Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E92 330i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Domin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 24.09.2015 00:00

#1 Příspěvek od Domin »

Ahojte, v blízké době si chci splnit svůj sen a konečně si koupit BMW, konkrétně asi 330i, je to pro mě dost výkoné (z Golfa IV)...Jelikož chci benzín, je to asi nejlepší volba, 335i by mě sežralo si myslím (ale nechám si rád poradit):D. Auto budu určitě kupovat v Německu, protože se tam v nejbližší době stěhuju. A i proto se chci zeptat, jestli se dá 330i 200kw přědělat na plyn, budu často točit Německo tam a zpět za rodinou. Takže by se to určitě vyplatilo. Ještě pokud byste mi mohli říct na co si dát při nákupu pozor a čemu se vyvarovat. Předem díky za každý komentář. :)
Domin
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od surfis »

Záleží jakou 330i, protože přímovstřik na plyn jen tak nepředěláš. Jde to, ale bude to papat 30% benzínu jinak umřou vstřiky.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od xyron »

200kw v coupe E92 je N53, tj. přímovstřik ...
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od tommee »

200kW je N53, takže přímovstřik. Jestli chceš předělávat na plyn tak spíš N52 190kW.

Nicméně přímovstřik 200kW jezdí fakt za super spotřebu. Čeho se vyvarovat, zkus trochu prolézt fórum, bylo tady toho o těch motorech napsáno hafo, dnes už není etalonem spolehlivosti žádný auto, ale chybu s pěkným kusem určitě neuděláš:)
Domin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 24.09.2015 00:00

#5 Příspěvek od Domin »

A kolik je cca rozmezí té spotřeby? No právě E92 coupe je jenom v 200kw, takže to na plyn nejde jo? I kdyby to bylo těch 30% benálu tak je to hodně velká úspora.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

3er E92/E93 je jistě i s N52, sám jsem je na Mobile sjížděl, neb mě jednou popadla podobná myšlenka s LPG. ;)
N53 by lákálo taky (výkonově bohatě stačí už M54B30), ale s tou spotřebou je to sporný. Prý jezdí za málo někdo to chválí, někdo udává průměr 9-10l. A když se dívám např. na Spritmotor tak bych řekl, že žere úplně stejně jako všechny předchozí R6.
Domin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 24.09.2015 00:00

#7 Příspěvek od Domin »

Tak já nemůžu na mobile.de najít jediné coupe se 190kw :D Prosím teda odkaz
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od xyron »

Já mám pocit, že v Evropě se E92 a E93 dělali jen s N53 200kw .... USA na tom byla určitě jinak v použití motorů, tam to bude.. ...

Jinak s 335i dlouhodobá s E93 10,6l/100km
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od tommee »

No jo, máš recht. e92 se začala dělat v srpnu 2006 jako model 2007 už s N53. Takže N52 budou asi jen US modely, kam se zase N53 neprodávala. Spotřeba- jezdil jsem k 11l/100 s 330i n52 a teď o litr míň s 330i n53. Bráno dlouhodobej průměr, různý jízdní režimy. Samo u r6 v benzínu najdeš ohromný rozdíly ve spotřebě, někdo s tím jezdí i za 8, ale to už jsou asi adepti na inkubátor:)
Domin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 24.09.2015 00:00

#10 Příspěvek od Domin »

A je nějaký velký rozdíl ve spotřebě mezi 335i a 330i? Pokud je to pakatel, tak samozřejmě bych chtěl 335i to je raketa :D Případně nějaká velká poruchovost těch turbín u 35i? 8O
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#11 Příspěvek od pavproch »

xyron píše:200kw v coupe E92 je N53, tj. přímovstřik ...
není pravda, do e92 se jednu dobu dával i N52 poladěný na 200kW :idea:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

jo a ešče ke spotřebě a jiným záležitostem okolo N52 a n53:

už sem to tu psal víckrát.... mám to štěstí, že mi v garáži parkují oba motory - N53B30 200kW v e91 a N52B30 190kW v Z4...

e91 je xDrive a je tím pádem skoro o tři metráky těžší než m4Zlik ale přesto při stejném jízdním stylu, stejné rychlosti na stejné trase si oba motory vezmou prakticky stejně.... takže N53 je opravdu v reálu o dobrých 15% úspornější/efektivnější než N52... (myslím tím ale dynamickou jízdu trvale v horní třetině otáčkového spektra, ne jízdu na spotřebu pod zákonnými limity...)

N53 je na volnoběh takové malé TDI PumpeDýze, zato okolo redline má přenádherný mechanický kovový zvuk, N52 je v celém spektru otáček samet, ale okolo redline mu trochu chybí akustika cirkulárky

jo a ještě jedna věc: kdybych měl znova volit, tak bych volil stejně jak to už mám: N53 do služebního daily-driver a N52 do auta pro radost....

a ještě jedna věc: 35i (N54 i N55) jede jak šlak , ale má kurwítko či dvě, to mi nesmí přes práh garáže...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#14 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Domin píše:Tak já nemůžu na mobile.de najít jediné coupe se 190kw :D Prosím teda odkaz
Už jsem se rozpomněl.. hledal jsem tehdy rok zpět 3er 325i a ty jsou často s N52. Tak soráč nějak mě nenapadlo, že s třílitrama je tak jiná shituace.

Tady aspoň něco k pokecu o E92:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=e92+lpg
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=e92+lpg
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=e92+lpg
Domin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 24.09.2015 00:00

#15 Příspěvek od Domin »

Tak rozhodnuto, určitě pujdu do 330i coupe. :) Jen uvazuju o tom LPG kvuli velké najezdnosti 30% benzinu by mi hodne ušetřilo, když měsíčně najedu pres 2000km. Nevíte o někom kdo to uz dělal, nebo čisté náhodou to třeba ma? :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od TANN3R »

Plyn na přímovstřik je nesmysl, při nájezdu 2tis/měsíc se ti to určitě nevyplatí. Navíc nikdo neví, jak tyhle motory budou snášet LPG dlouhodobě a potencionální problémy s benzinovými vstřiky za to nestojí..

Pokud vybíráš mezi 330i a 335i a jezdit budeš stejně na benzín, určitě jdi do 335i. Spotřeba je stejná, spolehlivost taky ale výkon je někde jinde.
Martyn
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: ned 12.10.2003 00:00
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Martyn »

Osobní zkušenost - N52 a N54 žerou naprosto stejně..
N52 bude na plyn problém, přestavba bude stát šílenej balík, návratnost v nedohlednu..
Pokud chces vyloženě šetřit, vezmi naftu imho (i když zas takový rozdíl to není, reálně 2-3l)..
Domin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 24.09.2015 00:00

#18 Příspěvek od Domin »

Takže radíte 335i jo? :D Jako já už od začátku nad ní přemýšlel, ale myslel jsem že mě to zežere :D Jakou máte spotřebu město/dálky? Díky :)
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#19 Příspěvek od paca »

pokud chceš jezdit na spotřebu, tak si kup škodu 1.2 TSI, spotřebu má okolo 5,5 l/100km :wink:
Domin
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 24.09.2015 00:00

#20 Příspěvek od Domin »

Nechci jezdit na spotřebu, ale jako student potřebuju auto, které uživím :wink:
Odpovědět