zas koule ja :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#104 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Na 4,27 potřebuješ mít 5q s převodem 1:0,83 (M20/M30 motory) a nebo potom mít 6q jako v případě tady kolegovi Z4, která má 5q 1:1 a 6Q cca 1:0,83 , Pro 6q krásný převod, pro 5q tak možná na rally :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00
Klubové ID: 3003

#105 Příspěvek od Figa »

No 6q bych potreboval, vzdycky jsem si stezoval, ze to na dalnici moc toci :) ted jedu za 7/100, coz neni hodno R6 :D ted jsem koukal na ten open diff co mi zbyl a ten ma 2.93. Takze mam tri moznosti:
1) prehodit prevod 2.93 z origo diffu budu tam kde jsem byl + svori
2) sehnat 3.07 prevod max co tam dostanu
3) cekat sz nekdo bude mit repaslej svor 3.15 a vymenit/prodat ten co mam, asi dost nerealny
Chapu to dobre? Diky moc chlapi za rady. Fakt me to nastvalo :)
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#106 Příspěvek od pesa84 »

dotaz, když bych chtěl ze samosvoru vyndat vložku a vložit do open diffu musí se nechat seřídit vůle?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#107 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ano.
Ložiska talíře jsou na diferenciálním vnitřku, je lepší vzít s tímto vnitřkem i příruby s vnějšími kruhy ložisek.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3904
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#108 Příspěvek od pavproch »

Chlopi, zeptám se tady když už tady je obecné vlákno o LSD v sekci 3er...

Doposud mám zkušenost se svorem jen typ "šnek" (Quaife), který zná jen dva stavy: on/off. Mám ho v e89 (včetně výrazného "zkrácení" o 17%) a líbí semi to velmi... ale .... fčíl budu dávat svor i zkrácení (15%) aji do druhého auta (330ix e91).... a pro srovnání tam dám Drechslera (lamelák).... protože je to "daily" (narozdíl od e89, která je "fun") je mi doporučována svornost 40%.... s lamelákem nemám zkušenost, protro se ptám - je to správně?

Podotýkám, že i s daily jezdím silně dynamicky, často s DSC off a furt v redline.....

Jinak mi bylo řečeno, že i přes můj styl jízdy bude životnost lamel řádově 100-150 tis km....při (preventivní) výměně oleje v diffu 1x ročně...
riman
Registrovaný
Příspěvky: 430
Registrován: pát 30.09.2011 00:00
Klubové ID: 3662

#109 Příspěvek od riman »

Tak tusim, ze i dify z performance rady od BMW nemaji vic jak 25% svornost pro zachovani zivostnosti dilu okolo a denni pouzitelnosti. 40% uz je hodne.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#110 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Origo BMW má většinou předpětí lamelek (nevím jak tady u těch nových šrotů :) ). Takový to, jak se lidi poměřují se šulínkama, komu se rozjede auto jedním kolem na sněhu a druhým ne...
Drexler nemá předpětí lamel, bez plynu i bez brzdy se chová jako otevřený difec - je to racing záležitost a 40% je na silnici až zbytečné... spíše bych koupil origo bmw performance svor, pro civilní cutting asi lepší ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3904
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#111 Příspěvek od pavproch »

chlopi dík za rady...

Protože ale 3er už má nalítáno skoro 200tis km, mám nabídku na kompletní nový "package" - nový přední diff zkrácený o 15% proti stávajícímu (vel 174) + nový zadní diff (vel 188), taky kratší přesně o 15% - halt xDrive si žádá své - a do toho zadního nového Drechslera se 40% svorností....

Vše přímo od Drechslera se zárukou, účtem, odpočtem DPH a neodolatelnou cenoffkou....

Jak píšu, většinu času si ježdění (i s daily) užívám, 100% svornost u m4Zlika mi nepřipadá overkill (i když nedriftuju, teda aspoň ne cílěně), takže asi do teho pudu i dyž mi píšete, že 40% je moc...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#112 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Ono ti to nepřipadá hodně, protože to není 100% jak píšeš. Lamelový Lsd ti bude pripadat úplně jinde a ten Torsen necháš taky vyměnit...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3904
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#113 Příspěvek od pavproch »

Kura, začínám se těšit.... :twisted:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#114 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Torsen je pro lamy a pro dámy, chlapi si pořizují lamelový s pružinami :-)
Torsen nebo s viskozní spojkou, takový samosvor potřebuje rozdíl otáček aby sevřel, ale jakmile sevře tak rozdíl otáček zmizí a s tím zmizí i sevření.
Lamelový má svornost vždy, tedy pokud je v dobré kondici.

Výhodou lamelového je čitelnost, nevýhoudou "ustřelování" hnané nápravy dříve než u Torsenu a vyššínspitřeba paliva a pneumatik než u Torsenu. Správný petrolhead preferuje lamelový a torsen koupí manželce nebo babičce.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět